اولین جلسه «کارگروه فرهنگ سلامت» برگزار شد

اولین جلسه «کارگروه فرهنگ سلامت» با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت و نمایندگان سازمان ها و وزارتخانه های اعضای این کارگروه در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت و رئیس کارگروه فرهنگ سلامت در مورد «سند برنامه ارتقای فرهنگ سلامت» به ایراد سخنرانی پرداخت.

همچنین فرشید رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت و دبیر کارگروه فرهنگ سلامت نیز پیشنهاداتی را در مورد برنامه ارتقای فرهنگ سلامت ارائه داد.

بر اساس این گزارش، چشم انداز «سند برنامه ارتقای فرهنگ سلامت» دستیابی به جامعه‌ای برخوردار از سواد سلامت کافی و متعهد به فرهنگ سلامت و سبک زندگی اسلامی، ایرانی است که در آن مردم بتوانند با امید، آگاهی و مهارت کافی به صورت فردی و گروهی، نیازهای مربوط به سلامت خود، خانواده، هم سانان و جامعه را تعیین و اولویت بندی و برای رفع آنها، برنامه ریزی و اقدام نمایند تا با خودمراقبتی، همیاری متقابل و مشارکت جمعی و ساختارمند؛ سطح سلامت ایمنی، آرامش، معنویت و نشاط مطلوب فرد و جامعه با مدیریتی کارآمد، به گونه‌ای عادلانه ارتقا یابد.

هدف از تشکیل این کارگروه، تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی جامعه و همچنین جلب حمایت همه جانبه در راستای ارتقای فرهنگ سلامت است. در این جلسه همچنین اعضای کارگروه که از سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دیگر حضور داشتند نیز پیشنهادات و مطالب خود را ارائه دادند.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید