باید امانت‌دار خوبی برای خون‌های اهدایی باشیم

معاون آموزشی و پژوهشی موسسه طب انتقال خون با بیان اینکه اهدا کنندگان سنگ بنای تامین خون کافی و سالم هستند، گفت: تلاش می‌کنیم امانت‌دار خوبی از خون‌های اهدایی باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهتاب مقصودلو، با اشاره به برگزاری چهارمین سمینار ملی بانک‌های خون بیمارستان‌های کشور، افزود: بانک خون مراکز درمانی به عنوان آخرین حلقه زنجیره تأمین خون کافی و سالم با سازمان انتقال خون همکاری دارند و در فراهم کردن خون با کیفیت و سالم برای بیمارانی که به خون احتیاج دارند، فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه به موضوعات مورد بحث در سمینار اشاره کرد و گفت: روز اول تاکید ما روی شرایط نگهداری و حمل و نقل خون و تعیین گروه خون و آزمایش‌هایی بود که باید روی گروه خون انجام شود.

مقصودلو افزود: آزمایش‌های سازگاری که در بانک خون بیمارستان‌ها قبل از تزریق انجام می‌شود برای هر بیماری که می‌خواهد خون دریافت کند با آن واحد خون و فرآورده‌ای که می‌خواهد تزریق بشود قبل از تزریق آزمایش‌هایی انجام می‌شود که آیا این خون با خون بیمار سازگار است یا خیر و به صورت گسترده در خصوص آزمایش‌های سازگاری قبل از تزریق خون در بانک خون صحبت شد.

وی گفت: اهدا کنندگان خون، سنگ بنای تأمین خون کافی و سالم هستند و ما سعی می‌کنیم امانت‌دار خوبی برای خون‌های اهدایی باشیم.

مقصودلو افزود: اولین جمله‌ای که به همکاران بانک خون در بیمارستان‌ها آموزش می‌دهیم این است که خون‌های اهدایی امانت اهدا کنندگان است، از ابتدا تا انتهای زنجیره همه باید سعی کنیم که در جای خودش بهترین استفاده را از خون‌های اهدایی داشته باشیم.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید