۲۳۴ هزار نفر در پویش ملی سلامت سمنان غربالگری شدند

سمنان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از مشارکت ۲۳۴ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش دانشگاه در پویش ملی سلامت و مقابله با دیابت و فشار خون مشارکت و غربالگری شدند.

کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از اجرای پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری در برابر بیماری فشار خون و دیابت در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد و بیان کرد: ۲۳۴ هزار نفر در این پویش حضور و غربالگری شدند.

وی با بیان اینکه این میزان شامل بیش از ۷۰ درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان است، ابراز کرد: جمعیت افراد بالای ۱۸ سال حدود ۳۰۸ هزار نفر در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان، مخاطب این پویش هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه همه افراد بالای ۱۸ سال تا روز شنبه سی‌ام دی ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند تا در پویش ملی سلامت شرکت کنند، تاکید کرد: افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود، در این پویش شرکت کنند.

قدس با بیان اینکه از افراد در این مراکز آزمایش چربی، قند خون و فشار خون به صورت رایگان گرفته می‌شود، گفت: در غربالگری صورت گرفته مشخص شد ۹ هزار و ۲۰۰ نفر از مردم تحت پوشش دانشگاه در مرحله پیش دیابت هستند و خودشان هم خبر نداشتند.

وی با بیان اینکه ۴۹ هزار از مردم جامعه تحت پوشش دانشگاه که در غربالگری شرکت کردند نیز در مرحله پیش از فشار خون قرار دارند، گفت: هدف از پویش دریافت همین اطلاعات کاربردی و تسریع در درمان است.

به گزارش مهر، قند ۱۲۶ به بالا و فشار خون ۱۴ روی ۹ به بالا در زمره شاخص‌های دیابت و همچنین فشار خون است که افراد برای درمان تکمیلی به آزمایشگاه فرستاده می‌شوند.

گفتنی است استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی مستقل در سمنان و شاهرود است و همین امر سبب شده تا مجموع آمار این دو دانشگاه عملکرد شاخص سلامت استان سمنان را شامل شود.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید