رونمایی از ۲۰ محصول دانش‌بنیان/ حرکت به سمت افزایش عمق تولید

دومین نمایشگاه سلامت بنیان در حوزه دارو، غذا و تجهیزات پزشکی، از روز یکشنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره)، آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو، در مراسم افتتاحیه این رویداد، با بیان اینکه سلامت بنیان روایت پیشرفت فن‌آوری ایران اسلامی است، گفت: بیش از هزار شرکت در این حوزه فعال هستند که ۵۰ درصد آنها در حوزه دارو، ۴۰ درصد در حوزه تجهیزات و ملزومات مصرفی و سرمایه‌ای پزشکی و ۱۰ درصد در حوزه‌های غذایی، مکمل، آرایشی و بهداشتی و سایر حوزه‌های سلامت فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در مقایسه با نخستین رویداد، مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در دومین رویداد سلامت محور بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است؛ این استقبال نشان می‌دهد که هم تعداد شرکت‌های فعال در حوزه سلامت افزایش پیدا کرده و هم اینکه تمایل شرکت‌ها جهت حضور در این رویداد بزرگ افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان غذا و دارو در رابطه با تولید داروهای دانش‌بنیان، گفت: ما در حوزه تولید دارو هرسال رشد قابل توجهی داشته‌ایم امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی کشور اضافه شده‌اند که عمده آنها داروهای پیشرفته و با فن‌آوری بالا هستند.

وی ادامه داد: در حوزه تجهیزات پزشکی نیز بیش از ۳۳ قلم تجهیزات و ملزومات مصرفی و سرمایه‌ای جدید وجود دارند که امسال در دومین رویداد سلامت بنیان عرضه می‌شوند.

محمدی یادآور شد: این رویداد عرصه مهمی برای حوزه سلامت و همه ذی‌نفعان آن است تا با دست‌آوردهای این حوزه آشنا شوند.

وی با اشاره به خلق ارزش افزوده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: سیاست ما حرکت به سمت عمق تولید و کاهش ارزبری است.

محمدی از وجود ۱۲ هزار دانشجوی داروسازی در کشور خبر داد و افزود: هدف ما اتصال دانشگاه به صنعت است.

تکمیل می‌شود…

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید