بازیهای پر سروصدای ویدیویی شنوایی کاربران را تهدید میکند
یک بررسی جدید نشان می دهد که برای بیش از ۳ میلیارد گیمر در سراسر جهان، صداهای بلندی که هنگام بازی های ویدیویی تجربه می کنند، می تواند تهدیدی برای شنوایی آنها باشد.
به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، مطالعات نشان دادهاند که سر و صدای بازیهای ویدئویی اغلب از سطح ایمن برای شنوایی فراتر میرود.
«لورن دیلارد»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کارولینای جنوبی، میگوید: «دادههای موجود در این بازبینی نشان میدهد که برخی از گیمرها، بهویژه آنهایی که مکرراً بازی میکنند، احتمالاً بیش از حد مجاز در معرض صدا بلند قرار میگیرند.»
به گفته محققان، «بنابراین، برخی از گیمرها درگیر شیوههای گوش دادن ناامن هستند که میتواند آنها را در معرض خطر ابتلاء به کم شنوایی دائمی و یا وزوز گوش [زنگ در گوش] قرار دهد.»
برای این بازبینی، محققان ۱۴ مطالعه را از ۹ کشور در سراسر جهان، که نزدیک به ۵۴۰۰۰ نفر در آن شرکت داشتند، ارزیابی کردند.
محققان دریافتند که سطوح دسی بل به طور متوسط ۸۸.۵، ۸۷.۶، ۸۵.۶ و ۹۱.۲ دسی بل برای چهار بازی تیراندازی جداگانه و ۸۵.۶ دسی بل برای یک بازی مسابقهای است.
به گفته محققان، این اعداد نزدیک به سطح مجاز قرار گرفتن در معرض صدا برای کودکان است که ۷۵ دسی بل برای ۴۰ ساعت در هفته و همچنین سطح ۸۰ دسی بل بزرگسالان برای ۴۰ ساعت در هفته است.
بنابراین کودکان میتوانند با خیال راحت به صدای ۸۳ دسی بل حدود ۶.۵ ساعت در هفته، ۸۶ دسی بل برای حدود ۳.۲۵ ساعت، ۹۲ دسی بل برای ۴۵ دقیقه و ۹۸ دسی بل تنها برای ۱۲ دقیقه در هفته گوش دهند.
به همین ترتیب، سطوح ایمن قرار گرفتن در معرض صدا برای بزرگسالان ۸۳ دسی بل برای ۲۰ ساعت در هفته، ۸۶ دسی بل برای ۱۰ ساعت، ۹۲ دسی بل برای ۲.۵ ساعت و ۹۸ دسی بل برای ۳۸ دقیقه خواهد بود.
مطالعات نشان میدهد که سطح صدا میتواند به ۱۱۹ دسیبل در طول بازی برسد و میانگین آن بین ۸۰ تا ۸۹ دسیبل باشد.
پنج مطالعه در این بررسی، ارتباط بالقوه بین بازی و کاهش شنوایی یا وزوز گوش را ارزیابی کردند.
دیدگاهتان را بنویسید