پایش واریانت های جدید کووید ۱۹ در کشور

رییس انستیتو پاستور ایران، به تشریح مهم‌ترین دستاوردهای انستیتو پاستور پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم سروری، در نمایشگاه رسانه‌های ایران، از وجود دستگاه‌های توالی یابی نسل جدید در انستیتو پاستور به منظور پایش واریانت های جدید خبر داد و گفت: بانک واریانت های کووید ۱۹ در انستیتو پاستور ایران راه اندازی شده و کیت‌های ویژه تشخیص اومیکرون، در زمان شیوع این واریانت، تولید و در شبکه آزمایشگاهی کشور توزیع شده است.

وی افزود: انستیتو پاستور دارای آزمایشگاه‌های همکار مرجع هپاتیت و ایدز و آنفلوانزا بوده و در حوزه تشخیص بیماری‌های واگیردار و بیماری‌های قارچی فعالیت می‌کند.

سروری در ادامه با بیان اینکه انستیتو پاستور تاریخ درخشانی دارد، گفت: سازماندهی اولین سامانه‌های انتقال خون در کشور و همچنین ارائه دارورسانی و خدمات دارویی در عرصه‌های مهم تاریخ ۱۰۳ ساله این نهاد ثبت شده است.

رئیس انستیتو پاستور ایران اظهار داشت: این مؤسسه علمی پنج قطعه خدمتی و تاریخی دارد که فاز اول مربوط به قبل انقلاب و زمان احداث است.

وی با بیان اینکه انستیتو پاستور ایران، هم اکنون به عنوان دهمین انستیتو از ۳۳ انستیتو پاستورهای دنیاست، گفت: فاز دوم تاریخ انستیتو مربوط به زمان جنگ بود که به مداوای مصدومان شیمیایی و تولید داروهای آنها پرداخت.

سروری، فاز سوم تاریخ انستیتو را پایه گذاری رشد فعلی این مؤسسه در سال ۷۴ با ایجاد اولین ظرفیت‌های آموزشی در فرآورده‌های بیولوژیک دانست و افزود: اغلب واکسن‌های تولید شده توسط انستیتو، حتی واکسن‌های اخیر مرهون این دوره است.

وی اضافه کرد: در این دوره، از ظرفیت روسیه و مدرسان خارجی استفاده شد و با اعزام نیروها به کوبا واکسن هپاتیت بی تولید شد.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید