به گزارش ریان، کارشناسان معتقدند که فیلترینگ بدون اخطار قبلی در خارج از ساعت های کاری صورت نمیگیرد و به احتمال زیاد مشکل فنی رخ داده نه فیلترینگ و این درحالیست که در کمتر از 24 ساعت روابط عمومی تپسل از رفع فیلترینگ این سایت نیز خبر داد.
برخی از صاحب نظران حوزه رسانه نیز معتقدند پخش شدن این خبر توسط تپسل، نه تنها باعث شد بسیاری از اهالی اکوسیستم استارتاپی نسبت به نهادهای مرتبط موضعگیری کنند بلکه باعث شد تا این موج خبری به دیده شدن این برند در رسانه ها نیز منجر شود و حتی بسیاری از افراد به سایت اصلی این کسب و کار سر بزنند.
در متن بیانیه تپسل آمده است: «سؤال ما از نهادهای ذیربط این است که چهکسی ضرر مالی و اعتباری که در پی این اتفاق به تپسل و ناشران ما وارد شده، تقبل خواهد کرد؟ دولت؟ وزارت ارتباطات؟ شرکت زیرساخت یا کارمند زیرساخت؟ چرا که هنوز برای ما مشخص نیست که قصوری رخ داده یا این اتفاق یک تصمیم سلیقهای و شخصی بوده است.»
با توجه به اینکه سایت اصلی این شرکت در دسترس است، مقیاس این خسارت متفاوت است.
تپسل همچنین در این بیانیه گفته است: «درنهایت اینکه توقع ما بهعنوان یک برند ۱۰ ساله از نهادهای ذیربط، پایبندی به ساختار قانونی است و ما تا آخرین لحظه بهصورت قانونی پیگیر علت این اقدام خواهیم بود تا کسانی را که حاضرند با این رفتارهای سلیقهای و شخصی به این شکل به ساختار اقتصاد دیجیتال ایران لطمه بزنند، به مردم بشناسانیم.»
به گفته صاحبنظران، این نیز درخواستی بود که بهتر بود به جای رسانه ها از نهادهای مرتبط و طی مکاتبات انجام شود تا این چالش به واقع به همان ابعادی که اتفاق افتاده در رسانه ها مطرح شود و نه با بزرگنمایی کمپین های روابط عمومی.
انتهای پیام