شما صدای شکستن ستون فقرات تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی را نشنیدید

متنی جالب در فضای مجازی دست به دست می‌شود که اگرچه نویسنده آن مشخص نیست اما به نظر می‌رسد یکی از فعالان حوزه تجهیزات پزشکی باشد.

به گزارش ریان- با توجه به جالب بودن این متن و وجود اطلاعات مختلف در آن، این متن با اندکی جرح و تعدیل به شرح زیر تقدیم می‌شود:

آقای رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

ستون فقرات تولیدکننده تجهیزات پزشکی به ویژه تولیدکنندگان تجهیزات مصرفی شکست و شما صدای آن را نیز نشنیدید.

انگار وزارت بهداشت در خوابی عمیق است یا به عبارت دیگر مست افتتاح کاشته‌های دیگران.

در ابتدای متن عنوان سمت شما را آوردم که یادآوری کنم شرح وظایف شما را.

اما متاسفانه جنابعالی غرق در سفرهای تیمی استانی، وعده و وعید دادن و افتتاح تجهیزات سنگین هستید که کمترین ارتباط را با شرح وظایف شما دارند.

آقای رحیمی در روزهایی که جنابعالی قول MRI و سی‌تی و افتتاح بیمارستان و تخت را می‌دهید و در روزهایی که سمت و سو تمام اعتبارات وزارت بهداشت به طرف پروژه‌های عمرانی درمانی و خرید تجهیزات پزشکی سنگین پزشکی برای راضی نگهداشتن نمایندگان مجلس هستید، شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی صد و بلکه هزاران میلیارد تومان از بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی کشور مطالبه دارند.

و تک تک یا در حال تغیر کاربری واحد تولیدی خود هستند و یا به دنبال فروش فوری آن.

آقای رحیمی تا جایی که اطلاع داریم جنابعالی بهیار بیمارستان امام حسین (ع) ملایر بوده‌اید و از همه بهتر می‌دانید که بعد از پزشک و پرستار، تجهیزات پزشکی اساس خدمت‌رسانی به بیماران است و عدم تامین و یا عدم کیفیت آنها، دقیقا افت خدمت‌رسانی و نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت.

شایسته نیست مدیرعامل شرکت‌های کوچک و بزرگ تجهیزات پزشکی که از افراد فرهیخته کشور هستند برای وصول مطالبات سال‌های دور و نزدیک، نزد حسابداری و کارپردازی بیمارستان‌ها به التماس بیفتند تا بتوانند کارگران خود را حفظ کنند.

آقای معاون! عدم پرداخت مطالبات شرکت‌ها مساوی است با تعدیل نیرو، مساوی است با افت توسعه و تحقیق، مساوی است با افت کیفیت، مساوی است با کمبود و در نهایت مساوی است با نارضایتی مردم یعنی همان کسانی که شما باید خادم آنها باشید.

آقای رحیمی خواهشا یک مطالعه بفرمایید در طول پنج سال اخیر، ایران در مقایسه با تمام کشورهای منطقه چه تعداد MRI، آنژیوگرافی و سی‌تی مولتی اسلایس ۲۵۶، ۱۲۸ و غیره وارد کرده است؟

کدام کشور در دنیا ارز ۴۲۰۰ تومانی را که از جیب مردم و بیت‌المال است، بابت خرید سی‌تی اسکن ۲۵۶ آن هم برای شهر ۳۰ هزار نفری هزینه می‌کند؟

در کدام کشور دنیا، دستگاه آنژیوگرافی بیش از یک سال و علیرغم اتمام مدت گارانتی با تمام تجهیرات جانبی در صندوق چوبی خاک می‌خورد؟

در کدام کشور دنیا MRI سه تسلا دو سال به دلیل خرابی ناکارآمد در بیمارستان خاک می‌خورد؟

در کدام کشور و شهر دنیا دستگاه شتاب‌دهنده خطی چند ده میلیاردی در شهرهایی نظیر کرمانشاه و بوشهر و غیره در صندوق چوبی به سر می‌برد؟

آقای رحیمی! تولیدکنندگان از مال و جان و عمر خود گذاشته‌اند تا در تحریم‌های سخت یار و یاور مردم و وزارت بهداشت باشند.

شرعا و عرفا جایز نیست وقتی شرکت‌های تولیدکننده پیچ و پلاک ارتوپدی، چند هزار میلیارد تومان از مراکز تروما طلب دارند شما اعتبار مصدومین ترافیکی را مازاد اعلام کنید و صرف ساخت‌وساز و غیره کنید.

آقای رحیمی! خواهشا تا دیر نشده چند روزی با تیم مدیریتی خود  سفرهای پرهزینه برای ستاد و دانشگاه‌های علوم پزشکی را متوقف کنید و ضمن جلوس بر میز مدیریتی، مطالبات شرکت‌های تجهیزات پزشکی، دارو و غیره را جمع‌بندی کنید.

درصد قابل توجهی از نیروهای نخبه و فارغ‌التحصیل رشته‌های مهندسی پزشکی در این شرکت‌ها فعال هستند. درصد زیادی از فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌های فنی، تکنسین‌ها و کارگران در این شرکت‌ها فعال هستند. اگر این شرکت‌ها به دلیل نبود منابع ناشی از مطالبات قفل شوند، افتتاح ۱۰۰ هزار تخت بیمارستانی هم بی‌حاصل است. کما اینکه اعتقاد داریم با این روند واردات تجهیزات پزشکی سنگین و افتتاح تخت‌های بیمارستانی، تیم وزارت بهداشت بیشتر به بیمار شدن مردم اعتقاد دارند تا شادی و آسایش و رفاه و بهداشت.

جناب معاون مطمئن باشید این سکوت سازمان‌های نظارتی به زودی شکسته خواهد شد و آنها نیز به این روند به شدت اعتراض خواهند کرد.

انشالله گوش شنوایی در بین باشد
والسلام علی من التبع الهدی

منبع: فانا

انتهای پیام

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید