کتاب «نوآوری در صنعت لجستیک ایران» رونمایی شد

لجستیک

به گزارش ریان، کتاب «نوآوری در صنعت لجستیک ایران» نوشته رضا جمیلی که در انتشارات راه پرداخت و با حمایت تاپین به چاپ رسیده بود، روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب، رونمایی شد. رضا جمیلی، نویسنده کتاب؛ مهرداد ملک‌محمدی، مدیرعامل تاپین و رضا قربانی، مدیرعامل انتشارات راه ‌پرداخت در این مراسم به سخنرانی پرداختند. بخش لجستیک نمایشگاه مجازی کتاب چند سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده و در دست گرفتن سرویس های لجستیک قرار است به کمک پست بیاید. با ایجاد این اکوسیستم در صنعت لجستیک چنانچه بخش خصوصی مس‌تواند از آن بهره‌مند شود، پست نیز […]

به گزارش ریان، کتاب «نوآوری در صنعت لجستیک ایران» نوشته رضا جمیلی که در انتشارات راه پرداخت و با حمایت تاپین به چاپ رسیده بود، روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب، رونمایی شد.

رضا جمیلی، نویسنده کتاب؛ مهرداد ملک‌محمدی، مدیرعامل تاپین و رضا قربانی، مدیرعامل انتشارات راه ‌پرداخت در این مراسم به سخنرانی پرداختند.

بخش لجستیک نمایشگاه مجازی کتاب چند سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده و در دست گرفتن سرویس های لجستیک قرار است به کمک پست بیاید. با ایجاد این اکوسیستم در صنعت لجستیک چنانچه بخش خصوصی مس‌تواند از آن بهره‌مند شود، پست نیز می‌تواند به خوبی از این سرویس‌ها بهره‌مند شود. در این کتاب، در این خصوص و در مورد چالش ها صحبت می‌شود.

لجستیک

رضا جمیلی، هدف از نوشتن این کتاب را همگانی کردن نوآوری از طریق این اکوسیستم خواند و گفت: ابداع، اختراع و اکتشاف را به تنهایی میتوان انجام داد ولی نوآوری باید به طرز ملموسی وارد زندگی افراد شود در حالیکه نوآوران باید در یک شبکه ارتباطی با یکدیگر قرار گیرند. در ایران صنعت لجستیک کاملا سنتی است و اگر از کار بیفتد به ای-کامرس ضرر فراوانی وارد می‌شود. پست تقریبا به سقف خود رسیده است و نیاز است با سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه لجستیک و حمایت حاکمیت، نوآوری به این صنعت ورود کند.

وی اضافه کرد: در مجموعه راه پرداخت (انتشارات کتاب) اعتقاد داریم که اقتصاد نوآوری راه نجات اقتصاد ایران است و در این مسیر بیشتر از آنکه دولت و دولتمردان تاثیر داشته باشند؛ چهره های نوآور بخش خصوصی تاثیرگذار خواهند بود. ما در انتشارات راه پرداخت نوآوری را خرد کردیم و به صنایع مختلف از جمله صنعت و مالی و گردشگری و… به طور مستقل و جداگانه پرداختیم.

به باور جمیلی لجستیک نوآور در مجموعه‌هایی چون اسنپ، تاپین و… وجود دارد و در این کتاب نیز به این صنعت از دریچه نوآورانه نگاه شده است.

قربانی نیز در خصوص چاپ کتب در انتشارات راه پرداخت توضیح داد: نشر ما نسبت به موضوعاتی که می‌تواند زندگی مردم را تغییر دهد حساسیت کمی دارد. در دنیا چهره‌های تاثیرگذار تالیفات زیادی دارند، متاسفانه در ایران کارآفرینان در این عرصه ورود نکردند و حضور کمرنگی دارند.

او توضیح داد: بحث نوآوری در صنعت لجستیک بسیار مهم است. واقعیت این است که نوآوری یعنی خلق پیشنهاد جدید و علمی. نوآوری شناخت مشکل حائز اهمیت و ورود آن برای ارایه راهکار سازنده است. پیدا کردن مسأله و رسیدن به راهکار نیز مهمترین وظیفه نوآوری است. در جایی مثل لجستیک بحث پرداخت (فین تک) و منابع انسانی و همچنین خود بحث لجستیک وجود دارد. اگر روش‌های نوین پرداخت نبود و اگر منابع انسانی نبود و اگر اصلأ صنعت لجستیک نبود؛ جایی مثل دیجی کالا شکل نمی‌گرفت. ما چیزی که از کسب و کارهای نوآور می بینیم امیدوارکننده است و لجستیک آنقدر مهم شده که در کسب و کارهای دیجیتال و سنتی هم پوست اندازی کرده و اقدامات آن ها هم نوآورانه شده است.
قربانی باور دارد جمع کردن کالاها و سپس نحوه ارسال و در نهایت تحویل کالا سه بخش مهم لجستیک را تشکیل می‌دهد که امروزه با گذشته زمین تا آسمان متفاوت است.

ملک‌محمدی نیز در این مراسم ضمن اعلام اینکه قصد دارند تا این قبیل حمایت‌ها برای توسعه علم و دانش در کشور را ادامه دهند تأکید کرد تاپین یک شرکت دانش‌بنیان است که راه‌کار های لجستیکی را به کسب و کارهای آنلاین می‌دهد و چند سالی است سرویس ارائه می‌کند. او تاپین را باجه پستی قدرتمندی می‌داند که به صورت مجازی خدمات شرکت‌های حمل را به کسب و کارهای مجازی اعطا می‌کند .

به گفته ملک محمدی تاپین توانسته در سال‌های اخیر به‌طور کامل وظیفه ارسال مرسولات نمایشگاه مجازی کتاب را بر عهده بگیرد و هزاران کالا را در ظرف مدت زمانی کوتاه به دست مشتریان خود برساند. او معتقد است این اتفاق بزرگ بدون زیرساخت‌های درست در تاپین ناشدنی بود.

مدیرعامل تاپین در ادامه صحبت‌های خود به اهمیت لجستیک در بازار تجارت الکترونیک آنلاین ایران و جهان اشاره کرد و گفت: امروزه تعداد فروشگاه های آنلاین بسیار بیشتر از گذشته شده و روز به روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. با این حساب، نیاز کسب و کارهای آنلاین و فعال در این حوزه به سمتی رفته که باید مرسولات را به خریداران با روش‌هایی نوین برساند تا به انتخاب اول و آخر آنها تبدیل شود. در گذشته مهم این بود که بسته فقط به هر طریقی دل یک زمانی به دست مشتری برسد اما الان مزیت رقابتی اینست که بسته در چه ساعت و روزی و همچنین در زودترین زمان ممکن برسد. لاکرهای هوشمند و سیستم های پودو و… نیز وارد کار شده است و همه این ها نشان می‌دهد که نوآوری در لجستیک واقعا ضروری است‌ و تبدیل به برگ برنده اصلی کسب‌وکارهای آنلاین شده است. ما نیز در این زمینه فعالیت ویژه‌ای داریم و بازوی لجستیک این مجموعه‌ها هستیم.

 

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید