جوابیه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی،دندانپزشکی،آزمایشگاهی و دارویی به خبر افتتاح شوروم تجهیزات پزشکی در شهر افتاب

در پی خبر افتتاح شوروم تجهیزات پزشکی ایرانی در شهر افتاب که در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ منتشر شد جوابیه زیر به دست ریان رسید که مطابق قانون مطبوعات و رسانه ها عینا متن ان منتشر میگردد.

به گزارش ریان

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری ریان

با سلام

به‌تازگی دو خبر ، منتشر کرده‌اید که شکل تنظیم آن‌ها موجب تشویش اذهان عمومی و تضعیف تلاشگران صنعت تجهیزات پزشکی می‌شود که لازم است مطابق قانون مطبوعات، پاسخ انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی را نیز منتشر کنید.

 

۱_ نمایشگاه دائمی اولین بیمارستان تمام ایرانی با مشارکت اعضای انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی راه‌اندازی شده است و فراخوان مشارکت در این رویداد در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ درسایت رسمی انجمن که تنها مرجع رسمی اعلام خبر مطابق اساسنامه است، منتشر شده و تمامی اعضا برای حضور و نمایش تجهیزات خود دعوت شده بودند و نمایشگاه دائمی با مشارکت شرکت‌هایی که اعلام آمادگی کردند، تجهیز شد. بنابراین جانمایی تجهیزات در نمایشگاه گزینشی نبوده است و نبود محصولات یک شرکت در نمایشگاه به دلیل عدم استقبال آن شرکت در مرحله اول فراخوان نمایشگاه بوده است که البته در فازهای آینده و توسعه نمایشگاه، امکان حضور شرکت‌های علاقه‌مند فراهم می‌شود.

 

۲_ نمایشگاه دائمی با حضور شرکت‌های مختلف و شمار بسیاری تجهیزات سرمایه‌ای و مصرفی راه‌اندازی شده که معطوف کردن همه نمایشگاه به حضور صرفا یک شرکت دولتی و فضای کوچک و تجهیزات محدود آن شرکت، کار درستی نیست. لازم به یادآوری است این شرکت نیز مانند همه شرکت‌های محترم، تا زمانی که عضو انجمن است و مراجع قانونی و قضایی کشور مانع فعالیت آن مجموعه نشده‌اند، این حق قانونی را دارد که به صلاحدید خود در رویدادهای تشکلی شرکت کند.

از آنجاکه به دخالت دولت در بخش خصوصی اشاره کرده‌اید و حضور یک شرکت دولتی در رویدادهای انجمن به دلایل خاص و اعمال نظر برخی افراد خاص بزرگ‌نمایی شده است چنانچه این موضوع برایتان بسیار مهم است، یادآور می‌شود در ماجرای واگذاری نمایشگاه ایران‌هلث به بخش دولتی پس از ۳۵ سال برگزاری توسط بخش خصوصی، در میان ۴ تشکل برگزارکننده ایران‌هلث، تنها یک تشکل که سابقه و اعضای کمتری از دیگر تشکل‌ها دارد، از واگذاری و انجام سریع انتقال ایران‌هلث به بخش دولتی و پارک علمی و فناوری پردیس حمایت کرد یعنی همان افراد خاص که امروز مقابل دولتی موضع می‌گیرند که این موضوع بر همگان کاملا روشن است.

 

۳_ در خبر دیگری از قول ریاست محترم انجمن تیتر زده‌اید که ارز ترجیحی باید در اختیار تولید قرار گیرد. به اطلاع می‌رساند دکتر جلیل سعیدلو هم‌چنان که پیش‌تر هم در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده بودند، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دائمی نیز مخالفت صریح خود را با اصل موضوع چندنرخی بودن ارز و اختصاص ارز ترجیحی اعلام کردند و آن را به‌ ضرر تولید و یکی از بهانه‌های قیمت‌گذاری دستوری دانستند و خواستار حذف ارز ترجیحی و قیمت‌گذاری دستوری شدند و ارز ترجیحی را تنها در موضوع نوسازی و به‌روزرسانی خطوط فرسوده تولید مناسب و سودمند دانستند که تیتر خبری شما با تقطیع و تحریف جملات ایشان انتخاب شده است.

روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی

انتهای پیام

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید