دستورالعمل فروش اینترنتی نان ابلاغ شد

نان

به گزارش ریان، دستورالعمل فروش اینترنتی نان ابلاغ شد و طبق این  دستورالعمل فقط نانوایی‌هایی می‌توانند برای عرضه نان خود با سکوها و پلتفرم‌ها همکاری کنند که به سیستم نوبت‌دهی مجهز و به سامانه هوشمندسازی یارانه آرد و نان متصل باشند. طبق دستورالعمل ابلاغ شده از سوی اتاق اصناف سکوها موظفند سرویس تبادل داده‌های مربوط به نوبت‌دهی و اعلام نوبت را با سامانه هوشمندسازی یارانه آرد و نان برقرار کنند. همچنین سکوها موظفند شماره پایانه نانوا، نرخ نان، نوع نان، وزن چانه یا نان و نرخ و حجم انواع کالا و خدمات جانبی و اطلاعات کامل صورتحساب الکترونیکی و اطلاعات […]

به گزارش ریان، دستورالعمل فروش اینترنتی نان ابلاغ شد و طبق این  دستورالعمل فقط نانوایی‌هایی می‌توانند برای عرضه نان خود با سکوها و پلتفرم‌ها همکاری کنند که به سیستم نوبت‌دهی مجهز و به سامانه هوشمندسازی یارانه آرد و نان متصل باشند.

طبق دستورالعمل ابلاغ شده از سوی اتاق اصناف سکوها موظفند سرویس تبادل داده‌های مربوط به نوبت‌دهی و اعلام نوبت را با سامانه هوشمندسازی یارانه آرد و نان برقرار کنند.

همچنین سکوها موظفند شماره پایانه نانوا، نرخ نان، نوع نان، وزن چانه یا نان و نرخ و حجم انواع کالا و خدمات جانبی و اطلاعات کامل صورتحساب الکترونیکی و اطلاعات مرتبط با حمل، تحویل کالا و بازخورد مشتریان در مورد تجربه خرید نسبت به نانوایی‌های ثبت شده روی پلتفرم خود را فراهم کنند.

طبق پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته قیمت و وزن نان عرضه شده توسط نانوایی‌ها در این دستورالعمل به دو روش صورت می‌گیرد یا مطابق نرخ نامه مصوب است که طبق آنچه دولت سالانه عرضه می‌کند نان نرخ گذاری می‌شود. در این صورت حجم آرد ساتفاده شده در کلیه سفارش‌ها روی سکوها از نانوایی‌های یارانه‌ای، توسط سامانه هوشمندسازی یارانه آرد و نان محاسبه و در دوره خرید بعد با نرخ یارانه‌ای به نانوا اختصاص می‌یابد.

در این حالت متناسب با حجم فروش نان نانوایی‌های یارانه‌ای روی سکو کمک هزینه نانوا مشابه فروش حضوری پرداخت می‌شود.

صورت دیگر نان رقابتی است، در این حالت نانوایی‌های لیست شده روی سکوها مجازند نرخ اقلام نان، خمیر و آرد را در بازه قیمتی مقرر شده به صورت رقابتی تعیین می‌شود. حداکثر قیمت فروش هر کیلوگرم نان یا خمیر عرضه شده توسط نانوایی‌های یارانه‌ای در این حالت روی سکوها دو برابر قیمت تضمینی هر کیلوگر گندم و هزنیه تبعی آن تعیین می‌شود.

دولت امسال قیمت تضمینی گندم را کیلویی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده است.

در این حالت حداقل قیمت فروش هر کیلوگرم آرد خبازی ۱۵۰ درصد قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم و هزینه تبعی آن تعیین می‌شود.

در این حالت، حجم آرد استفاده شده در کلیه سفارش‌های غیرحضوری از نانوایی‌ها، توسط سامانه هوشمندسازی یارانه آرد و نان محاسبه می‌شود. کلیه نانوایانی که نسبت به فروش روی سکوها اقدام می‌کنند مکلفند مابه‌التفاوت هزینه تمام شده آرد مورد استفاده در فروش غیرحضوری و آرد یارانه‌ای را در دور بعدی خرید آرد از سمانه سیما به حساب شرکت بازرگانی دولتی پرداخت کنند.

سامانه سیما سال ۱۴۰۱ به منظور فروش آرد به صورت اینترنتی راه‌اندازی شد و نانواها از طریق این سامانه می‌توانند آرد مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند.

هرگونه شکایت در خصوص فعالیت سکوها برای عرضه و فروش نان به صورت اینترنتی نیز باید از طریق سمانه نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد صورت گیرد.

این دستورالعمل ۳ ماهه به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و پس از آن به صورت قطعی لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: پیوست

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید