زیمنس، جانی مردم ایران ناجی کاسبان تحریم

روز گذشته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پاسخ به گلایه شهروندان از طولانی شدن نوبت دریافت خدمات MRI اعلام کرد که «دستگاه MRI بیمارستان صاحب‌الزمان بندرعباس به علت نقص فنی آسیب دیده و باید یکی از قطعات آن تعویض شود. مراحل اداری ترخیص قطعه موردنیاز از گمرک در حال انجام است و با نصب قطعه و راه‌اندازی دستگاه تا چند روز آینده، مشکل برطرف می‌شود.»

به گزارش ریان- این خبر و خبرهایی مشابه‌به آن که بارها اعتراض کادر درمان و بیماران و آسیب‌های جدی به سلامت ایشان را در پی داشته است، باز می‌گردد به تحریمی که یکی از اولین استقبال‌کنندگان از آن غول آلمانی معروف، زیمنس بوده است.

علت پافشاری بر واردات این غول خوشنام اما بد ادا چیست؟

زیمنس یک شرکت بزرگ آلمانی است که در حوزه صنعت، انرژی، بهداشت و درمان و زیرساخت و شهرها، فعال است و قدرتمند. قدرتی که در یک عرصه، نقش ناجی را ایفا می‌کند و در عرصه‌ای دیگر نقش جانی!

به عنوان مثال در عرصه تجهیزات پزشکی که تولید کننده محصولاتی شامل: سامانه‌های فناوری اطلاعات بالینی؛ سمعک؛ تجهیزات تشخیص آزمایشگاهی؛ تجهیزات تصویربرداری از جمله آنژیوگرافی، توموگرافی کامپیوتری، فلوروسکوپی، تشدید مغناطیسی، ماموگرافی، سونوگرافی؛ تصویربرداری مولکولی و تجهیزات اشعه ایکس و تجهیزات پرتودرمانی و ذرات درمانی است؛ طبیعتا نیازمند خدمات پس از فروش دائم، نمایندگی فعال و پشتیبانی بی قید و شرط این شرکت از محصولات است.

حال در کشوری که سایه ظلم جباران و قدرتمندان، به جان و سلامت بیمارانش هم رحمی ندارد و تحریم کنندگانی چون زیمنس، روزگار مصرف کنندگان_کادر درمان و بیمار را سیاه کرده‌اند، زیمنس را ناجی بدانیم یا جانی؟

طبق گزارشات موجود از سالیان تحریم و نشستن پای درد دل‌های در گوشی و علنی دلسوزان حوزه درمان، واردکننده و مصرف کننده، باید گفت که جانی است برای مردم ایران، ناجی است برای کاسبان تحریم. چرا که زیمنس، شرکتی که همچنان سالانه چندین میلیون دلار از بازار واردات تجهیزات پزشکی ایران، کسب درآمد می‌کند، اولین لبیک‌گوی تحریم کنندگان ایران بوده است.

همچنین که کمی قبل از آن رئیس وقت کمیسیون امنیت مجلس در مهرماه سال ۱۳۹۱، زیمنس را دشمن ایران و ایرانی خطاب کرد و اعلام کرد این تولیدکننده خارجی، در تجهیزات ارائه شده برای نیروگاه، مواد منفجره به سبب ایجاد آسیب قرار داده است. که با توجه به خیانت‌های قبلی، هیچ شکی نمی‌توان به این نقل قول داشت.

اما اصرار بر واردات محصولات فاقد خدمات و فاقد پشتیبانی این غول خوشنام اما بد ادا به چه علت است؟

زمانی که ریاست اتحادیه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی تهران و نماینده صمت، جناب آیای نوده فراهانی، تحریم را نعمتی برای کشور و دخیل در درخشش استعداد تولید کننده داخلی اعلام می‌کند، چگونه است که اقدامی نمی‌شود در جهت کوتاه کردن دست این شرکت گوش به فرمان همان تحریم‌کنندگان، که بارها سلامت کودک و بزرگسال این مرز و بوم را به مخاطره انداخته و قربانی خوش خدمتی خود به آمریکا و اسرائیل کرده است؟!

در کشوری که با یک نوشیدنی با نام کوکاکولا، به جرم نام منحوس اسرائیل مقابله می‌شود، چطور بپذیریم که همچنان باید دست نیاز به سمت زیمنس دراز کرد و مقابل محصولات فاقد پشتیبانی، فاقد خدمات و قطعات تعویضی آن، ذوق نشان داد؟

و اما واردکننده‌ داخلی و هم‌وطنی که همچنان سود را در واردات زیمنس میداند؛ واردکننده‌ای که محصولات دست دوم را به‌عنوان جنس نو وارد کشور می‌کند و هزینه مضاعفی در قبال نصب، جمع آوری و خرید دوباره آن، به چرخه درمان تحمیل می‌کند، آیا عواقبی متحمل می‌شود؟ آیا در قبال ضرر جانی و مالی دیگران جوابگو خواهد بود؟ تا به امروز که نه!

ریشه این وابستگی کجاست؟

ریشه وابستگی به محصولات نصف و نیمه این شرکت کجاست؟ زیمنس رقیبی ندارد؟ دارد! رقبای سطح یک خارجی و داخلی، رقبایی که لااقل تعهد حوزه بهداشت و درمان را اولویت دانسته و در کنار دغدغه سود مالی، برای جان انسان هم ارزش قائل هستند. و بارها در امتحانات سنجش کیفیت و تعهد، قابل قبول‌ترین نتایج را کسب کرده‌اند. اما جریانی یا جریاناتی گویا نفع را در مهجور نگاه داشتن آنها و بی‌رقیب معرفی کردن زیمنس می‌دانند! اما کدام جریان؟

کدام جریان، شادمانی و تمسخر اسرائیل را که ظلم و جنایتش بر جهانیان اثبات شده، از تحریم ایران و ایرانی توسط زیمنس ندید و خواست که دیگران هم نادیده بگیرند؟ خیانتای که می‌باید تا همیشه این شرکت را از یاد و خاطرات ایران پاک میکرد!

منبع: آی مد 90

انتهای پیام

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید