واکنش ها نسبت به انتشار آگهی مجمع عمومی انجمن تولید و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی

چند روز گذشته آگهی مجمع عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی زودتر از موعد مقرر در برخی گروه ها منتشر شد و باعث شد شخصیت های مختلفی در این صنف واکنش هایی نشان دهند.

به گزارش ریان-در ابتدا دکتر خسرو حیدری به عنوان بازرس اصلی و فعلی این انجمن با ابراز تعجب از اعلام این آگهی اعلام کرد: در جریان این موضوع نبوده و این آگهی را در گروه تریبون ملاحظه کرده است.

حیدری: از چه نگران هستید؟

وی در ادامه خطاب به این انجمن تصریح کرد: سال گذشته خدمت شما عرض کردم به جای پرونده سازی در مجمع عمومی برای حذف بازرس اقدام کنید.الان در تریبون اطلاع رسانی نمودید و گروه را هم یک طرفه نمودید؛ شهامت و عدالت و شجاعت و توازن در عملکرد داشته باشید گروه را باز بگذارید .از چه واهمه دارید ؟از چه نگران هستید ؟ جناب آقای دکتر سعیدلو خطاب اصلی من به شما هست؛ بیش از این از شما انتظار داشتم.
بازرس اصلی این انجمن ادامه داد: شما گروه را برای ویس آقای ریاحی یا به عبارتی مطالب سراسر دروغ ایشان باز می گذارید ولی برای بحث و تبادل نظر می بندید. نیک بدانید که دوران چنین اقدامات یک طرفه گذشته است.گذر زمان و صبر اذهان را روشن کرد.چنانچه در آینده ثابت شود نامتوازن و نا عادلانه رفتار کرده باشید بسیار برای شخصیت شما جنابان نامطلوب است.البته در این گروه افراد منصف و حق گو هم حضور دارند.انشاالله پرده ها برون خواهد افتاد و آفتاب طلوع خواهد کرد.آن روز دیر نیست.تریبون را ببندید یک طرفه خدای را شکر آنقدر عزت و اعتبار و آبرو دارم که تریبون برایم مهیا شود.

بازرس اصلی این انجمن در ادامه، نامه سال گذشته خود را که به تاریخ ۱۷/۱۱/۱۴۰۲ نوشته بود منتشر کرد: در ادامه مکاتبات قبلی و اظهارنامه و نامه اخیر که مهلت ۴۸ ساله ای برای پاسخ داده شده است.؟!!به شما بزرگواران توصیه می کنم که به جایگاه قانونی بازرس اصلی خدشه وارد نکنید. اگر خیلی علاقه مند به حذف اینجانب به عنوان بازرس هستید تا حدی که لغو عضویت مجموعه معظم فن آور دانش بنیان احیادرمان برایتان از اهمیت افتاده است مجمع عمومی بگذارید و در آنجا از مسیر قانونی جناب آقای ریاحی به عنوان بازرس اصلی برگزینید.

حیدری افزود: آقای ریاحی راهش پرونده سازی نیست ؟!نمی دانم چه اراده ای در آن هیئت مدیره محترم حاکم است که اینگونه عمل می کند.
شخصا قصد تقابل به جنابان و سرکار خانم مهندس قاسمی را ندارم ولی اگر همچنان بر روش غیرقانونی و اشتباه خودتان اصرار دارید شخصا با تمام توان و بهره مندی از ظرفیت های قانونی از مجموعه احیادرمان و جایگاه قانونی بازرس اصلی دفاع می نمایم و بدیهی است در صورت تداوم روش غلط هیئت مدیره (تا جائیکه اطلاع دارم آقای ساکی و آقای ضیائی هم با این روش ها مخالفت دارند )اقدام متناسب انجام خواهم داد. انجمن متعلق به سیصد چند ده عضوی است که در سایت انجمن ذکر شده است . تعریف اینجانب از انجمن تولید …(آمدال) با ترجمان هئیت مدیره محترم فعلی از انجمن تولید …(آمدال)متفاوت است.

حیدری افزود: اینجانب صادقانه و خاضعانه در آخرین جلسه حضور در هیئت مدیره(جناب آقای ریاحی تشریف نداشتند )عرض کردم علاقه ندارید تا آخر دوره همراهتان باشم خودم میروم و پیشنهاد دادم وقتی را بدهید تا بر اساس فعالیت خودم به عنوان بازرس اصلی در دو سال گذشته عملکرد هیئت مدیره را آسیب شناسی کنم ولی متاسفانه در گروه تریبون اظهارنامه فرستادید و خودتان با مشاوره های جناب آقای ریاحی(پرونده سازی ایشان برای حذف اینجانب از بازرس اصلی به قبل از حضور در هیئت مدیره مرآت باز می گردد ) بردید و دوختید و با پیام‌های هماهنگ و سلسه وار موضوعیت قانونی اینجانب را زیر سوال بردید ؟!!آنهم پس از دوسال…….امیدوارم توصیه اینجانب مفید واقع شود.

اسکویی: در صورت عدم پاسخ گویی هیئت مدیره، از طریق دستگاه های نظارتی و دیوان پیگیری خواهم کرد

دکتر اسکویی عضو این انجمن و رییس کمیته علوم آزمایشگاهی انجمن تامین تجهیزات پزشکی و دارویی در واکنش به این اتفاق گفت: یکایک اعضا هیئت مدیره محترم انجمن تولید (آمدال) خصوصا جناب آقایان مهندس ساکی و مهندس مفیدی که ثابت کرده اید حق گو تر و صادق تر در قول و عمل هستید؛ البته به استثنای دبیر فعلی انجمن تولید (هیئت مدیره فعلی باید پاسخگوی شائبه های تعارض منافع احتمالی وی، صحت مدرک مهندسی ایشان، موضوع ce و …باشد ) و همچنین آقای دکتر اطیابی که در مورد پرونده ایشان برای عضویت در انجمن همچنان ابهام دارم (هیئت مدیره هیچ گونه پاسخی در مورد ابهام اینجانب نسبت به عضویت ایشان در بدو ورود به انجمن مطرح نکرده است).

رییس کمیته علوم آزمایشگاهی انجمن تامین تجهیزات پزشکی و دارویی ادامه داد: بازرس علی البدل کهنه کار و اساسنامه دان انجمن و به ویژه آقای دکتر مه که در دوره های قبل رئیس هیئت مدیره انجمن تولید بوده اید؛ در کانال درمانا آگهی دعوت به مجمع عمومی سالیانه نوبت اول انجمن را دیدم دچار تردید شدم که چه طور شده است قبل از اتمام سال مالی اینطور زودهنگام جلسه مجمع آگهی شده است؟

وی افزود: رفتم داخل سایت انجمن دقیق شدم و دیدم که آگهی در سایت درج شده است و دستور جلسه همان روتین همیشگی مجامع عمومی مشابه ولی دستور جلسه اول بررسی شرایط عضویت بازرس اصلی و انطباق آن با شرایط اساسنامه است؟! با توجه به اینکه به دلیل انتقاد و اطلاع رسانی سازنده توسط ادمین های گروه واتساپی انجمن (تریبون) اخراج شده بودم از طریق همکاران و دوستانی که آنجا عضو هستند سوال کردم که آیا آگهی دعوت به مجمع عمومی در گروه تریبون گذاشته شده است؟ پاسخ دادند خیر ! تا قبل از برگزاری مجمع عمومی انجمن که برخلاف عرف زودهنگام تاریخ آن اعلام شده است چند سوال را از هیئت مدیره فعلی انجمن مطرح می نمایم امیدوارم در روزهای آتی پاسخ دهید.

اسکویی ادامه داد: طبق آخرین مستندات حق قانونی بنده بوده و هست که عضو آن انجمن باشم بنابراین این حق برایم محفوظ است که سوالاتم را مطرح کنم؛ بنابراین فعلا قضاوتی نخواهم داشت تا پاسخ های شما را دریافت کنم. تا زمانی هم که پروانه داشته باشم موضوع عضویت خودم را در آن انجمن (یک ظرفیت قانونی و حقوقی که نه متعلق به اشخاص محدود و گروه خاص، بلکه متعلق به هر تولید کننده موضوع فعالیت انجمن است که تمایل به عضویت در انجمن داشته باشد )پیگیری می کنم و اگر هیئت مدیره پاسخ گو نباشد از طریق ادارات کل ذیربط وزارت کار و دستگاه های نظارتی و حتی دیوان پیگیری خواهم کرد.

عضو اصلی این انجمن اظهار کرد:  و اما سوال ها : اول) در مراجعه ای که امروز روی سایت انجمن دیدم تعداد اعضا انجمن 349 قید شده است؛ البته در جلسات متعدد هم همواره شنیده ایم که انجمن این تعداد عضو دارد. حال بفرمایید اگر هیئت مدیره فعلی انجمن مدعی هست که این تعداد عضو دارد پس چطور شده است محل برگزاری مجمع عمومی انجمن را در محل دفتر مرکزی اعلام نموده است که حداکثر و با صندلی های فشرده گنجایش پنجاه نفر را به سختی دارد.؟!!این رویکرد با ادعای تشکل قدیمی و اصیل و مشروع و متکی به اکثریت اعضا هم خوانی دارد؟ دوم) به خاطر دارم سال گذشته برای برگزاری مجمع عمومی آنهم نه به صورت خودجوش بلکه بعد از اعتراضات به عملکردتان در موضوعات ایران هلث، برگزاری مجمع اعلام شد و تعداد واجدین شرایط انجمن برای حضور در مجمع عمومی حدود 180 نفر کمتر و بیشتر مطرح شد و بعد از به حد نصاب نرسیدن در نوبت دوم با حدود 110 نفر کمتر یا بیشتر (مبنای واجدین شرایط هم پرداخت حق عضویت ذکر شده بود) برگزار شد.

اسکویی افزود: در حال حاضر برای این مجمع از چند عضو واجد شرایط دعوت می شود؟ از 349 عضو از 249 عضو 149عضو از 110 عضو از 80عضو از 60عضو ؟
وی گفت: دفعه قبل که علی رغم اصرار برخی همکاران حاضر نشدید اسامی واجدین شرایط رای را نه در نوبت اول و نه در نوبت دوم منتشر کنید آیا اینبار منتشر خواهد شد ؟ سوم) در مجمع عمومی سال گذشته موضوع بررسی و تصویب اساسنامه تیپ وزارت کار در دستور کار مجمع عمومی بود؛ چه شد که بررسی اساسنامه را از دستور کار مجمع عمومی امسال خارج کردید؟ آیا انجمن به هر حال عضو اتاق بازرگانی می شود؟ اگر می شود چرا اطلاع رسانی نمی کنید؟اگر نمی شود چرا اعلام نمی کنید؟ چطور شد موضوع تصویب اساسنامه تیپ که تکلیف قانونی از سوی وزارت کار بوده و است معوق مانده است ؟
اسکویی ادامه داد: چهارم) مگر بازرس اصلی قانونی انجمن (نماینده حقوقی مجموعه وزین و معظم دانش بنیان احیادرمان پیشرفته با چهارده محصول دانش بنیان و بسیاری افتخارات ملی در عرصه تولید و صدها نفر نیروی شاغل) که شهادت می دهم مورد وثوق و مورد تایید اکثریت تولید کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی چه در تهران و خراسان رضوی بوده و هستند چه گناهی کرده چه جرمی و چه قصوری داشته که مجمع زودهنگام (طبق عرف همیشه اواخر تیر برگزار می شده است ) برای بررسی شرایط عضویت ایشان گذاشته اید؟

رییس کمیته علوم آزمایشگاهی انجمن تامین تجهیزات پزشکی و دارویی گفت: در این خصوص لازم به ذکر است که توضیح دهم از آقای دکتر خسرو حیدری بازرس اصلی سوال کردم موضوع چیست اولا از تصمیم گیری برای برگزاری این مجمع اظهار بی اطلاعی داشتند بعد هم گفتند که تعدادی از اعضا هیئت مدیره فعلی چند ماه هست که در صدد لغو عضویت و حذف بازرس از طریق اداره کل ذیربط در وزارت بوده اند. آیا در خصوص حذف بازرس آنهم از طریق بهره مندی از ظرفیت قانونی وزارت کار مکاتبات یا پیگیری های داشته اید ؟ آیا پاسخ منفی یا مثبت گرفتید؟ در پایان هم سوالاتی از بازرس علی البدل کهنه کار انجمن دارم؛ آیا جنابعالی در همه زمینه ها همچون تمرکزی که روی حذف بازرس اصلی داشته و دارید ذره بین تان فعال است ؟ اطلاع داریم برخی اعضا هیئت مدیره از جمله برادر ارجمند و حق گو و پیش کسوت آقای مهندس ساکی در چندین جلسه هیئت مدیره غیبت داشته اند.
اسکویی اظهار کرد: طبق اساسنامه بدیهی است که می بایست عضو علی البدل جایگزین ایشان می شد و اطلاع رسانی می شد که به دلیل غیبت های متعدد و پی در پی عضویت ایشان لغو شده است ؟

وی ادامه داد: در مورد امکان با احتمال اشکال در نحوه اخذ مدارک تحصیلی دبیر فعلی انجمن نظرتان چیست ؟در مورد احتمال تعارض منافع ایشان و جانبداری از شرکت دولتی صاایران که رقیب تولیدات برخی اعضا انجمن بوده و هست چه ؟ در مورد موضوع ce ایشان چه ؟ آیا با همان اراده ای که پیگیر حذف و لغو عضویت بازرس اصلی از انجمن تولید بوده و هستید پیگیر مواردی از این قبیل هستید ؟ در مورد تخلفات مالی در صنعت سلامت چه (انجمن 52 درصد سهام دار این شرکت بوده و هست) آیا اینقدر حساسیت داشته اید ؟در مورد عدم عضویت دائمی اینجانب و عضویت دائمی آقای دکتر اطیابی چه می گوئید؟ شما که در دوره های قبل هم بازرس اصلی انجمن بوده اید؛ نتیجه حسابرسی ها که تأسف بار است؛ به قول آقای مستعلی پور و نوشته های قبلی ایشان در گروه ها این صنعت سلامت لکه ننگی است.به نظر ذره بین شما برخی از اعضا هیئت مدیره فعلی چقدر و چه میزان در شکل گیری این لکه ننگ نقش داشته اند؟

اسکویی افزود: یک اثر از شما سراغ نیست یا حتی همین هیئت مدیره فعلی که به دلیل شراکت پنجاه و دو درصدی انجمن درشرکت صنعت سلامت (مجری ایران هلث در ادوار گذشته ) در مجامع مالی سالهای گذشته و دوره های قبلی انجمن پیشنهاد و درخواست حسابرسی تلفیقی را به رای مجمع عمومی بگذارد. آنهم وقتی که آثار فعالیت مالی صنعت سلامت (به قول حاج آقا لکه ننگ ) از بدو تاسیس تاکنون می بایست در صورت های مالی سالیانه انجمن دیده می شده است و نهایتا باید حق مطلب را بگویم خصوصا به شما بازرس علی البدل کهنه کار که دست از صندلی بر نمی دارید؛ با اینگونه اقدامات پایه ها و مشروعیت انجمن تولید ما را بیش از پیش متزلزل می کنید.

چیذری: ریزش اعضا، از خواص حب کرسی است

علیرضا چیذری رییس انجمن تامین تجهیزات پزشکی و دارویی در واکنش به این اتفاق گفت: آقای دکتر خسرو حیدری عزیز؛ خوب مسلم این است شما یحتمل در طرف اعضا بودید و پس باید مانند اعضا ریزش کنید. از خواص حب کرسی برای دوستان سابق این است. آقای دکتر نگاه کنید نامه یک شماره واحد اما دو مطلب متفاوت دارد. چه اصراری است با وجود این همه تشکل پویا و واقعی در یک فراموشخانه و اتاق تاریک ماند؛ عبور کنید؛ شعبده تصاحب کرسی پایان ندارد.

رییس انجمن تامین تجهیزات پزشکی و دارویی ادامه داد: عرضم این است ناراحت نشوی؛ عادت بفرمایید؛ بهترین روش برای برخی از تشکلها فراموشخانه ایجاد کردن است؛ در همین حد که گعده باشد در جلسات با دولتی ها و امورات خودشان پیش رود کافی است. در مورد مجامع هم نگران جا نباشید؛ خود میدانند مجمع یک و دو به رسمیت تعدادی نمیرسد و سوم مجمع با هر تعداد برگزار میشود؛ اگر هم به رسمیت تعدادی برسد با آرای وگالتی است که فاقد صحت آزمایی است. پس به عنوان بازرس قانونی تشریف ببیرید لااقل بر صحت اعضای خلق الساعه نظارت کنید. ضمنا فردا با توجه به درخواست دوبار مجمع که به هیات مدیره دادید و انجام نشد در مورد عملکرد صنعت سلامت و حسابهای مشکوک و اعتراض اعضا که مکتوب به شما در مورد عملکرد اعلام شده است قانونا مجمع عمومی و فوق العاده در روزنامه رسمی بگذارید تا تعیین تکلیف گردد.

یعقوب زاده: چشم هایشان را بر روی تخلفات بسته اند

عبدالرضا یعقوب زاده رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی هم در واکنش به این اتفاق در گروه های فضای مجازی نوشت: من بارها با اقای سعید لو صحبت کردم فایده نداره؛ ایشون چشمش رو روی همه تخلفات حضرات میبنده و ظاهرا اصلا برا آبروی انجمن هم دیگه ارزشی قائل نیست، واقعا در تعجبم که ایشون چرا همراه اینهاست که هیچ شباهت ظاهری با هم ندارند.

انتهای پیام

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید