تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی مصرفی سرعت گرفت

دکتر علیرضا چیذری گفت: با تلاش رییس سازمان غذا و دارو و مدیرکل سازمان تجهیزات و ملزومات پزشکی روند تخصیص ارز تجهیزات و ملزومات پزشکی سرعت گرفته است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی تامین ،تولید ،توزیع و صادرگنندگان تجهیزات پزشکی و دارویی در مصاحبه اختصاصی با ریان تصریح کرد: طی دو مکاتبه ای که با دفتر سرپرست محترم ریاست جمهوری جناب آقای مخبر انجام‌شد پیگیری بسیار خوبی در روند اصلاح تخصیص و رفع ابهامات از مصوبات گذشته انجام شد.
وی اضافه کرد : روند اصلاح قیمت برخی از کالاهای تروما که امکان تولید اقتصادی نداشت با پیگیری کمیته ارتوپدی مرآت و کارگروه ارتوپدی و رفع موانع انجمن تامین که پس از رحلت مرحوم خلد آشیان آقای فتاحی اندکی کند شده بود از شنبه سرعت بیشتری یافته و الزامات قانونی در حال انجام است.
در مورد دستگاههای لیزر پوست و جراحی نیز مکاتبات بسیار مهمی به جهت تسهیل روند برسی انجام‌شده است که امیدواریم بزودی بزرگترین صادر کننده این اقلام و دستگاهها در منطقه باشیم.

چیذری ادامه داد: در زمینه کشت سویه کلستریدیوم بوتولینوم نیز یکی از شرکتهای عضو به دستاورد بسیار شگرفی دست یافته که مارا به هاب آسیا در این مهم تبدیل خواهد کرد. دو شرکت عضو انجمن نیز در تولید داروهای گیاهی قدم به عرصه ای گذاشتند که ما را در کنار چین و هلند و هند پرچم دار این محصولات خواهد کرد. این محصول معجزه قرن در درمان برخی بیماری های روان و سردردهای خوشه ای در دست محققین تراز اول عضو انجمن آنهم به صورت Herbal است؛ در لبه دانش هستیم. وزارت صمت باید به برسی انجمن اطمینان کرده و راهکارحمایت مالی و پشتیبانی و تسهیل مجوز را برای این نخبگان فراهم سازد.

انتها یپیام

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید