همستر کامبت از کجا آمد و به کجا می‌رود؟

همستر کامبت

به گزارش ریان، حتما در این روزها افرادی بسیاری در بین همکاران، خانواده و دوستان خود دیده‌اید که در تلگرام خود با ضربه زدن بر روی همستر به جمع آوری سکه مشغولند. از طرفی بسیاری از افراد برای به دست آوردن سکه های بیشتر به تلگرام جوین شده اند. اما این بازی چیست و چه سرانجامی دارد؟ همستر کامبات در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۴ (۶ فروردین ۱۴۰۳) راه‌اندازی شد. این پروژه توجهات زیادی را در جامعه‌ی ارز دیجیتال به‌ خود جلب کرد و پس‌ از ۱۱ روز از راه‌اندازی اولیه به رکورد قابل‌ توجه یک میلیون کاربر رسید که تعداد […]

به گزارش ریان، حتما در این روزها افرادی بسیاری در بین همکاران، خانواده و دوستان خود دیده‌اید که در تلگرام خود با ضربه زدن بر روی همستر به جمع آوری سکه مشغولند. از طرفی بسیاری از افراد برای به دست آوردن سکه های بیشتر به تلگرام جوین شده اند. اما این بازی چیست و چه سرانجامی دارد؟

همستر کامبات در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۴ (۶ فروردین ۱۴۰۳) راه‌اندازی شد. این پروژه توجهات زیادی را در جامعه‌ی ارز دیجیتال به‌ خود جلب کرد و پس‌ از ۱۱ روز از راه‌اندازی اولیه به رکورد قابل‌ توجه یک میلیون کاربر رسید که تعداد آن‌ها هر روز بیشتر می‌شود. Hamster Kombat طبق ادعای سازندگانش تاکنون بیش‌ از ۱۰۰ میلیون کاربر و ۴۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد.

همستر کمبات یک بازی تلگرامی است که کاربر در آن می‌تواند فقط با ضربه‌زدن ساده روی نمایشگر گوشی خود، سکه‌های مجازی کسب کند؛ سکه‌هایی که احتمال تبدیل به ایردراپ و در نهایت تبدیل به پول واقعی را دارند. البته قیمت همستر کامبت تا زمانی‌ که این پروژه در صرافی‌ها لیست نشود، مشخص نخواهد بود. (زومیت)

اما نکته‌ای که در مورد این بازی وجود دارد این است که شبکه Ton به عنوان یک رقیب تازه نفس در مقابل شبکه های بلاک چین قدیمی و معتبرتر به دنبال استفاده از ظرفیت کاربران شبکه های اجتماعی خود یعنی تلگرام برای رشد و فراگیری هرچه بیشتر است.

در واقع از یک سو مخاطبان بیشتری به سمت این شبکه اجتماعی سرازیر شده و زنگ خطر برای سایر شبکه های اجتماعی جهانی از جمله واتس آپ و …به صدا در خواهدآمد.

از سوی دیگر با این آهنگ رشدی که در مورد رمز ارز یا توکن NOT دیده می شود یک رقیب تازه نفس برای سایر رمزارزهای معتبر پیدا خواهد شد. همچنین از این پس وضعیت شبکه TONدر مقابل سایر شبکه های بلاک چین جالب توجه خواهد بود.(فردای اقتصاد)

از چه راه‌هایی در همستر کامبت سکه دریافت کنیم؟

برای جمع آوری سکه و لول آپ در این بازی بخش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به تشریح آن‌ها خواهیم پرداخت:

بخش Exchange: در بخش Exchange همستر می‌توانید صرافی مورد نظر خود برای برداشت همستر کوین را انتخاب کنید. انتخاب صرافی یکی از تسک‌های مهم بازی همستر محسوب می‌شود که می‌توانید با انجام آن پنج هزار همستر کوین دریافت کنید.

بخش Mine: اصلی‌ترین قسمت بازی همستر تلگرام، بخش Mine است. سازندگان همستر کامبت در این قسمت نسبت‌ به سایر رقبای خود خلاقیت بیشتری به‌ خرج داده‌اند و همین سبب شده که نحوه ماین همستر کوین تا حدودی با نات‌کوین و نمونه‌های مشابه آن متفاوت باشد. همستر ده‌ها کارت را در چهار دسته متنوع در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با خرید هرکدام از کارت‌ها، مقداری سود به‌ازای هر ساعت به‌حساب بازی همستر شما تعلق پیدا کند.

بخش Friends: یکی دیگر از راه‌های دریافت همستر کوین در بازی همستر در تلگرام، دریافت دوستان با کد دعوت اختصاصی است. برای دریافت کد دعوت همستر خود باید وارد قسمت Friends شوید و لینک خود را برای بقیه ارسال کنید.

بخش Earn: چهارمین قسمت پنل مدیریت بازی همستر در تلگرام، Earn نام دارد. سازندگان همستر کامبت در این قسمت چندین تسک را برای شما در نظر گرفته‌اند تا با تکمیل آن‌ها، همستر کوین دریافت کنید. تسک‌های این قسمت مواردی چون عضویت در کانال تلگرام و یوتوب همستر، انتخاب صرافی، دعوت از دوستان و موارد دیگر را شامل می‌شود. (دیجیاتو)

امنیت در بازی همستر

در ابتدا خوب است بدانیم که وب‌سایت رسمی بازی، در مسکو، پایتخت روسیه، ثبت شده است. در عین حال، خود سایت، هیچ جزئیاتی درباره توسعه‌دهندگان ندارد و تمام داده‌های مرتبط با آن از گزارشات دامنه پاک شده است.

با توجه به فراگیر شدن این بازی در ایران و تحریم ایران در برخی از صرافی‌های جهانی، حسین دلیریان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی با انتشار پستی نسبت به فراگیر شدن بازی همستر واکنش نشان داد و نوشت: «در این چند روز در بسیاری از سوپر گروه‌ها، بحث‌های بسیاری از کاربران ایرانی را خواندم؛ شیوه جدید ماین کردن ارز دیجیتال با استفاده بازی‌ها، به بستر مناسبی برای هکر‌ها و سارقان تبدیل شده است.

به عنوان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی می‌گویم، افرادی که در این بازی‌ها شرکت می‌کنند، مراقب اطلاعات و حساب‌های خودشان باشند.»

 

 

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید