نتایج تحقیق آروان‌کلاد از ۱۳۷ هزار دامنه‌ دارای اینماداستفاده ۲۴درصد از سایت‌های دارای اینماد از CDN

سرور اینماد

به گزارش ریان، در تحقیق آروان‌کلاد از ۱۳۷ هزار دامنه‌ دارای اینماد مشخص شده است ۷۶ درصد از این دامنه‌ها به‌طورکلی از CDN استفاده نمی‌کنند. به گزارش روابط عمومی آروان کلاد، جدیدترین نتایج به دست آمده از بررسی دامنه‌های دارای اینماد نشان می‌دهد که ۵۹ درصد از ۳۳ هزار دامنه‌ ایرانی دارای CDN، از آروان‌کلاد سرویس می‌گیرند. کلادفلر با سهم ۳۲ درصدی بازار در جایگاه دوم و  دیگر ارایه‌دهندگان CDN با سهم ۹ درصدی، در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در این بررسی مشخص شده است ۷۶ درصد از وب‌سایت‌های فعال دارای «اینماد» به‌طورکلی از CDN استفاده نمی‌کنند. در میان ۳۳ […]

به گزارش ریان، در تحقیق آروان‌کلاد از ۱۳۷ هزار دامنه‌ دارای اینماد مشخص شده است ۷۶ درصد از این دامنه‌ها به‌طورکلی از CDN استفاده نمی‌کنند.

به گزارش روابط عمومی آروان کلاد، جدیدترین نتایج به دست آمده از بررسی دامنه‌های دارای اینماد نشان می‌دهد که ۵۹ درصد از ۳۳ هزار دامنه‌ ایرانی دارای CDN، از آروان‌کلاد سرویس می‌گیرند. کلادفلر با سهم ۳۲ درصدی بازار در جایگاه دوم و  دیگر ارایه‌دهندگان CDN با سهم ۹ درصدی، در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در این بررسی مشخص شده است ۷۶ درصد از وب‌سایت‌های فعال دارای «اینماد» به‌طورکلی از CDN استفاده نمی‌کنند. در میان ۳۳ هزار دامنه‌ای که دارای CDN هستند تعداد ۱۹.۵ هزار دامنه (معادل ۵۹ درصد) در میان مشتریان آروان‌کلاد قرار دارند و ۱۰.۳ هزار دامنه نیز از کلادفلر استفاده می‌کنند.

یکی از نتایج قابل توجه در این تحقیق این است که ارتباط معناداری میان رده‌بندی دامنه‌ها، میزان ترافیک و میزان استفاده از CDN وجود دارد. با این تفسیر‌ها می‌توان نتیجه‌گیری کرد که هرچه بازدید دامنه‌ها بیش‌تر می‌شود، گویی سرعت و امنیت برای دارندگان وب‌سایت‌ها بااهمیت‌تر می‌شود. این مساله می‌تواند ناشی از آن باشد که این دامنه‌ها بیش‌تر در معرض حمله‌های سایبری قرار می‌گیرند و به همین دلیل از CDN برای مقابله با حمله‌های احتمالی استفاده می‌کنند.

در این بررسی دامنه‌هایی که از CDN استفاده می‌کنند در هفت گروه رده‌بندی شده و سهم ارائه‌دهندگان CDN در هر یک مشخص شده است.

از گروه ۱۰۰۰ دامنه‌ برتر: آروان‌کلاد با سهم ۱۲۹ دامنه، رتبه‌ی اول را دارد و پس از آن کلادفلر با ۵۰ دامنه در جایگاه دوم است. دیگر ارایه‌دهندگان نیز درمجموع با 15 دامنه در ادامه‌ی این فهرست قرار دارند.

از گروه ۵۰۰۰ دامنه‌ برتر: آروان‌کلاد با ۳۷۴ دامنه، کلادفلر با ۱۹۷ دامنه، دو ارایه‌دهنده‌ی برتر این گروه هستند و پس از آن‌ دیگر ارایه‌دهندگان با 38 دامنه، ادامه‌ی این فهرست را تشکیل می‌دهند.

از گروه ۱۰,۰۰۰ دامنه‌ برتر: آروان‌کلاد با ۳۰۷ دامنه، کلادفلر۲۵۳ دامنه برترین خدمات‌دهندگان بستر ابری به دامنه‌های این تقسیم‌بندی هستند. دیگر  ارایه‌دهندگان هم با 37 دامنه در ادامه‌ی این فهرست قرار دارند.

از گروه ۵۰,۰۰۰ دامنه‌ برتر: آروان‌کلاد با ۱۶۹۹ دامنه، کلادفلر با ۱۴۸۰ دامنه، مانند گروه‌های قبلی در برترین ارایه‌دهندگان این تقسیم‌بندی قرار دارند. پس از آن‌ها سایر ارایه‌دهندگان با اختلافی معنادار درمجموع  به 267 دامنه، خدمات ابری می‌دهند.

از گروه ۱۰۰,۰۰۰ دامنه‌ برتر: آروان‌کلاد با ۱۵۹۳ دامنه و کلادفلر با ۱۰۵۹ دامنه، دو ارایه‌دهنده‌ی بستر ابری این گروه‌بندیی هستند. پس از آن‌ها با اختلاف بسیار سایر ارایه‌دهندگان قرار دارند؛ یعنی درمجموع به 309 دامنه خدمات ابری می‌دهند.

از گروه ۵۰۰,۰۰۰ دامنه‌ برتر: آروان‌کلاد با ۴۰۰۸ دامنه، کلادفلر با ۱۷۶۴ دامنه، دیگر ارایه‌دهندگان با ارایه‌ی خدمات ابری به 834 دامنه در ادامه‌ی این فهرست قرار دارند.

از گروه ۵۰۰۰ دامنه‌ برتر: آروان‌کلاد با ۲۶.۵ درصد، کلادفلر با ۱۰.۳درصد و دیگر ارایه‌دهندگان خدمات ابری با سهم ۳.۱ درصدی در ادامه‌ی این فهرست قرار دارند.

از گروه ۵۰۰۰ دامنه‌ برتر: آروان‌کلاد با ۱۵.۴ درصد، کلادفلر با ۸.۱ درصد و دیگر ارایه‌دهندگان با سهم ۱.۶ درصدی در ادامه‌ی این فهرست قرار دارند.

از گروه ۱۰,۰۰۰ دامنه‌ برتر: آروان‌کلاد با ۶.۳ درصد کلادفلر با ۵.۲ درصد در ردیف اول و دوم این فهرست قرار دارند و دیگر ارایه‌دهندگان نیز با سهم ۰.۸ درصدی در ادامه‌ی این فهرست هستند.

از گروه ۵۰,۰۰۰ دامنه‌ برتر: آروان‌کلاد: ۷.۰ درصد و کلادفلر ۶.۱ درصد مهم‌ترین بازیگران خدمات‌دهندگان ابری این گروه قرار دارند و ارایه‌دهندگان با ۱.۱ درصد در ادامه‌ی این فهرست قرار دارند.

از گروه ۱۰۰,۰۰۰ دامنه‌ برتر: آروان‌کلاد با ۳.۳ درصد، کلادفلر با ۲.۲ درصد و دیگر ارایه‌دهندگان نیز با ۰.۶ درصد در رتبه‌بندی‌های بعدی این تقسیم‌بندی قرار دارند.

وزن دامنه‌هایی که از CDN استفاده نمی‌کنند در بازه‌ی ۱۰,۰۰۰ تا ۵۰۰,۰۰۰ بسیار زیاد است و این نشان‌دهنده‌ی وجود تعداد درخورتوجهی از دامنه‌هایی است که با افزایش میزان وزن دامنه، کمتر احساس نیاز به CDN پیدا می‌کنند. به‌همین دلیل می‌توان ادعا کرد که ارتباطی معنادار (افزایشی) میان رتبه‌ی بالای دامنه‌ها و استفاده‌‌شان از سرویس CDN وجود دارد.

اهمیت حضور در بازار CDN از نظر ارزآوری و شاخص‌های اقتصادی توسعه تا آن‌جاست که پیش‌بینی‌ها از ارزش‎مندی روزافرون این بازار حکایت می‌کند؛

طبق آمارها بازار CDN تا سال ۲۰۲۸  قرار است ارزش‌گذاری ۳۶.۵ میلیارد دلاری (یعنی رشدی ۱۰.۹درصدی) را تجربه کند. به همین دلیل طبق گزارش‌های اکوسیستم ابری اقتصاد دیجیتال از سوی دانشگاه MIT کشورهای نوظهور باید خود را به این بازار برسانند و سهمی در آن ایفا کنند؛ مسیری که آروان‌کلاد نیز با ۴۰ پاپ‌سایت در نقاط پرترافیک دنیا در آن مسیر حرکت کرده است و به‌نظر می‌رسد سایر خدمات‌دهندگان ابری کشور نیز بتوانند در مسیر جهانی‌ شدن گام بردارند. چراکه امروز بازار باپتانسیل این محصول موجب شده بنگاه‌های بزرگ اقتصادی مانند شرکت‌های آمازون (AWS) برای باقی‌ماندن در رتبه‌ی اول ارایه‌دهندگان خدمات CDN در دنیا راهکارهای جدید و کیفیت بیش‌تر این محصول را برای مشتریان‌شان محقق کنند.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید