تعرفه جدید واردات گوشی‌ های مسافری اعلام شد

گوشی موبایل

به گزارش ریان، تعرفه واردات گوشی‌های مسافری کمتر از ۱۵۰ دلار ۱۶ درصد، گوشی‌های ۱۵۰ دلار تا ۶۰۰ دلار ۶ درصد و گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ۶۰ درصد اعلام شد. طبق نامه دفتر فناوری گمرک ایران به دانشگاه تهران، محاسبات حقوق ورودی گوشی‌های مسافری تغییر کرد. در این نامه ذکر شده است که در راستای جلوگیری از تضییع حقوق دولت در اجرای موضوع، تعرفه واردات موبایل به شکل مذکور انجام شود. همچنین اشاره شده است نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد مجموع ارزش ریالی، حقوق گمرکی و سود بازرگانی و همچنین مطابق با سالیان گذشته، نرخ هلال احمر یک […]

به گزارش ریان، تعرفه واردات گوشی‌های مسافری کمتر از ۱۵۰ دلار ۱۶ درصد، گوشی‌های ۱۵۰ دلار تا ۶۰۰ دلار ۶ درصد و گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ۶۰ درصد اعلام شد.

طبق نامه دفتر فناوری گمرک ایران به دانشگاه تهران، محاسبات حقوق ورودی گوشی‌های مسافری تغییر کرد.

در این نامه ذکر شده است که در راستای جلوگیری از تضییع حقوق دولت در اجرای موضوع، تعرفه واردات موبایل به شکل مذکور انجام شود.

همچنین اشاره شده است نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد مجموع ارزش ریالی، حقوق گمرکی و سود بازرگانی و همچنین مطابق با سالیان گذشته، نرخ هلال احمر یک درصد حقوق ورودی و مبلغ پسماند نیز نیم در هزار ارزش کالا لحاظ شود.

در همین خصوص ایسنا گفت که برای ترخیص کالاهای الکترونیک و به طور خاص ترخیص گوشی در ایران و رجیستر کردن و استفاده و یا فروش بدون مشکل به دیگران، حتماً باید هزینه گمرک گوشی پرداخت و از گمرک رسید دریافت شود.

قبل‌تر طبق بخشنامه سازمان توسعه تجارت، واردات تجاری گوشی‌های با قیمت بالای ۶۰۰ دلار ۱۵ درصد و نرخ واردات از سایر رویه‌ها ۳۰ درصد اعلام شده بود.

منبع: پیوست

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید