فردای انتخابات نمایشگاه الکامپ برگزار می‌شود

الکامپ

به گزارش ریان، نشست خبری بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ ظهر چهارشنبه ۳۰ خردادماه توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با حضور رسانه‌ها برگزار شد. به گفته محمد ثروتی، مدیر اجرایی الکامپ، به دلیل پر بودن فضای نمایشگاهی، با تعویق زمان الکامپ این نمایشگاه تا سال بعد نمی‌توانست برگزار شود. وی در این خصوص گفت: ما باید بین برگزاری در تاریخ ۹ الی ۱۲ تیر و یا سال بعد یکی را انتخاب می‌کردیم. در ادامه این نشست، رضا حیدری، عضو هیئت مدیره نصر و دبیر الکامپ، اعلام کرد که در این الکامپ ۹ پارک علم و فناوری حضور دارند و بیش […]

به گزارش ریان، نشست خبری بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ ظهر چهارشنبه ۳۰ خردادماه توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با حضور رسانه‌ها برگزار شد.

به گفته محمد ثروتی، مدیر اجرایی الکامپ، به دلیل پر بودن فضای نمایشگاهی، با تعویق زمان الکامپ این نمایشگاه تا سال بعد نمی‌توانست برگزار شود. وی در این خصوص گفت: ما باید بین برگزاری در تاریخ ۹ الی ۱۲ تیر و یا سال بعد یکی را انتخاب می‌کردیم.

در ادامه این نشست، رضا حیدری، عضو هیئت مدیره نصر و دبیر الکامپ، اعلام کرد که در این الکامپ ۹ پارک علم و فناوری حضور دارند و بیش از ۵۰۰ شرکت خصوصی و استارتاپ نیز در این نمایشگاه شرکت می‌کنند. او از «الکام‌استارز»، «الکام‌پیچ»، «تینواستارز»، «توان‌تک»، «الکام‌تاکز» و «الکام‌اینشورتک» به عنوان بخش‌های جانبی نمایشگاه نام برد.

اتاق بازرگانی همکار الکامپ خواهد بود

سادینا آبائی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران از همکاری اتاق بازرگانی و نصر در این نمایشگاه خبر داد و افزود: فرآیندی که ما به دنبال آن هستیم ارتباط بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و صنعت، معدن و کشاورزی به واسطه اتاق بازرگانی است. کسب‌وکارهای که نیازهایشان رصد شده و به دنبال مشتری هستند، با کمک اتاق با بازار ارتباط برقرار می‌کنند و ما به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی برای آنها هستیم.

آبائی اضافه کرد: بزرگ‌ترین خدمت اتاق بازرگانی در نمایشگاه الکامپ ایجاد ارتباط خواهد بود و رؤسای ۲۰ کمیسیون مختلف این نهاد در نمایشگاه حضور خواهند داشت. علاوه بر این پذیرش هیات‌های تجاری از جمله اقداماتی است که در این دوره از الکامپ توسط اتاق بازرگانی انجام می‌شود.

توان‌تک، به کسب و کارها در راستای دسترس پذیری کمک می‌کند

آنت میناسیان، مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، با اشاره به آمار جهانی جمعیت ۱۰ الی ۱۵ درصدی معلولان از برگزاری بخش «توان تک» در راستای کمک به کسب و کارها جهت دسترس پذیری خبر داد. او توضیح داد:ایده توان‌تک پرداختن به این موضوع است که تکنولوژی و دنیای فناوری چه تأثیری بر زندگی معلولان دارد.

مدیرعامل رعد افزود: ما از کسب‌وکارهای حوزه تکنولوژی انتظار داریم که به نیازهای افراد ویژه فکر کنند و دسترسی‌پذیری پلتفرم‌های خود را برای این افراد فراهم کنند. در رویداد توان‌تک ما از همه افراد حوزه فناور اطلاعات دعوت می‌کنیم که اگر کسب و کار خود را دسترسی‌پذیر کرده‌اند به ما اطلاع بدهند و  اگر ایده‌ای برای دسترسی‌پذیر کردن دارند با ما به اشتراک بگذارند.

الکام پیچ و الکام استارز چه می‌کنند؟

آرش برهمند، مدیر الکام‌استارز، پس از یادآوری بازگشت این بخش به الکامپ پس از یک وقفه چهارساله، اعلام کرد، کانترهای استارتاپی هم امسال به الکامپ برگشته‌اند. الکام‌استارز امسال با حدود صد تیم همکاری می‌کند.

وی توضیح داد که الکام‌استارز در وهله اول یک رویداد انگیزشی آموزشی است و هدف آن ایجاد فرصت حضور استارت‌آپ‌ها در مقابل بازار است.

برهمند اضافه کرد: اگر توانسته باشیم ۴ روز این امکان را فراهم کنیم که بخش‌های مختلف اکوسیستم در کنار هم در این نمایشگاه شرکت کنند به هدف خودمان رسیده‌ایم و دنبال اهداف متعالی نیستیم.

مهدی نیازی، مدیر بخش «الکام‌پیچ» این نمایشگاه، نیز از قرار گرفتن فضایی مشابه فضای ارائه به سرمایه‌گذاران در این بخش خبر داد و گفت: سؤالات و معیارهایی برای پذیرش این ایده‌ها در نظر گرفته شده است. امسال دو محور اصلی در الکام‌پیچ داریم. یکی فعالیت خارج از مرکز است که برای استارتاپ‌ها و تیم‌های خارج از تهران این ظرفیت ویژه را در نظر گرفته‌ایم تا بتوانند حضور پررنگ‌تری داشته باشند. محور دیگر، حضور بانوان روی استیج است.

ثبت‌نام الکام‌پیچ تا دوم تیر ادامه دارد و حدود ۷۰ تیم که شامل تیم‌های تینواستارز هم می‌شود، به روی استیج خواهند رفت.

الکام تاکز و تینواستارز بخش‌های دیگر الکامپ امسال

هادی مرادی، موسس رسانه تخصصی دی‌ام‌ برد به اختصاص صحنه سالن ۲۵ نمایشگاه بین‌المللی به مدت دو روز برای اجرای الکام‌تاکز اشاره  کرد و افزود: در این رویداد قرار است با موضوعات حوزه بازاریابی، بازاریابی دیجیتال، روابط عمومی، ارتباطات و تبلیغات پنل و گفت‌وگو داشته باشیم و چالش‌های این حوزه را بررسی کنیم.

مشکات اسدی، مدیر بخش تینواستارز الکامپ، نیز در خصوص این بخش نمایشگاه اذعان کرد: تینواستارز از روز اول با مسئولیت اجتماعی افراد شکل گرفته و رشد کرده است. در تینواستارز ۱۴۰۳ هم منتورها و داورها در راستای مسئولیت اجتماعی‌شان فعالیت می‌کنند.

او درباره فرآیند پذیرش تیم‌ها در این رویداد توضیح داد: ایده‌های دانش‌آموزی به محض ثبت‌نام نمی‌توانند در غرفه‌ها حاضر شوند و باید یک فرآیند منتورینگ حداقل یک‌ماهه را بگذرانند و درحال‌حاضر ۲۰ تیم اعلام آمادگی کرده‌اند که از پنجم تیر فرآیند منتورینگ فشرده آن‌ها برگزار می‌شود. حدود ۳۵ منتور و داور در این فرآیند درگیر همراهی با این تیم‌ها هستند.

 

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید