وزیر کشور:شورای نگهبان ترجیح داد انتخابات الکترونیکی برگزار نشود

انتخابات

به گزارش ریان، وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت، دلیل الکترونیکی برگزار نشدن انتخابات ریاست جمهوری را خواست شورای نگهبان اعلام کرد. احمد وحیدی، وزیر کشور امروز (۳۰ خرداد) در حاشیه جلسه هیات دولت درباره الکترونیکی نشدن انتخابات توضیحاتی ارائه داد و دلیل الکترونیکی نشدن انتخابات ریاست جمهوری را تصمیم‌گیری شورای نگهبان دانست. وزیر کشور درباره استدلال شورای نگهبان درباره الکترونیکی نشدن انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما می‌توانستیم زیرساخت‌ها را برای تعدادی از کلان‌شهرها فراهم کنیم ولی این امکان برای همه شهرها وجود نداشت. قانون مجوز داده و از ما خواسته که با هماهنگی شورای نگهبان انتخابات را برگزار کنیم و […]

به گزارش ریان، وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت، دلیل الکترونیکی برگزار نشدن انتخابات ریاست جمهوری را خواست شورای نگهبان اعلام کرد.

احمد وحیدی، وزیر کشور امروز (۳۰ خرداد) در حاشیه جلسه هیات دولت درباره الکترونیکی نشدن انتخابات توضیحاتی ارائه داد و دلیل الکترونیکی نشدن انتخابات ریاست جمهوری را تصمیم‌گیری شورای نگهبان دانست.

وزیر کشور درباره استدلال شورای نگهبان درباره الکترونیکی نشدن انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما می‌توانستیم زیرساخت‌ها را برای تعدادی از کلان‌شهرها فراهم کنیم ولی این امکان برای همه شهرها وجود نداشت. قانون مجوز داده و از ما خواسته که با هماهنگی شورای نگهبان انتخابات را برگزار کنیم و البته شورای نگهبان نیز برای الکترونیکی نشدن انتخابات ریاست جمهوری  دلایلی داشتند.

او افزود: با توجه به اینکه در انتخابات مجلس تعداد زیاد بود اما در انتخابات ریاست جمهوری تعداد کم است و شلوغی که در مجلس وجود داشت در انتخابات ریاست جمهوری نیست، ترجیح دادند که انتخابات الکترونیکی برگزار نشود.

وحیدی عنوان کرد: همه داوطلبان می‌توانند در شعب اخذ رأی و در هیأت‌های مختلف اجرایی نماینده داشته باشند و این نماینده‌ها می‌توانند هم سر صندوق رأی و هم موقع شمارش آرا از داوطلبین حضور داشته باشند ضمن اینکه دستگاه نظارت، بازرسی و خود هیأت‌ها هم حضور دارند. نزدیک ۱۷۰- ۱۸۰ هزار نفر امنیت انتخابات را تأمین می‌کنند که عدد بالایی است و طبیعتاً ما به امنیت بسیار اهمیت می‌دهیم و از این جهت مشکلی نخواهیم داشت پیش بینی‌ها توسط دستگاه‌ها به خوبی انجام شده است.

منبع: پیوست

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید