دانش بنیان ها برای نامزدهای انتخابات اهمیت ندارند

انتخابات

به گزارش ریان، آنچه که در صحبت‌های این ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری کمتر شنیده می‌شود، توسعه فناوری، علم، رونق پژوهش، تولید محصولات دانش‌بنیان و.. است. در حالی که برنامه هفتم توسعه در ۶ حوزه فناوری «هوش مصنوعی»، «کوانتوم»، «زیست مهندسی»، «مواد و ساخت پیشرفته»، «ریزفناوری و میکروالکترونیک» و «فناوری‌های عصبی، مغز، علوم شناختی» دستگاه‌ها را مکلف به ایجاد زیر ساخت کرده است، ردپای کمرنگی از توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در برنامه نامزدهای انتخاباتی دیده می‌شود. تنور سیاست با رقابت ۶ نامزد تایید صلاحیت شده برای انتخاب رئیس چهاردهم دولت دوباره در کشور داغ شد. […]

به گزارش ریان، آنچه که در صحبت‌های این ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری کمتر شنیده می‌شود، توسعه فناوری، علم، رونق پژوهش، تولید محصولات دانش‌بنیان و.. است.

در حالی که برنامه هفتم توسعه در ۶ حوزه فناوری «هوش مصنوعی»، «کوانتوم»، «زیست مهندسی»، «مواد و ساخت پیشرفته»، «ریزفناوری و میکروالکترونیک» و «فناوری‌های عصبی، مغز، علوم شناختی» دستگاه‌ها را مکلف به ایجاد زیر ساخت کرده است، ردپای کمرنگی از توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در برنامه نامزدهای انتخاباتی دیده می‌شود.

تنور سیاست با رقابت ۶ نامزد تایید صلاحیت شده برای انتخاب رئیس چهاردهم دولت دوباره در کشور داغ شد. از زمان آغاز مناظره‌ها و فعال شدن ستادهای نامزدهای ریاست جمهوری، بازار وعده دادن‌هایی که گاه مشوقانه و گاه عجیب به نظر می‌رسند، در حال گرم شدن است.

وعده‌های بیان شده از جمله دادن ۶ گرم طلا به همه ایرانیان در ازای مصرف انرژی و دادن یارانه به محصولات فرهنگی و اعطای کارت هوشمند خدمات تا همگانی کردن ورزش لوکس و گران جت اسکی و دادن خانه رایگان است؛ البته در میان این وعده‌های رنگارنگ، صحبت‌هایی از رفع فقر مطلق، رشد اقتصادی ۶ تا ۸ درصدی، افزایش دوبرابری امید به آینده و کاهش محسوس آسیب‌های اجتماعی نیز شنیده می‌شود.

اما آنچه که در صحبت‌های این ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری کمتر شنیده می‌شود، توسعه فناوری، علم، رونق پژوهش، تولید محصولات دانش‌بنیان، ایجاد زیر ساخت‌های تحقیقاتی و فناوری و توسعه صادرات دانش‌بنیان در چانه‌زنی‌های بین‌المللی است؛ موضوعی که با توجه به شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها را در این حوزه پر رنگ‌تر و مهم‌تر نشان می‌دهد.

این در حالی است که در برنامه هفتم از چند حوزه فناورانه اسم برده شده است که دولت مکلف به ایجاد زیر ساخت شده است.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید