آموزش روابط عمومی در فیوچرمدیا

آموزش روابط عمومی و فیوچرمدیا (FutureMedia) یکی از تخصص ههای میلاد زارعی به عنوان.. در حوزه “روابط عمومی ، برندینگ و ارتباطات بازاریابی” با محوریت تدریس کتاب های تخصصی حوزه مدیریت، ارتباطات، روابط عمومی ، مارکام و بازاریابی را برنامه ریزی کرده است ؛ او با برگزاری وبینارهای تخصصی و رایگان به تغییر رویکرد علاقمندان این حوزه روی آورده است. او با روایت کتاب های نوین این عرصه تلاش می کند ذهن مخاطب در تعاریف قدیمی جا نمانده و مسیرهای ارتباطی موثر در دنیای امروز به روی متخصصان گشوده شود.

آموزش روابط عمومی در دنیای امروز با ابزارهای مختلفی ممکن است که فیوچرمدیا یکی از نوین ترین ابزارهاست.  وبینار کتاب هایی همچون ” بهترین قصه‌گو برنده است”، ” هر برند یک قصه است” ، “روزی روزگاری سازمانی” ، “قصه‌پرداز کسب‌وکارت باش”، ” رها و ناهشیار می‌نویسم” و ” به خاطره اعتمادی نیست ” همچنین کتاب های ” راهنمای بازاریابی محتوایی”، “نقشه‌هایی برای گم شدن”، “سواد روایت”، “آن‌ها می‌پرسند شما پاسخ دهید” ، “دیدار اتفاقی با دوست خیالی” و ” روایت و کنش جمعی” در سال 1402 برای علاقمندان به صورت رایگان و تخصصی ارائه شد که ویدیو آن ها نیز بصورت رایگان منتشر شده است.

باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران، نشر اطراف، نشر برآیند، یکتانت، ایسمینار، تریبون، زرین پال، انجمن صنفی مدیران رسانه، انجمن سواد رسانه ای، پایگاه خبری ارتباطات و رسانه ها، ماهنامه مدیریت ارتباطات ، پایگاه خبری شارا ، رسانه مسئولیت اجتماعی، اندیشکده رسانه و حکمرانی سایبری عصر هوشمندی ، بنیاد خوارزمی و مرکز رشد واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی تنها بخشی از حامیان این رویداد هستند که در راستای مسئولیت اجتماعی سازمانی (CSR) در این پروژه مشارکت داشته اند.

آموزش روابط عمومی

روابط‌ عمومی‌عبارت است از مدیریت تعامل و تفاهم میان سازمان و ذینفعان که به تضمین منافع مشترک و اعتماد متقابل می‌انجامد و موجب افزایش اعتبار و رضایت طرفین می‌شود.

آموزش روابط عمومی یعنی یادگیری مهارت‌ها و روش‌هایی برای برقراری ارتباطات موثر و موفق با افراد و گروه‌های مختلف و شامل انواع ارتباطات شفاهی و نوشتاری، مذاکرات، مدیریت امور عمومی، رسیدگی به انتقادات و ارائه پاسخ مناسب، مدیریت بحران و ارتباطات خارجی است.

از سویی مهارت‌های روابط عمومی شامل توانایی گفتگوی موثر و مهارت در ارتباط با دیگران، نوشتن پیام‌های رسمی، ارتباط با رسانه‌ها و مدیریت رویدادها، مهارت‌های مذاکره و قدرت قضاوت و تصمیم‌گیری منطقی می‌باشد.

از این رو برای بهبود نتایج و عملکرد شرکت یا سازمان، مهارت‌های روابط عمومی بسیار حائز اهمیت است و به شما کمک می‌کند در جامعه حرفه‌ای خود پیشرفت کنید.

خوب است بدانیم در سال ۲۰۱۲، انجمن روابط عمومی آمریکا (PRSA) اصطلاح PR را این گونه تعریف می‌کند: «روابط عمومی یک فرآیند ارتباطی اسـتراتژیک است که روابط دوسربرد را بین سازمان (برند) و مردم ایجاد می‌کند.»

و از آنجا که نقش تاثیرگذار فعالیت‌های روابط عمومی هر روز نمود بیشتری دارد، بسیاری از مدیران سازمان‌ها تصمیم گرفتند تا با راه‌اندازی این بخش، ارتباط مفید‌تری را با افراد داخل و خارج سازمان برقرار کنند. افزایش آشنایی مخاطبین با برند و ایجاد اعتماد به برند، کنترل بحران‌های پیش‌آمده درباره شهرت و اعتبار برند، رساندن داستان برند کسب‌وکار به گوش مخاطبان و ایجاد حس مثبت در آن‌ها، بررسی و برنامه‌ریزی برای ایجاد ارتباط دوطرفه بین مدیران و کارمندان سازمان،همکاری با رسانه‌ها و سایت‌های خبری برای انتشار اخبار درباره برند، اطلاع‌رسانی وگزارش‌دهی از رویدادها و فعالیت‌های سازمانی به مخاطبان و مشتریان از اهداف مهم روابط عمومی در سازمانهاست. از این رو 27 اردیبهشت ماه در ایران به عنوان روز روابط عمومی در تقویم کشور آمده است.

 

آموزش روابط عمومی

اهداف آموزش روابط عمومی

لیست  اهداف عمومی آموزش روابط عمومی که به صورت های مختلف، مجازی و حضوری یا رایگان و با پرداخت هزینه در مراکز و  موسات مختلف تدریس می شود می توان به موارد زیراشاره کرد.
تبیین روابط‌ عمومی و بخش‌های مختلف آن برای کسب‌وکارهای مختلف، بررسی کارکردها و ابزارهای روابط‌ عمومی و تعریف مدیریت روابط‌ عمومی، تببین نظریه‌های ارتباطات و استراتژی‌های ارتباطی، بررسی کارکرد تبلیغات، بازاریابی، برندینگ در انواع کسب‌وکار، بررسی ابزارهای تحقیقات و ارزیابی در روابط‌ عمومی، تدوین برنامه جامع ارتباطات استراتژیک در کسب‌وکار،تبیین برنامه‌ریزی ارتباطات با رسانه، بررسی بحران‌های روابط عمومی و ارتباطات در کسب‌وکار و تعریف و راه‌اندازی واحد روابط‌ عمومی؛ منابع انسانی و فعالیت‌های اجرایی آن است.

مزایای گذراندن دوره آموزش روابط عمومی

عمده مزایای گذراندن دوره آموزش روابط عمومی می تواند بهره‌گیری از محتوای به روز دنیا و با همراهی اساتید بنام حوزه ارتباطات و روابط‌ عمومی کشور
همراهی فعالان کسب‌و‌کار و متخصصان بین‌المللی ارتباطات و روابط‌ عمومی در دوره باشد .

دروس پایه و مهم آموزش روابط عمومی

از دروس پایه و اساسی آموزش روابط عمومی می توان به این عناوین اشاره کرد: مبانی و نظریه‌های ارتباطات،مبانی روابط عمومی در کسب‌وکار و جامعه
مبانی برندینگ، تبلیغات، بازاریابی،مخاطب‌شناسی، روزنامه‌نگاری و رسانه، ارتباطات یکپارچه بازاریابی، تولید و مدیریت محتوا و برنامه‌ریزی ارتباطات رسانه

دروس تخصصی آموزش روابط عمومی

از دروس تخصصی آموزش روابط عمومی هم می توان به عناوین برنامه‌ریزی ارتباطات استراتژیک، ارتباطات زمان بحران، ارتباطات میان فردی و هوش هیجانی، استراتژی رسانه و شبکه‌های اجتماعی، مبانی ارتباطات میان فردی اشاره کرد.

آموزش روابط عمومی در سازمان ها

سازمان های دولتی، شرکت های دولتی و خصوصی از جمله روابط عمومی شرکت های استارتاپی، روابط عمومی شهرداری ها  همگی برای نشان دادن خروجی مجموعه خود نیازمند روابط عمومی هستند و آموزش روابط عمومی می تواند برای خروجی حرفه ای تر کمک کننده باشد.

کتاب های اصول و مهارت آموزش روابط عمومی

کتاب هنر تاثیرگذاری، آیین دوست یابی، کتاب هنر بیان، کتاب «بازی‌ها» نوشته اریک برن، کتاب جواب مثبت بگیریم نوشته راجر فیشر، کتاب جامع اسرار زبان بدن نوشته باربارا پیز، چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار کنیم نوشته لیل لوندز، کلماتی که ذهن را تغییر می‌دهند: ۱۴ الگو برای تسلط بر زبانی تاثیرگذار، کتاب جامع اسرار زبان بدن، هوش هیجانی اثر مشهور دانیل گولمن از جمله کتاب های کمک کننده به هنر ارتباط و آموزش روابط عمومی است.

دوره های آموزش روابط عمومی

آموزش روابط عمومی که از سال های گذشته جزو رشته های دانشگاهی بوده و تدریس شده است ، در دهه های اخیر هم بسیاری از موسسات و آموزشگاه ها آموزش روابط عمومی را به صورت حرفه ای و عملی تر جزو دروس خود قرار داده اند و عناونی مانند دوره روابط عمومی نوین، کلاس روابط عمومی مشهد، دوره روابط عمومی بادکوبه و….. به صورت حضوری و یا آنلاین برای افراد علاقمند تدارک دیده شده است.

فیوچرمدیا

پروژه ملی مسئولیت اجتماعی فیوچر مدیا با برگزاری سلسله وبینارهای رایگان معرفی و تدریس مفاهیم کتاب های تخصصی ارتباطات، بازاریابی و مدیریت سعی دارد تا ضمن دسترسی همه علاقمندان به محتوای تخصصی به صورت رایگان به توسعه صنعت نشر و فرهنگ سازی در زمینه کتاب خوانی کمک نماید.

از این رو به نظر می رسد فیوچرمدیا ابزار کارآمدی برای آموزش روابط عمومی در دوران حاضر است؛ میلاد زارعی هم که خود دانش آموخته حوزه روابط عمومی است تصمیم گرفته تا  آموزش فیوچرمدیا را از طریق کتابخوانی و به شیوه قصه خوانی با متد جدید خود  آموزش دهد.

برای مشاهده فهرست دوره های آموزشی همچون آموزش رایگان روابط عمومی، آموزش رایگان ارتباطات بازاریابی، آموزش رایگان خبرنگاری ، آموزش رایگان مدیریت رسانه، آموزش رایگان بازاریابی محتوا و … میتوانید به سایت فیوچر مدیا به آدرس  https://futuremedia.ir  مراجعه کنید.

 

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید