چرخ‌های اقتصاد دیجیتال ایران به کدام سمت می‌رود؟

اقتصاد دیجیتال

به گزارش ریان، با وجود تمام سختی‌هایی که در جامعه حاکم است، نمایشگاه الکامپ با حضور بیش از ۵۰۰ شرکت برگزار شده و میزبان ۱۰ کشور خارجی است تا به رشد اقتصاد دیجیتال کمک کند. چرخ‌های موتور بزرگ‌ترین نمایشگاه حوزه ICT کشور یعنی الکامپ به حرکت درآمد و این نمایشگاه امروز صبح با حضور وزیر ارتباطات و مدیران نصر کشور افتتاح شد. الکامپ میزبان شرکت‌های کوچک و بزرگ حوزه فناوری اطلاعات و بازیگران مهم اقتصاد دیجیتال و در سال ۱۴۰۳ میزبان ۱۰ کشور خارجی از جمله آلمان، کره جنوبی، ژاپن و چین بوده و ۵۰ شرکت بین‌المللی نیز در آن […]

به گزارش ریان، با وجود تمام سختی‌هایی که در جامعه حاکم است، نمایشگاه الکامپ با حضور بیش از ۵۰۰ شرکت برگزار شده و میزبان ۱۰ کشور خارجی است تا به رشد اقتصاد دیجیتال کمک کند.

چرخ‌های موتور بزرگ‌ترین نمایشگاه حوزه ICT کشور یعنی الکامپ به حرکت درآمد و این نمایشگاه امروز صبح با حضور وزیر ارتباطات و مدیران نصر کشور افتتاح شد. الکامپ میزبان شرکت‌های کوچک و بزرگ حوزه فناوری اطلاعات و بازیگران مهم اقتصاد دیجیتال و در سال ۱۴۰۳ میزبان ۱۰ کشور خارجی از جمله آلمان، کره جنوبی، ژاپن و چین بوده و ۵۰ شرکت بین‌المللی نیز در آن حضور دارند که سه برابر نسبت به سال گذشته بیشتر است؛ همچنین باید گفت کشورهایی که امسال در الکامپ حضور دارند نیز از کشورهای برتر حوزه فناوری در دنیا به حساب می‌آیند.

خاطرنشان می‌شود در الکامپ امسال بیش از ۴۵۰ شرکت داخلی حاضر هستند، بازیگران بزرگ بخش خصوصی در حوزه فاوا نیز در این نمایشگاه مستقر شدند و بیش از ۱۷ سالن از فضای نمایشگاه بین‌المللی به وسعت ۵۰ هزار متر مربع به حضار در این رویداد اختصاص یافته است. گروه‌های کالایی نمایشگاه الکامپ امسال نیز دامنه گسترده‌ای دارد. در الکامپ ۱۴۰۳ از مفاهیمی مانند هوش مصنوعی، لندتک، تجارت الکترونیکی گرفته تا حوزه بازی، سخت‌افزار، امنیت سایبری، سلامت دیجیتال و اینترنت اشیا صحبت شده و پنل‌ها و سخنرانی‌هایی در این زمینه برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است. الکامپ امسال ۱۷ سالن نمایشگاه بین‌المللی را در اختیار دارد و رویدادهای جانبی متعددی نظیر الکام استارز، تینو استارز (بخش دانش آموزی)، الکام پیچ، الکام تاکز و.. را در خود جای داده است.

پس از رسیدن به رشد بیش از ۷۰ درصدی در بازار تجارت الکترونیکی کشور و اعلام آمار رشد ۳۰ درصدی تعداد تراکنش‌ها و ارزش سبد خرید کاربران در این حوزه، نمایشگاه تخصصی مرتبط با فناوری و تجارت الکترونیکی نیز قصد دارد این بازار را به مصرف‌کنندگان نهایی بیشتر بشناساند. پیش‌بینی می‌شود ارزش معاملات در بازار تجارت الکترونیکی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بیش از ۶ هزار همت برسد و الکامپ می‌تواند در تحقق این پیش‌بینی نقش بزرگی ایفا کند. انعقاد قرارداد بین شرکت‌های ایرانی و خارجی مستقر در این نمایشگاه و نت‌ورکینگی که از سوی فعالان مختلف در این رویداد انجام می‌شود می‌تواند منجر به رشد تجارت الکترونیکی در کشور بشود. بیش از ۲۰ رسانه نیز اخبار و تغییرات و تحولات الکامپ را رصد می‌کنند و حامیان رسانه‌ای این رویداد هستند تا بزرگ‌ترین نمایشگاه ICT کشور آوردگاهی مناسب برای شرکت‌ها باشد.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید