در فیناپ بیستم چه گذشت؟
به گزارش ریان، علیرضا هوشمند همبنیانگذار فیناپ مشکلات اینترنت و نبود زیرساختهای کافی را از مهمترین دلایل عدم پخش همزمان آنلاین در رویدادها میداند و معتقد است فراهم بودن فرصت شبکهسازی از مسائل مهم علاقهمندان به برگزاری رویدادهای حضوری است. علیرضا هوشمند همبنیانگذار فیناپ در رویداد “about event” از اولین گزارش بازاریابی رویداد در ایران رونمایی کرد. او در این گزارش طی ۱۰ سرفصل به تاثیر جایگاه رویداد در کسب و کارها پردخت و گفت: این گزارش طی مصاحبه با ۱۵۸ نفرشرکت کننده صورت گرفته است که ۵۳.۳ درصد سازمانهای B2B و ۳۰.۴ B2C بودهاند که ما آنها را به […]
به گزارش ریان، علیرضا هوشمند همبنیانگذار فیناپ مشکلات اینترنت و نبود زیرساختهای کافی را از مهمترین دلایل عدم پخش همزمان آنلاین در رویدادها میداند و معتقد است فراهم بودن فرصت شبکهسازی از مسائل مهم علاقهمندان به برگزاری رویدادهای حضوری است.
علیرضا هوشمند همبنیانگذار فیناپ در رویداد “about event” از اولین گزارش بازاریابی رویداد در ایران رونمایی کرد. او در این گزارش طی ۱۰ سرفصل به تاثیر جایگاه رویداد در کسب و کارها پردخت و گفت: این گزارش طی مصاحبه با ۱۵۸ نفرشرکت کننده صورت گرفته است که ۵۳.۳ درصد سازمانهای B2B و ۳۰.۴ B2C بودهاند که ما آنها را به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم کردهایم که ۸۲.۴ آنها خصوصی بودهاند.
طبق گفته هوشمند ۲۹ درصد شرکتکنندگان این نظرسنجی مدیران عامل و مدیران ارشد بودهاند و ۱۱.۸ درصد آن را مدیران ارتباطات و روابط عمومی تشکیل دادهاند.
در ادامه این گزارش هوشمند به توضیحی درباره تعداد رویدادهای هر سازمان پرداخت و اضافه کرد: ۸۲ درصد کسب و کارها یک تا ۶ رویداد در سال ۱۴۰۲ برگزار کردهاند و ۶۰ درصد کسب و کارها تمایل دارند در سال ۱۴۰۳ تعداد رویدادهای خود را افزایش دهند.
او در ادامه هدف ۵۹ درصد شرکتها و سازمانها برای برگزاری رویدادها را آگاهی از برند و هدف ۳۶ درصد را شبکهسازی اعلام کرد و گفت: بودجه برگزاری رویدادها در سال گذشته در ۵۳.۷ درصد شرکتها کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان و در ۴۶.۳ درصد ۳۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان و در ۱۴.۶ درصد بیشتر از یک میلیارد تومان بوده است و پنجاه و یک درصد شرکتها برای افزایش بودجه رویدادها در سال ۱۴۰۳ برنامهریزی کردهاند. او جایگاه رویداد در بودجه بازاریابی و ارتباطات در ایران را ۱۸.۷ درصد و مهمترین چالشهای برگزاری رویداد را بحث ایدهپردازی برشمرد و ادامه داد: در ایران ۳۸ درصد شرکتها معتقدند رویداد باید درون سازمان انجام شود و ۱۶ درصد برون سپاری را ترجیح میدهند و ۴۵.۱ ترکیب تیمهای داخلی و خارجی را گزینه بهتری برای انجام رویداد میدانند.
چالش پخش آنلاین و زنده رویداد
او در ادامه به چالشهای پخش آنلاین رویداد اشاره کرد و سرعت اینترنت و کیفیت نامطلوب پخش و انتخاب پلتفرم مناسب و حفظ تعامل با شرکت کنندگان را از مشکلات جدی رویدادهای آنلاین و پخش همزمان آنلاین عنوان کرد. طبق گفته هوشمند اطلاع رسانی رویداد از طریق سوشال مدیا، ایمیل مارکتینگ و ارسال دعوتنامه سه بخش اصلی دعوتکنندگان به رویداد هستند.
مریم فریدشاد همبنیانگذار فیناپ هم در ادامه به بیان روایتی از جریان شکلگیری فیناپ پرداخت و گفت: ما در این هفت سال، بیشتر از ۲۵ رویداد تخصصی در حوزه فناوریهای مالی برگزار کردهایم و ۱۰ هزار نفر شرکتکننده از سراسر ایران، چه آنلاین و چه حضوری، همراه ما بودهاند.
فریدشاد ادامه داد: ایده فیناپ از نمایشگاه الکامپ ۹۶ آغاز شده است و ما از سال ۹۸ رویدادهای فیناپ را با تمرکز روی موضوعات خاص فینتکی برگزار کردهایم.او یکی از اهداف اصلی فیناپ را توسعه فینتک در ایران برشمرد.
در بخش پایانی رویدادپنل گفتوگویی با عنوان تاثیر رویداد بر کسب و کارها برگزار شد و حمیدرضا احمدی مدیرعامل ایوند، به ریسک برگزاری رویدادها اشاره کرد و در پاسخ به هادی مرادی سردبیر DMboard و دبیر پنل، شبکهسازی را از مهمترین بخشهای هر رویداد عنوان کرد.
مصطفی مصطفوی مدیر برند بیتپین هم در ادامه به فرهنگ سازمانی شرکتها و میزان پذیرش ریسک در کسب و کارها اشاره کرد و شرکتهای رمزارزی را به خاطر شرایط نوآورانه ریسکپذیرتر از سایر شرکتها دانست.
احمد عطارزاده مدیر برند و بازاریابی تپسل هم، ایدهپردازی را مهمترین مسئله در برگزاری رویدادها برشمرد و یکی از دلایل مهم برگزار نشدن رویداد در شهرستانها را نبود مسئله زیرساخت در شهرستانها عنوان کرد.
مهدی یگانه مدیر ارشد مارکتینگ اسنپپی هم اسنپپی را به عنوان شرکتی که تلاش میکند در بسیاری از رویدادهای اکوسیستم به عنوان اسپانسر حضور داشته باشد، این حضور را همکاری و علاقهمندی اسنپپی به حمایت از صنعت برشمرد و گفت: نگاه شرکتها به نقش اسپانسری باید نگاه همکاری و همدلی باشد تا در نهایت به بزرگ شدن صنعت منجر شود.
منبع: پیوست
دیدگاهتان را بنویسید