گزارش سال ۱۴۰۲ کارنامه منتشر شد

کارنامه

به گزارش ریان، گزارش سال کارنامه با تمرکز بر تغییرات شاخص عرضه و قیمت، وضعیت سلامت خودروهای موجود در بازار و عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۲، منتشر شد. بر اساس این گزارش، در سال گذشته فروش ناخالص کارنامه (GMV)  ۲۴۴ درصد رشد کرد و ارزش خودروهای کارشناسی و معامله‌شده توسط کارنامه در تهران به ۵۲.۲ همت رسید. طبق گزارش سال ۱۴۰۲ کارنامه بازار خودرو در سال گذشته راکد بود و شاخص قیمت فقط ۲ درصد افزایش یافت. سهم خودروهای کارکرده در مقایسه با خودروهای نو در بازار بالا بود؛ به‌طوری‌که ۵۷ درصد خودروهای عرضه‌شده بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر […]

به گزارش ریان، گزارش سال کارنامه با تمرکز بر تغییرات شاخص عرضه و قیمت، وضعیت سلامت خودروهای موجود در بازار و عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۲، منتشر شد. بر اساس این گزارش، در سال گذشته فروش ناخالص کارنامه (GMV)  ۲۴۴ درصد رشد کرد و ارزش خودروهای کارشناسی و معامله‌شده توسط کارنامه در تهران به ۵۲.۲ همت رسید.

طبق گزارش سال ۱۴۰۲ کارنامه بازار خودرو در سال گذشته راکد بود و شاخص قیمت فقط ۲ درصد افزایش یافت. سهم خودروهای کارکرده در مقایسه با خودروهای نو در بازار بالا بود؛ به‌طوری‌که ۵۷ درصد خودروهای عرضه‌شده بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد داشتند. این خودروها که بخش عمده‌ای از بازار را تشکیل می‌دادند، مشکلات فنی و بدنه قابل‌توجهی داشتند؛ به‌طوری‌که ۷۰ درصد آنها در بخش موتور و گیربکس و ۹۴ درصد آنها در بخش بدنه آسیب دیده بودند.

کارنامه در سال ۱۴۰۲،  با توسعه سبد محصولات خود متناسب با نیاز مشتریان، به بیش از ۲۲۱ هزار خریدار و فروشنده خدمات غیررایگان ارائه کرد و به کمک سرویس‌های متنوع خود، حدود ۱۰۰ برند از ۱۱۸ برند خودرو موجود در بازار را پوشش داد.

کارنامه در سال گذشته ۶۹ هزار و ۴۸۸ خودرو به ارزش ۴۹.۴ همت را در تهران کارشناسی کرد. تعداد خودروهای کارشناسی‌شده توسط کارنامه، با رشد ۶۶ درصدی و ارزش ریالی آنها با رشد ۸۲ درصدی همراه بود.

کارنامه به‌عنوان پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات کارشناسی خودرو، سال گذشته ۱۰۰ برند از ۱۱۸ برند موجود در بازار را در بازه‌های قیمتی مختلف پوشش داد و به‌طور میانگین روزانه ۶۱۶ خودروی مختلف را قیمت‌گذاری کرد و در سال ۱۴۰۲ موفق شد به ۷۵ درصد درخواست‌های کارشناسی در محل، در همان روزِ ثبت‌درخواست خدمات ارائه کند. ۷ هزار و ۶۱ نفر_ساعت آموزش کارشناسان خودرو، برقراری بیش از ۳۰۴ هزار تماس با مشتری و کارشناس برای سنجش کیفیت و بهبود خدمات، باعث شد شاخص رضایت مشتری (NPS) سرویس کارشناسی خودرو در کارنامه عدد ۶۴ را کسب کند.

رشد ۶۳ درصدی  تعداد معاملات کارنامه در سال گذشته

طبق گزارش کارنامه در سال ۱۴۰۲، ۹۲ برند خودرو  از ۱۱۸ برند موجود در بازار به ارزش ۲.۸ همت، به‌کمک خدمات فروش سفارشی کارنامه در تهران معامله شد. تعداد معاملات کارنامه نسبت به سال ۱۴۰۱، ۶۳ درصد و ارزش ریالی خودروها ۱۳۰ درصد رشد پیدا کرد. براساس این گزارش، ۵۸ درصد خودروهای معامله‌شده توسط کارنامه، داخلی و ۴۲ درصد آن‌ها مونتاژی و خارجی بوده‌اند.

طبق گزارش سال کارنامه با اینکه شاخص قیمت تغییرات کمی در سال ۱۴۰۲ داشت؛ اما خودرو کماکان گران بود. برای مثال در اسفند ۱۴۰۲، متوسط قیمت خودروهای صفر و کارکرده ۷۰۹ میلیون تومان بود؛ درحالی‌که در همان ماه، متوسط قیمت خودروهای وارداتی ۳ میلیارد و ۱۲۵ میلیون و ارزان‌ترین خودروی وارداتی (زوتی DL5)، ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خرید و فروش شد.

براساس آنچه در گزارش سال کارنامه منتشر شد، ۲۵ درصد خودروهای صفر که سال گذشته توسط این مجموعه کارشناسی شده بودند، ایراد فنی یا بدنه داشتند که ۲۱ درصد این خودروها داخلی و ۳۰ درصدشان چینی بودند.

منبع: پیوست
linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید