۶۵۰ هزار قرارداد در سامانه خودنویس ثبت شده است

خودنویس

به گزارش ریان، بیش از ۶۵۰ هزار عقد قرارداد طبق گفته وزیر راه و شهرسازی بین موجر و مستاجر در سامانه خودنویس به ثبت رسیده است و متوسط ثبت قرارداد اجاره حدود ۷ هزار تا ۸ هزار قرارداد در روز است. به گزارش پیوست، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی درباره مزایای سامانه خودنویس گفت: سامانه خودنویس به کنترل بازار و کاهش واسطه‌گری در بازار کمک می‌‌کند؛ همچنین هزینه‌هایی که صاحب‌خانه‌ها و مستاجران بابت معامله پرداخت می‌کردند، به صورت رایگان ثبت می‌شود. به گفته بذرپاش، تا امروز بیش از ۱۱۰ هزار بازرسی از مشاوران املاک انجام شده و بیش از […]

به گزارش ریان، بیش از ۶۵۰ هزار عقد قرارداد طبق گفته وزیر راه و شهرسازی بین موجر و مستاجر در سامانه خودنویس به ثبت رسیده است و متوسط ثبت قرارداد اجاره حدود ۷ هزار تا ۸ هزار قرارداد در روز است.

به گزارش پیوست، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی درباره مزایای سامانه خودنویس گفت: سامانه خودنویس به کنترل بازار و کاهش واسطه‌گری در بازار کمک می‌‌کند؛ همچنین هزینه‌هایی که صاحب‌خانه‌ها و مستاجران بابت معامله پرداخت می‌کردند، به صورت رایگان ثبت می‌شود.

به گفته بذرپاش، تا امروز بیش از ۱۱۰ هزار بازرسی از مشاوران املاک انجام شده و بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان جریمه تعزیراتی اتفاق افتاده است. این موضوع به مدیریت بازار کمک کرده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های پیش‌رو در سامانه خودنویس توضیح داد: امسال سعی کردیم علاوه بر اجاره، خرید و فروش را هم اضافه کنیم. تا امروز بیش از ۲۵۰ قرارداد خرید و فروش در این سامانه ثبت شد. امیدواریم تا پایان سال بخش زیادی از عملیات خرید و فروش ملک را در این سامانه راه‌اندازی کنیم.

بذرباش ادامه داد: خرید و فروش ملاحظات خاص‌تری دارد؛ زیرا هویت مالک، اسناد ملی و موارد این‌چنینی باید سنجش شود و این روند ساده‌ای نیست اما مراحل شروع شده است و سامانه خودنویس تا پایان امسال بخش قابل توجهی از مشکلات دسترسی مردم بدون واسطه و پرداخت حق واسطه را برطرف می‌کند.

او با اشاره به فعالیت مشاورین املاک گفت: تا امروز مشاورین املاک که یکی از همکاران خوب ما بودند، زحمات زیادی کشیدند و هیچ‌کدام از این سامانه‌ها نافی زحمات این عزیزان نیست، اما ما بازرسی اینها را وظیفه خودمان می‌دانیم.

به گفته بذرپاش، سامانه خودنویس سامانه‌ای است که فاصله بین موجر و مستاجر را به حداقل می‌رساند.

منبع: پیوست

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید