هیات امنای صرفه جویی ارزی به انحصار در فروش محصولات خاص دامن می زند

بهرام محمدی مسئول کارگروه توزیع مواد مصرفی آزمایشگاهی کمیته علوم آزمایشگاهی انجمن حامی تجهیزات و ملزومات دارویی مرآت گفت : برخی از تامین‌کنندگان محصولات آزمایشگاهی با توجه به نفوذی که دارند فروش تضمین شده‌ای را برای خود ایجاد کرده‌اند و به انحصار در فروش محصولات خاص دامن می زنند.

ریان به نقل از درمانا : بهرام محمدی تاکید کرد برخی از محصولات مانند گارو (وسیله‌ای است که پزشکان و پرستاران روی شریان‌های بیماران می‌بندند و با پیدا کردن رگ باعث می‌شود که فرایند خون‌گیری به آسانی انجام شود) نه IVD هستند و نه با بیمار سروکار دارند اما اداره تجهیزات پزشکی به چند شرکت برای این محصولات کد IRC داده و به بقیه شرکت‌ها این کد را نداده است.

محمدی خاطر نشان کرد: این رخداد باعث شده که این چند شرکت معدود، این محصول را با قیمت حدود ۲۰۰ هزار تومان بفروشند درحالی‌که شرکت‌های دیگر می‌توانند با قیمتی تنها حدود ۵۰ هزار تومان این محصول را تامین کنند. این اختلاف چهار برابری قیمت، پولی است که از جیب مردم و بیت المال می‌رود درحالی‌که وظیفه هیات امنا هزینه‌کرد درست در زمینه خرید محصولات درمانی است. در عین حال اداره تجهیزات پزشکی، بیمارستان‌ها را هم مجبور می‌کند که فقط از محصولات با کد IRC خرید کنند.

مسئول کارگروه توزیع مواد مصرفی انجمن تامین تجهیزات پزشکی در پایان گفت: این وضعیت باعث ایجاد انحصار در فروش برخی محصولات آزمایشگاهی شده است.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید