شناسا در چهار سال ۱۴ همت سرمایه‌گذاری در اکوسیستم استارتاپی خواهد داشت

شناسا

به گزارش ریان، شرکت «پیشگامان سرمایه امین پاسارگاد» (شناسا) در یک نشست خبری، بیانیه خط‌مشی سرمایه‌گذاری جدید خود را رونمایی کرد و اعلام کرد که تا سال ۱۴۰۷، مبلغ 140 هزار میلیارد ریال در استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری خواهد کرد. حسین نظربلند، مدیرعامل شناسا، بیان کرد که این شرکت به دنبال استارتاپ‌هایی است که بتوانند مشکلات واقعی جامعه را حل کنند و ارزش افزوده ایجاد نمایند. وی افزود که شناسا از تیم‌هایی با ایده‌های نوآورانه و تیم‌های قوی حمایت می‌کند. نظربلند همچنین اشاره کرد که از زمان تأسیس این شرکت در سال ۱۳۹۱، بیش از ۱۵۰ استارتاپ تحت حمایت شناسا قرار گرفته‌اند […]

به گزارش ریان، شرکت «پیشگامان سرمایه امین پاسارگاد» (شناسا) در یک نشست خبری، بیانیه خط‌مشی سرمایه‌گذاری جدید خود را رونمایی کرد و اعلام کرد که تا سال ۱۴۰۷، مبلغ 140 هزار میلیارد ریال در استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری خواهد کرد. حسین نظربلند، مدیرعامل شناسا، بیان کرد که این شرکت به دنبال استارتاپ‌هایی است که بتوانند مشکلات واقعی جامعه را حل کنند و ارزش افزوده ایجاد نمایند. وی افزود که شناسا از تیم‌هایی با ایده‌های نوآورانه و تیم‌های قوی حمایت می‌کند.

نظربلند همچنین اشاره کرد که از زمان تأسیس این شرکت در سال ۱۳۹۱، بیش از ۱۵۰ استارتاپ تحت حمایت شناسا قرار گرفته‌اند که این حمایت‌ها به ایجاد بیش از ۱۰۰۰ شغل منجر شده است. او همچنین اظهار داشت که شناسا تاکنون کمتر از ۲۰۰ میلیارد تومان خروج (اگزیت) داشته و اغلب واگذاری‌ها در داخل گروه مالی پاسارگاد و به بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها بوده است.

در ادامه این نشست، مدیرعامل شناسا به وضعیت بهبود منابع مالی در اکوسیستم نوآوری طی یک سال اخیر اشاره کرد و اظهار داشت که با توجه به قانون جهش تولید دانش‌بنیان و خروج‌های اخیر (مانند دیجی‌کالا)، منابع مالی بهبود یافته‌اند و پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده نیز وضعیت منابع مالی بهتر شود.

در این نشست همچنین به فعالیت‌های استارتاپ استودیوی «چینووا» اشاره شد. نظربلند بیان کرد که این استارتاپ استودیو هم‌اکنون پنج ایده زنده دارد و در دو سال گذشته به فناوری استارتاپ استودیو مجهز شده است. وی همچنین نقطه ضعف اکوسیستم استارتاپی کشور را در مقایسه با بازار و کسب‌وکارهای سنتی، شکننده‌تر بودن اعتماد در این فضا دانست.

سیدحمیدرضا علوی، معاون سرمایه‌گذاری شناسا، رویکردهای جدید سرمایه‌گذاری شناسا را شرح داد و اعلام کرد که شرکت بر سه رویکرد اصلی سرمایه‌گذاری جسورانه (Venture Capital)، نوآوری جسورانه (Venture Creation)، و سرمایه‌گذاری قبل از IPO تمرکز خواهد کرد. وی افزود که شناسا در نظر دارد تا با انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید، به کسب‌وکارها کمک کند تا برای عرضه اولیه سهام آماده شوند.

همچنین علوی به الزامات و اولویت‌های سرمایه‌گذاری شناسا اشاره کرد و تأکید کرد که کسب‌وکارهای مورد نظر باید دارای محصول پذیرفتنی (MVP) باشند که آماده توسعه بازار است و تیم‌ها باید در شاخص IRL عدد ۶ به بالا داشته باشند.

در پایان، محمود کریمی، معاون راهبری شناسا، از بانک مرکزی خواست تا اجازه دهد نهادهای مالی از اعتبار مالیاتی استفاده کنند تا منابع کشور به سمت اکوسیستم دانش‌بنیان هدایت شوند.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید