سو استفاده برخی انحصار طلبان از قوانین t1 و t2 بازی با سلامت مردم است/ تولید داخلی محصولات فناورانه با تیراژ پایین صرفه اقتصادی ندارد و یک دروغ بزرگ با مصرف داخلی است

بار ها هشدار اکید دادم که حمایت کور کورانه از تولید و مقدس نمایی و انحصار سرنوشت خودروسازی را متبادر میسازد.   مثلا: من دستگاه سونوگرافی بسازم. سپس با بهره هوشی که دارم متوجه قانون t1 و t2 شوم. راه ساده این است که شرکتی تاسیس کنم و یک قاب دستگاه بسازم و سپس هرچه در دل این است در آرایش ظاهری در دل آن بگزارم. به این راحتی t2 کردم.   سپس با همکار سومی تولید شرکت را شریک شوم و به ایشان که تجربه قبلی این کار را دارد و مزه t1 زیر زبانش رفته بگویم که فقط […]

بار ها هشدار اکید دادم که حمایت کور کورانه از تولید و مقدس نمایی و انحصار سرنوشت خودروسازی را متبادر میسازد.

 

مثلا: من دستگاه سونوگرافی بسازم. سپس با بهره هوشی که دارم متوجه قانون t1 و t2 شوم. راه ساده این است که شرکتی تاسیس کنم و یک قاب دستگاه بسازم و سپس هرچه در دل این است در آرایش ظاهری در دل آن بگزارم. به این راحتی t2 کردم.

 

سپس با همکار سومی تولید شرکت را شریک شوم و به ایشان که تجربه قبلی این کار را دارد و مزه t1 زیر زبانش رفته بگویم که فقط تو اسمت را بیاور و از من obl بگیر با هم t1 کنیم تو یکبار مناقصه خرید تجمیعی را ببر و من نوبت بعد میبرم و شرکت دومش هم یک نوبت میبرد.

 

در واقع با حذف رقبای خارجی ۸۵ درصد بازار به اسم حمایت از تولید مال خود کرده اند. این یعنی مدل انحصار در سایه قانون و یکی از سموم خرید تجمیعی چون اگر فرد چهارمی هم بیاید چون پایه نصب برای شنگول و منگول و حبه انگور است امتیاز شرکت در این خرید را سالها از دست میدهد.

 

مثال واضح اینکه یک موتور ef7 و tu5 درست تقلید کردیم. سپس در دل خودروی پیر و جوان و برنا و رخش و سمند و سورن و پارس قراردادیم و شد انحصار خودرو و آمار بالای حوادث پدیدار شد.

 

البته عقل سلیم میگوید که برخی چیزها در تیراژ مفهوم اقتصادی میابد و تولید کننده عاقل و واقعی هم آن است که ارش افزوده برای کشور حاصل کند. ما از این تولیدات و تولید کننده های کیفی واقعا در صنعت خودمان اصلا کم ندارم . دیالیز ، ct، قلب عروق ، لیزر ، آزمایشگاه ، دندان و…… بسیاری از تولیدات و حتی مونتاژ ما ارزش افزوده واقعی و اقتصادی فارغ از بحث تقلب در ایجاد انحصار دارند.

 

هیچ فکر بالغ و آگاهی نباید امروز برای جمعیت ۹۰ میلیونی برود ، سی تی اسکن بسازد ام آر آی بسازد ، تیوب رادیولوژی و سی تی بسازد ، فلت پنل بسازد. اینها دروغی بزرگ است زیرا در تیراژ ۱۰۰ و ۲۰۰ این کار محکوم به فنا است و از پایه تقلب است زیرا رفته قطعه را خرد خرد آورده و با تردستی ادعای اختراع و دانش بنیانی با عمق ساخت بالا را مطرح میکند.

 

راستگو و صدیق آن است که بگوید این را مونتاژ یا فن آوری کردم و ارزش افزوده ساختم به آرزوی اینکه روزی با الگوی کره و یا ژاپن در خودروسازی شاهکار کنم.

 

والا ما با هزینه r&d شرکت جانسون اند جانسون نمیتوانیم به سرعت آنها در همه موارد پیش رویم.

 

سمش چیست! ما بازار را محدود به عده ای قلیل از فهرست ثابت کردیم و آنها هم چون رقیب ندارند نیازی به تسریع r&d ندارند و متضرر اصلی مصرف کننده و مردم مظلوم کشور هستند.

 

مگر با وجود اینکه اکنون ادعای تولید اکثر لوازم خانگی را داریم و ارز آن هم آزاد است آیا میزان ارز بری مان نسبت به زمانی که ۹۰ درصد مصرفمان وارداتی بود تغییر کرده است؟ یقینا میگوییم تغییر که نکرده افزایش هم داشته است.

 

روزی نامه مینوشتند که LG و Samsung نیاید که ورشکست شدیم و باید چندین درصد ارزانتر بفروشیم اکنون همان ارز در مصرف است و کالایی که بسیار هم کیفی نیست به دلیل انحصار مصرف کننده مجبور به خرید است.

 

امروز به لطف فضای مجازی دیوار شیشه ای دورتادور صنف است و کسب و کارهای تمامیت خواه که با تولید نمایی از بودجه ملی ارتزاق می‌کنند محکوم به رسوایی هستند.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید