برگزاری سومین کنگره بین المللی اخلاق در مامایی و سلامت باروری در مشهد

سومین کنگره بین المللی اخلاق در مامایی و سلامت باروری با شعار (کرامت ماما، کرامت مادر) در شهریورماه 1403 دردانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود و یازده سخنران بین المللی به طور برخط در این کنگره حضور خواهند داشت.

به گزارش وبدا، دکتر صدیقه عبدالله پور، دبیر اجرایی سومین کنگره بین المللی اخلاق در مامایی و سلامت باروری، با بیان اینکه کنگره بین المللی اخلاق در مامایی و سلامت باروری ۲۷ تا ۲۹ شهریور ماه برگزار می شود و ۹ پنل تخصصی و بیش از ۴۰ سخنرانی در این کنگره ارائه خواهد شد اظهار کرد: در مدت زمان فراخوان ، ٢۵۶ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد که از مجموع آن ۴۰ مقاله در قالب سخنرانی و ١۰۶ مقاله در قالب پوستر مورد پذیرش قرار گرفت.
وی در خصوص امتیاز بازآموزی این کنگره بیان کرد: مجوز بازآموزی از سوی مرکز آموزش مداوم کشوری صادر شد که برای رشته های مرتبط با مامایی از جمله مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مامایی، ارشد مشاوره در مامایی، دکتری بهداشت باروری و دکتری تولید مثل ١۰.٢۵ امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شد.
وی با بیان اینکه برای گروه هدف بعدی که شامل پزشکان عمومی درمان، بهداشت، بهداشت خاواده، اخلاق در پزشکی و روان شناسان هستند، ٧.٢۵ امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده است، گفت: در حوزه امتیاز فرهنگی که معمولا نیم تا یک نمره در نظر گرفته می شود با توجه به دستور العمل جدید وزارت بهداشت در خصوص تکریم مادر و به دلیل منطبق بودن با طرح درس وزارتخانه در حوزه جوانی جمعیت امتیاز این کنگره بین المللی ٢ امتیاز فرهنگی برای تمام اعضای هیات علمی در نظر گرفته شده است.
دبیر اجرایی سومین کنگره بین المللی اخلاق در مامایی و سلامت باروری با اشاره به اینکه مهمانان ویژه این کنگره مسئولین بورد گروه مامایی و رییس اداره مامایی وزارتخانه هستند، گفت: علاوه براین از اعضای هیات علمی دانشگاه های تبریز، رشت، شاهرورد نیز دعوت شده است.

وی با بیان اینکه ١١ سخنران خارجی از کشورهای استرالیا، ترکیه، انگلستان، سوئد و عمان به صورت لایو در این کنگره حضور دارند، گفت: برنامه کنگره به مدت سه روز از ٨ صبح تا ساعت ١۶ ادامه دارد، علاوه براین ٩ پنل در این برنامه در نظر گرفته شده است که هر پنل منطبق بر آیتم های کنگره خواهد بود و در مراسم اختتامیه از هر پنل یک نفر به عنوان سخنران برتر مورد تقدیر قرار می گیرد.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید