تاکید بر اولویت و تقدم بهداشت و پیشگیری بر درمان

رییس فرهنگستان علوم پزشکی کشور با تاکید بر اولویت و تقدم بهداشت و پیشگیری بر درمان، گفت: آموزش، سبب آگاهی و ارتقای سلامت مردم از طریق خودمراقبتی می شود که یکی از ابعاد پیشگیری است.

به گزارش وبدا، دکتر علیرضا مرندی در اختتامیه شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور، با تاکید بر اولویت و تقدم بهداشت و پیشگیری بر درمان، اظهار کرد: یکی از اولویت‌ های کشور، “سلامت” است، اما مفهوم سلامت به معنای واقعی به جامعه منتقل نشده و بیشتر بر مقوله درمان تمرکز کرده ایم.

وی با بیان اینکه سلامت، یک حوزه بسیار گسترده است، ادامه داد: سلامت، برخورداری از حداکثر سلامت جسمانی، معنوی، روانی و اجتماعی است و همگی باید برای ارتقای این چهار بُعد برای خود، خانواده و جامعه تلاش کنیم.

رییس فرهنگستان علوم پزشکی کشور ضمن تاکید بر فرهنگسازی و ارتقای سواد سلامت مردم، عنوان کرد: آموزش، سبب آگاهی و ارتقای سلامت مردم از طریق خودمراقبتی می شود که یکی از ابعاد پیشگیری است.

دکتر مرندی در پایان یادآور شد: بر اساس مطالعات انجام شده، بیماری‌ های غیر واگیر بیشترین آمار از کار افتادگی و مرگ و میر را در پی دارد که نقش خودمراقبتی و پیشگیری را بیش از پیش نمایان می سازد.

گفتنی است، اختتامیه شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور پیش از ظهر امروز ( چهارشنبه ) 21 شهریور با حضور دکتر محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، دکتر علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، دکتر باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت و جمعی از مدیران حوزه سلامت در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

در شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی ۶ هزار دانشجوی علوم پزشکی از ۶۴ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی رقابت کردند که در پایان حدود ۵۰۰ دانشجو به مرحله پایانی راه پیدا کردند و برترین های این اختتامیه لوح تقدیر و جوایزی دریافت کردند.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید