آمادگی بلاروس برای همکاری های علمی، درمانی، تحقیقاتی و آموزشی با دانشگاه علوم پزشکی مازندران

سفیر کشور جمهوری بلاروس در ایران برای بازدید از توانمندی های آموزشی، درمانی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با دکتر فرهاد غلامی، رییس این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش وبدا، دکتر فرهاد غلامی، در دیدار با دیمتری کالت سوف که با حضور اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، نسبت به برقراری و تقویت ارتباط دوسویه در حوزه های پزشکی و پیراپزشکی با هدف ارتقا و تعالی دو دانشگاه در حوزه های بهداشت و پیشگیری، درمان و آموزش، ابراز امیدواری کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به ۵۰ سال قدمت آموزش پزشکی در استان مازندران و توسعه کمی و کیفی و پیشرفت های چشمگیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی ۳۷ سال از تاسیس آن اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ پرسنل بیش از سه میلیون نفر جمعیت استان را تحت پوشش خدمات خود دارد.

دکتر غلامی گفت: ۲۶ بیمارستان دانشگاهی در حوزه درمان استان مازندران فعال هستند که ۷ بیمارستان پذیرش بیماران بین المللی دارند و ۲۲ شبکه بهداشت و یک هزار و ۱۰۰ مرکز جامع سلامت در سطح استان به مردم خدمات بهداشتی ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه مرگ و میر مادران باردار در استان به حداقل رسیده و مرگ نوزادان زیر یک سال هم به ده در هزار کاهش یافته و‌ در توسعه و ارتقا کیفی رتبه های بین المللی در شانگهای و تایمز و در حوزه دانشگاه جوان هم رتبه ۶۵ در دنیا کسب کرده است، از فعالیت حدود ۶۰۰ عضو هیات علمی و پذیرش دانشجو در ۱۲۹ رشته تخصصی و فوق تخصصی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خبر داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: از اهداف پنج ساله دانشگاه علوم پزشکی مازندران جذب دانشجویان بین المللی بوده که در حال حاضر ۱۶۰ دانشجو در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

دیمتری کالت سوف، سفیر کشور جمهوری بلاروس در ایران نیز در این دیدار روابط بلاروس و ایران را در تمامی سطوح دوستانه توصیف کرد و‌ گفت: همکاری بین دو کشور به سرعت در حال پیشرفت است و‌ توسعه در زمینه پزشکی یکی از زمینه های این همکاری مشترک است.

سفیر بلاروس با اشاره به این موضوع که از سال های گذشته نزدیک به یک هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه بلاروس تحصیل می کنند، گفت: بلاروس علاقه مند به توسعه روابط و همکاری بین کشور های دیگر در زمینه های پزشکی، بهداشت و ‌درمان است. یکی از بزرگترین دانشگاه های علوم پزشکی در بلاروس وجود دارد و نیازمند توسعه روابط علمی بین دو کشور هستیم.

وی در ادامه پیشنهاد داد که سند همکاری بین دو دانشگاه تنظیم و منعقد شود و مسئولان این دو دانشگاه از طریق ارتباط زنده تصویری در جریان وضعیت آموزشی یکدیگر قرار گیرند.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید