مجمع خیران سلامت به دنبال تسهیل گری در حوزه درمان است

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان این که خیران تا کنون یکصد و ۶۰ هزار میلیارد ریال در بخش سلامت کشور سرمایه‌گذاری کرده اند، گفت: در یک سال گذشته مجمع خیران در سراسر کشور ۲۸ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های درمانی کشور سرمایه‌گذاری کردند.

به گزارش وبدا، دکتر حسینعلی شهریاری در مراسم رونمایی از آمبولانس‌های جدید اورژانس بابل اظهار کرد: اگر بخواهیم کمک سمن‌هایی که در کشور فعال هستند و در حوزه بهداشت و درمان سرمایه‌گذاری می‌کنند را حساب کنیم آمار ریالی کمک خیران به مراتب بیشتر از این آمارها خواهد بود.وی با بیان این‌که شهرستان بابل در حوزه خیرین از جمله شهرهای مهم و اثرگذار کشور است، افزود: بهره‌مندی از ظرفیت خیران برای توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان یک امر ضروری بود که انجام شد. در بسیاری از کشورها دولت به تنهایی پاسخگوی نیازهای بهداشت و درمان نخواهد بود و نیکوکاران در این بخش ورود می‌کنند.

رئیس مجمع خیران سلامت کشور خاطرنشان کرد: این مجمع با توصیه رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۸ شکل گرفت و با هماهنگی‌های انجام شده در همه ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور مجمع خیران سلامت راه‌اندازی شد و خیران فعالیت‌های ارزشمندی انجام دادند.

دکتر شهریاری گفت: از جمله بخش‌هایی که ورود خیران برای توسعه زیرساخت آن ضروری بود بخش اورژانس کشور است که با کمبودهایی مواجه است.رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به هزینه بالای تعمیر و نگهداری آمبولانس‌ها گفت: برای تعمیر یک دستگاه آمبولانس پیشرفته ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

آمبولانس‌های جدید اورژانس بابل با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی یک نیکوکار اهل بابل خریداری شد. این خیر بابلی خرید ۱۰ دستگاه آمبولانس جدید به همراه ۶ دستگاه موتورلانس و بازسازی ۱۵ دستگاه آمبولانس ناوگان اورژانس بابل که سال‌ها از کار افتاده بود را انجام داد.

یک‌هزار دستگاه آمبولانس جدید وارد ناوگان اورژانس کشور می‌شود

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: یک‌هزار دستگاه آمبولانس جدید وارد ناوگان پایگاه‌های اورژانس سراسر کشور می‌شود.

 

به گزارش وبدا، دکتر جعفر میعادفر در مراسم رونمایی از آمبولانس‌های جدید اهدایی خیر بابلی به اورژانس بابل که در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد اظهار کرد: برای رفع مشکلات ناشی از کمبود آمبولانس در پایگاه‌های اورژانس کشور که روند امدادرسانی را با چالش مواجه می‌کند، یک‌هزار دستگاه آمبولانس جدید به پایگاه‌های اورژانس کشور اضافه می‌شود.

 

وی افزود: برای ارتقای زیرساخت‌های اورژانس کشور نیازمند حمایت‌های خیرانی هستیم که دلسوزانه برای سلامتی شهروندان و جان هموطنان خود سرمایه‌گذاری می‌کنند.رییس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: ورود خیران برای گسترش زیرساخت‌های اورژانس ضروری است. در این زمینه با موافقت دولت خیرانی که قصد وارد کردن آمبولانس برای اورژانس کشور را داشته باشند از پرداخت هزینه گمرکی معاف شده‌اند.

 

دکتر میعادفر ضمن قدردانی از خیر بابلی که با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی ۱۰ دستگاه آمبولانس جدید و ۶ دستگاه موتورلانس خریداری کرد و بازسازی ۱۵ دستگاه آمبولانس ناوگان اورژانس را انجام داد، گفت: امیدواریم که این قبیل گام‌های ارزشمند خیران در بخش اورژانس کشور افزایش یابد و شاهد افزایش مشارکت خیران در حوزه سلامت باشیم.

 

وی به مشاوره موفق تلفنی یکی از کارشناسان اورژانس بابل برای نجات جان یک مادر و نوزاد و مورد توجه قرار گرفتن این اقدام در رسانه‌ها و جامعه گفت: اقدام ارزشمند این کارشناس اورژانس در بابل حتی تحسین مقام معظم رهبری را نیز به دنبال داشت. خدمات اورژانس در کشور بسیار گسترده و ارزشمند است و تلاش‌های کارکنان این مجموعه بر هیچ کسی پوشیده نیست.

۲۹۰ میلیارد مشارکت نیکوکاران بابلی در سه سال گذشته

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل از مشارکت ۲۹۰ میلیارد مشارکت نیکوکاران بابلی در سه سال گذشته خبر داد.

دکتر مظفرپور در مراسم رونمایی از آمبولانس‌های جدید این دانشگاه گفت: یکی از دستاوردهای مهم دانشگاه، جلب توجه و رضایت خیرین بود. در سه سال گذشته حدود ۱۰۰ پروژه‌ بزرگ و کوچک در دانشگاه انجام شده که نزدیک به ۲۹۰ میلیارد تومان آن را خیرین کمک کردند. دکتر سیدعلی مظفرپور رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: سایتی را (https://khayerin.mubabol.ac.ir/) طراحی و نیازهای دانشگاه را در آن معرفی کردیم و خیرین با مراجعه به این سایت می توانند با هر میزان توان مالی، به بهداشت و درمان کمک کنند.

 

وی اذعان داشت: با پیگیری‌هایی که در حیطه خیرین توسط دانشگاه انجام شد، بعد از حدود یک سال مذاکره و پیگیری، با مبلغی بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان توسط خیر محترم ۱۰ دستگاه آمبولانس جدید و ۶ موتورلانس خریداری، تجهیز و همچنین ۱۵ دستگاه آمبولانس ناوگان اورژانس بابل که سالها از کارافتاده بود، بازسازی کامل و تجهیز شد.

 

وی افزود: خیر عزیزی که آمبولانس ها را اهدا کردند، قول دادند که در ۷ پروژه دیگر این دانشگاه کمک کنند.رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه اتوبوس آمبولانس دانشگاه نیز به صورت کامل تعمیر و تجهیز شد، افزود: بروزترین تجهیزات پزشکی دنیا در آمبولانس‌های بابل نصب شد و این ناوگان، تبدیل به مجهزترین ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی، در کشور شده است.

 

دکتر سیدعلی مظفرپور اظهار داشت: شهر بابل حداقل نیاز به 10 پایگاه اورژانس دیگر دارد تا با استقرار آمبولانس در نقاط مختلف شهری، خدمت‌رسانی با کیفیت بهتر وسرعت بیشتری انجام گیرد.وی ادامه داد: از نیکوکاران عزیز دعوت می‌کنم تا در راستای تامین و اهدای زمین و ساختمان برای ایجاد پایگاه های شهری، دانشگاه را یاری نمایند.

دکترسیدعلی مظفرپور بیان داشت: حدود ۴۹ درصد از بیمارانی که به بیمارستان‌های این دانشگاه مراجعه می‌کنند از شهرها و بعضا از استان‌های همجوار هستند.

کمک خیر نیکوکار در حوزه سلامت همچنان ادامه خواهد داشت

مرتضی بزرگی مدیر عامل مرکز معلولین نوشیروانی بابل و نماینده خیر گفت: سه هدف را این خیر تبیین کردند، هدف کوتاه مدت آن چیزی هست که شما امروز مشاهده کردید.

وی افزود: در میان مدت ۱۰۰ دستگاه آمبولانس برای استان مازندران خریداری می‌شود و اولین شهرستانی که تجهیز خواهد شد شهرستان بابلسر هست و در بلند مدت انشاالله ۱۰۰۰ دستگاه طی ۴ سال برای کل کشور خریداری می‌شود و در اختیار اورژانس و دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل مرکز معلولین نوشیروانی بابل و نماینده خیر اذعان داشت: خرید ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۶ دستگاه موتورلانس با تجهیزات کامل، تعمیر و تجهیز ۱۵ دستگاه آمبولانس فرسوده که جمعا ۱۳۰ میلیارد برای اورژانس بابل هزینه شد.بزرگی اظهار داشت: برای ۵ بیمارستان بابل که آشپزخانه مرکزی آن در بیمارستان مرحوم آیت‌الله روحانی واقع هست ۱۵ میلیارد تومان جهت تجهیز آن هزینه خواهد شد و یک میلیارد تومان بابت بخش icu واریز شد.

وی همچنین گفت: برای بیمارستان مرزیکلا بابلکنار ۲۵ میلیارد تومان هزینه برآورد شد که بخشی از آن واریز و مابقی آن در حال تحقق است و برای کمک به بیمارستان کودکان شفیع زاده امیرکلا حدود ۹ میلیارد تومان برآورد هزینه شد.

توان عملیاتی اورژانس بابل افزایش پیدا کرد

دکتر رمضانی رییس اورژانس ۱۱۵ بابل گفت: در شرایطی که بخش قابل توجهی از آمبولانس‌ها کارایی لازم خودشان را از دست داده بودند نوسازی ناوگان از ضروریات بود.وی ادامه داد: با مساعدت خیر نیک اندیش بابلی ۱۰ دستگاه آمبولانس خریداری، ۸ دستگاه آمبولانس بنز و یک دستگاه اتوبوس سیار بعلت فرسودگی از چرخه عملیاتی خارج شده بود مجدد بازسازی و ۷ دستگاه دیگر نیز در حال بازسازی می‌باشد.

دکتر رمضانی با اشاره به اینکه با ورود این آمبولانس‌های مجهز توان عملیاتی اورژانس ۱۱۵ بابل افزایش پیدا کرد، بیان داشت: این آمبولانس‌ها به تجهیزات پیشرفته دنیا مجهز شدند.

وی با ذکر این نکته که با خرید ۶ دستگاه موتورلانس همراه با تجهیزات، یگان موتوری این اورژانس تقویت شد، بیان داشت: بروزترین تجهیزات پزشکی دنیا در آمبولانس‌های بابل نصب شد و این ناوگان، تبدیل به مجهزترین ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی، در کشور شده است.

گفتنی است با مبلغی بالغ‌بر ۱۳۰ میلیارد تومان توسط خیر نیک‌اندیش۱۰ دستگاه آمبولانس جدید و ۶ موتورلانس خریداری، تجهیز و همچنین ۱۵ دستگاه آمبولانس ناوگان اورژانس بابل که سالها از کار افتاده بود، بازسازی کامل و تجهیز شد.بروزترین تجهیزات پزشکی دنیا در آمبولانس‌های بابل نصب شد و این ناوگان، تبدیل به مجهزترین ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی، در کشور شده است.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید