تشریح عملکرد سازمان انتقال خون در کمیسیون بهداشت مجلس

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در پی دعوت کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی عملکرد این سازمان و اقدامات انجام شده در برنامه هفتم پیشرفت و دستاوردهای کسب شده را تشریح کرد.

به گزارش وبدا، دکتر مصطفی جمالی در این گزارش اقدامات نوین در انتقال خون از جمله انجام آزمایش NAT ، آنتی بادی اسکرینینگ و HLA را تشریح و با اشاره به جایگاه بین المللی انتقال خون کشورمان، اقدامات بین المللی انجام شده از جمله میزبانی گروه G5 در سال 1402و برگزاری کنفرانس بین المللی طب انتقال خون با حضور نمایندگانی از 30 کشور در سال 1403 را تبیین کرد.  

وی با تاکید به سرعت گرفتن بهره وری و پیشرفت سازمان گفت: کسب رتبه اول انتقال خون ایران در آسیا به تأیید انجمن آسیایی انتقال خون در سال 2022 و رسیدن به سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 مد نظر مقام معظم رهبری، تا پایان سال جاری و پیش از پایان زمان مقرر شاهد این مدعا است.  

دکتر جمالی در ادامه به حوزه زیرساخت ها اشاره کرد و بیان داشت: آغاز به ساخت 2 سردخانه 40- درجه با حجم بیش از 150 هزار لیتر پلاسما در کشور و ایجاد 7 سردخانه سیار نگهداری پلاسما در راستای پدافند غیرعامل برای اولین بار در کشور اقدامی توسعه محور برای رفع نیاز ذخیره سازی و نگهداری پلاسما است. همچنین به اتمام رساندن برخی پروژه ها که بیش از 12 سال از آغاز اجرای آن گذشته بود،  از جمله مرکز جامع انتقال خون بندرعباس، سنندج و تبریز که در مرحله نهایی ( بیش از 95 درصد ) می باشند از دیگر دستاوردهای سازمان انتقال خون در اجرای برنامه هفتم پیشرفت است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در ادامه به پرداخت کارانه به پرسنل خدوم انتقال خون برای اولین بار در سراسر کشور  
و اجرای بند « د » ماده 70 قانون برنامه هفتم پیشرفت اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این برنامه توسط این سازمان به عنوان نخستین دستگاه اجرایی در سطح کشور که در 6 ماهه اول نسبت به اجرایی کردن تکلیف مقرر، اقدام کرده است.

در این جلسه دکتر حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: طی سه سال گذشته نه تنها سازمان انتقال خون هیچگونه چالشی برای نظام سلامت و مجلس ایجاد نکرده بلکه همواره به عملکرد مثبت این سازمان اشاره شده است.

دکتر سلمان اسحاقی، سخنگوی کمیسیون بهداشت نیز تاکید کرد: با توجه به جایگاه انتقال خون در نظام سلامت، زمینه حضور مجمع خیرین سلامت طی هفته های آینده در سازمان انتقال خون فراهم خواهد شد تا با هم افزایی به اقدامات سازمان انتقال خون کمک شود.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید