اعمال قانون در 25 هزار واحد صنفی دخانی/ نظارت تسریعی پلیس برای کاهش آسیب های اجتماعی

رییس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا از اعمال قانون در 25 هزار واحد صنفی دخانی خبر داد و گفت: پلیس، نظارت تسریعی را برای کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار دارد و با سیاست ها و همکاری وزارت بهداشت زیرساخت ها برای نظارت های بهداشتی مناسب توسط پلیس در حال آماده سازی است.

به گزارش خبرنگار وبدا، سردار علی نوروزی در نشست کشوری کنترل دخانیات با موضوع “وضعیت مصرف دخانیات، تبعات و راهکارهای کاهش تقاضا ” که امروز شنبه 28 مهر ماه در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد با اشاره به اقدامات انجام شده توسط پلیس که با همکاری کارشناسان بهداشت محیط و دخانیات دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی انجام شده است، اظهار داشت: در سال 1402 از بیش از یک و نیم میلیون واحد صنفی که در زمینه دخانیات فعال هستند بازدید داشته ایم که از این تعداد 621 هزار تذکر، 183 هزار تعهد، 57 هزار اخطاریه و بر 43 هزار واحد نیز بر اساس نوع تخلف اعمال قانون صورت گرفته است.

رییس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا در ادامه بیان داشت: ما با تعطیلی کسب و کار مردم تحت هر شرایطی مخالف هستیم و تمام تلاش خود را برای همکاری مناسب با واحد های صنفی داشته ایم.

وی گفت: از ابتدای سالجاری نیز 25 هزار واحد صنفی که در زمینه دخانی فعالیت می کنند اعمال قانون شده اند.

سردار نوروزی اظهار داشت: برای مبارزه و کنترل مصرف دخانیات باید با همکاری یکدیگر ضوابط مشخصی تهیه شود و بر اساس این ضوابط بازدید ها و اعمال قانون صورت گیرد.

وی افزود: باید زیرساخت ها و بستر نظارت و رصد به درستی انجام شود تا بتوانیم نظارت های موثری را بر اماکن صنفی به خصوص اماکنی که در زمینه دخانیات فعالیت می کنند داشته باشیم.

رییس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا بیان داشت: متاسفانه جوانان کم سن و سال را در کافه ها مشاهده می کنیم که مشغول استعمال دخانیات هستند و این جوانان سرمایه های کشور ما هستند و باید در زمینه پیشگیری اقدامات لازم صورت گیرد.

سردار نوروزی ادامه داد: پلیس نظارت تسریعی را برای کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار دارد و با سیاست ها و همکاری وزارت بهداشت زیرساخت ها برای نظارت های بهداشتی مناسب توسط پلیس در حال آماده سازی است.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید