آموزش شهروندی به نوجوانان تهرانی‌ از طریق بازی‌های نوین

مدیر کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از همکاری با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای جهت آموزش شهروندی به صورت ویژه به نوجوانان تهرانی‌ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بین‌المللی تحقیقات بازی‌های دیجیتال به همت اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در تالار ایوان شمس برگزار شد.

مهدی امیری مدیر کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران ضمن بیان اینکه در در برخی از مناطق کلان‌شهر تهران با تراکم جمعیتی روبرو هستیم و بایستی برای مناطق مختلف نسخه‌های خاص و منحصر به آن منطقه ارائه دهیم، گفت: اداره کل آموزش‌های شهروندی سرفصل‌های مأموریتی خود را بر طبق اخلاق و رفتار شهروندی و شهروند متعالی تعریف کرده است.

امیری در ادامه گفت: ضرورت توجه به مخاطبان کودک و نوجوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و رویکرد این اداره کل در مورد شهروند متعالی شامل اخلاق و رفتار شهروندی و در وهله دوم تکالیف دینی است و شایسته است. در تهیه، ساخت و تدوین بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتالی به نکات خلاقیت، جذابیت و مأموریت توجه شود و ذائقه مخاطبان با رعایت شرایط سنی آنها اعم از کودکان، نوجوانان و حتی سالمندان مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین موضوع بازاریابی اجتماعی در طراحی و تولید بازی را دارای اهمیت ویژه‌ای شمرد و در خصوص بازی‌وار سازی مأموریت‌های شهرداری تهران در خصوص آموزش‌های شهروندی در همکاری متقابل با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام آمادگی کرد.

محمد صادق دهنادی معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این جلسه از نحوه ایجاد تعامل بین زیست بوم شهر و زیست بوم بازی‌های رایانه‌ای گفت و بیان کرد: شهر اندیشی و متدولوژی در طراحی بازی‌های شهری اهمیت داشته و شهروندان با درگیر شدن با بازی‌های رایانه‌ی ضمن آشنایی با موضوعات شهری، اخلاق و آداب شهروندی و … در جهت زیست اجتماعی مناسب و چشم‌انداز شهروند متعالی آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه آمار استفاده کنندگان از بازی‌های رایانه‌ای و فضاهای مجازی در طول شبانه روز به مدت ۹۵ دقیقه است عنوان کرد: در تولید بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتالی توجه به ظرفیت شهر و دو فضایی شدن جامعه اهمیت داشته و چنانچه تغییری در مسیر اهداف نهادها و سازمان‌ها در این خصوص ایجاد نشود دچار گونه‌ای از اضمحلال خواهیم شد که در اینجا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای ایجاد یک بعد علمی از تولید بازی‌های دیجیتالی به دنبال پنجره‌ای به سوی تولیدات خوب و اثربخش است.

در ادامه جلسه آرش پژمان معاون توسعه مهارت‌های شهروندی اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در خصوص فلسفه تکنولوژی و تعامل گونه بودن بازی‌های رایانه‌ای، توجه به بازی‌های فنی و زیرساخت‌های محتوایی، ایجاد تفکیک بین شهروند مجازی و شهروند حقیقی، پدیدارشناسی، خلق تصاویر آینده و ارائه آموزش‌های شهروندی از طریق بازی با موضوعات شهری و شهروندی سخنانی را بیان کرد.

گفتنی است؛ هفتمین همایش بین‌المللی تحقیقات بازی‌های دیجیتال «گرایش‌ها، فناوری‌ها و کارکردها» در بیستم و بیست و یکم آذرماه سال جاری خواهد شد.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید