تلاش کنیم پرداختی از جیب مردم کاهش یابد

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر کاهش پرداختی از جیب مردم تاکید و عنوان کرد: امیدواریم در زمینه بودجه ۱۴۰۴ نیز که امروز توسط رییس جمهور به مجلس ارائه شد، به مشکلات حوزه سلامت توجه شده باشد.

به گزارش وبدا، دکتر حسینعلی شهریاری، در آیین سی‌امین سالروز نکوداشت روز ملی بیمه سلامت، گفت: بر اساس قوانین و اسناد بالا دستی حداکثر پرداختی از جیب بیماران باید ۳۰ درصد باشد و فقط دو سال در دولت یازدهم این اتفاق رخ داد و به جز آن، هیچ وقت این اتفاق تکرار نشد و در حال حاضر میزان پرداختی از جیب مردم در حوزه سلامت بیش از ۵۰ درصد است که البته این موضوع مشکل بیمه محسوب نمی‌ شود و به دلیل عدم تحقق منابع مالی است.
وی در ادامه، ایجاد صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج یا طرح تحول سلامت را از اقدامات خوبی عنوان کرد که در سال های اخیر انجام شده است.
دکتر شهریاری گفت: سازمان بیمه سلامت در تمام نقاط کشور، کار بسیار بزرگ و سختی را پیگیری کرده و در تلاش برای کاهش درد بیماران است.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: در دولت چهاردهم امیدواری ما بیشتر شده چراکه، رییس دولت کنونی، شخصی است که همواره مطالبه گر بوده تا دولت ها قانون را اجرا کنند و در حال حاضر نیز مجلس شورای اسلامی و کمیسیون بهداشت و درمان از دولت می‌ خواهد که قانون اجرا شود. البته از تصویب برخی قوانین، سال‌ ها گذشته و شاید به تغییراتی نیاز باشد.
دکتر شهریاری خاطرنشان کرد: همه در تلاش هستند که نگرانی بیماران را کاهش دهند؛ جمهوری اسلامی ایران به دو حوزه می تواند افتخار کند، یکی، قدرت دفاعی و دیگری، حوزه سلامت است، در این دو حوزه، شاخص‌های خوبی قابل ارائه است.
وی گفت: بسیاری از هموطنان از خارج کشور برای دریافت خدمات فوق تخصصی به ایران مراجعه می ‌کنند، زیرا هزینه‌ های درمان در ایران با سایر کشورها قابل مقایسه نیست؛ شاید حدود ۲ هزار سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت فعالیت کنند، اگر منابع این سازمان‌ های مردم نهاد و خیرین را به هزینه بودجه دولت اضافه کنیم، مبلغ بسیار بزرگی است و با این وجود، مردم همچنان مشکلاتی در هزینه‌ های درمانی دارند.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان تصریح کرد: امیدواریم در زمینه بودجه ۱۴۰۴ نیز که امروز رییس جمهور به مجلس ارائه داد، به مشکلات حوزه سلامت توجه شده باشد. خیّرین یکی از پایه ‌های اساسی حوزه سلامت هستند و امیدواریم کمک کنند تا دغدغه‌ های مردم کاهش پیدا کند.
سی‌امین آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت با شعار «سی سال خدمت بیمه سلامت با وفاق ملی» امروز (سه شنبه) اول آبان‌ماه ۱۴۰۳، در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار شد.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید