۴۵ میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه ۴۵ میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، از پیشنهاد این سازمان به شورای عالی بیمه، برای رایگان شدن خدمات درمانی افراد بالای ۶۵ سال در مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی، خبر داد.

به گزارش وبدا، دکتر محمدمهدی ناصحی، در سی‌امین آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت، با اشاره به تصویب قانون بیمه همگانی سلامت در سال ۱۳۷۳ و تشکیل سازمان بیمه سلامت با هدف تجمیع منابع بیمه و حفاظت مالی از بیماران، ابراز امیدواری کرد که با حضور دکتر پزشکیان به عنوان یکی از سکانداران نظام سلامت در راس دولت، بتوان در نظام سلامت هدفمندتر اقدام کرد و منابع موجود موثرتر استفاده شود.
وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور یعنی بیش از ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: عمدتا اقشار کم درآمد جزو بیمه ‌شدگان این سازمان هستند؛ به طوری که ۲۰ میلیون بیمه شده روستایی داریم و پنج دهک اول جامعه و معادل ۱۲ میلیون نفر بیمه رایگان سازمان هستند. همچنین برای دهک های بعدی هم تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده است.
دکتر ناصحی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت توسعه خدمات و افزایش کیفی خدمات، عنوان کرد: در جهت حفاظت مالی از مردم و بیماران، تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب ‌العلاج از جمله اقداماتی است که انجام شده است.
وی، درخصوص برنامه سازمان بیمه سلامت برای سالمندان تصریح کرد: با توجه به تاکید وزیر بهداشت در بحث سالمندی، پیشنهادی را به شورای عالی بیمه ارائه کردیم تا پرداخت از جیب افراد بالای ۶۵ سال در مراکز دانشگاهی را به صفر برسانیم و 100 درصد خدمات آنها را پوشش دهیم.
وی همچنین به اهمیت ارائه خدمات در منزل برای سالمندان اشاره و عنوان کرد: با توجه به اهمیت این خدمات، برای پوشش بیمه‌ ای خدمات در منزل سالمندان نیز به شورای عالی بیمه پیشنهاد داده ‌ایم.
وی همچنین به اقدامات انجام شده در زمینه نسخه نویسی الکترونیک اشاره کرد و گفت: در این باره نیز به عنوان مصوبه ‌ای که ۱۸ سال بر زمین مانده بود، با هماهنگی سازمان تامین اجتماعی اقدام شد و اکنون بالای ۹۸ درصد اسناد به صورت الکترونیک صادر و رسیدگی می ‌شود. البته هنوز کامل نیست و هر ایرانی حتما باید یک پرونده الکترونیک سلامت داشته باشد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه پوشش خدمات درمان ناباروری، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد هزینه این خدمات در بخش دولتی و ۷۰ درصد آن در بخش خصوصی پرداخت می‌ شود.
وی، با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج گفت: در قالب این صندوق اکنون ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در سامانه به عنوان صعب العلاج نشاندار شده ‌اند و خدمات لازم را دریافت می ‌کنند.
وی با تاکید بر اهمیت پیشگیری قبل از ابتلا به بیماری ها نیز تاکید کرد: در این راستا نیز معاونت پیشگیری را در سازمان تشکیل داده‌ ایم و از سال گذشته در سطح نخستین و سطح ۴ پیشگیری خدمات در حال انجام است.
سی‌امین آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت با شعار «سی سال خدمت بیمه سلامت با وفاق ملی» امروز (سه شنبه) اول آبان‌ماه ۱۴۰۳، در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار شد.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید