تکمیل زیست بوم فناوری سلامت با راه اندازی 16 مراکز نوآوری تخصصی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی 16 مرکز نوآوری را بستری جهت تکمیل زیست بوم فناوری سلامت کشور خبر داد.

به گزارش وبدا، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، صدور مجوز 16 مرکز نوآوری سلامت تخصصی در حوزه های نوین پزشکی از جمله سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، فناوری های نوین آموزش، گوارش و کبد طی دو سال اخیر را موفقیتی چشمگیر در حوزه فناوری کشور عنوان کرد و گفت: راه اندازی این مراکز نقش مهمی در تبدیل دانش فنی به محصول داشته و با هدف زمینه‌سازی برای بروز خلاقیت و پرورش ایده‌های نو مبتنی بر دانش نخبگان کشور صورت می پذیرد.

وی وظیفه مراکز نوآوری را فراهم کردن فضای تبادل فکر و شکل‌گیری ایده‌های جدید میان اساتید و دانشجویان و سایر بازیگران زیست بوم نوآوری سلامت عنوان کرد.

دکتر پناهی، اهمیت این مراکز را از حیث کمک به همگرایی آموزش، پژوهش، فناوری، تولید و کارآفرینی و همچنین بسترسازی برای کارآفرینی، اشتغال و تجاری‌سازی پیرامون نوآوری در حوزه سلامت مهم دانست.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: مرکز نوآوری سلامت به گونه ای حلقه مفقوده دستاوردهای تحقیقاتی و نیاز بازار است که در حال حاضر در دانشگاه های علوم پزشکی کشور فعال هستند.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید