نگاهی به برنامه هفتم پیشرفت، از تدوین لایحه تا ابلاغ قانون در وزارت بهداشت

اقدامات مربوط به برنامه هفتم پیشرفت در وزارت بهداشت با محوریت معاونت توسعه مدیریت و منابع در دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی از اسفند ماه سال ۱۳۹۹ در شش فاز انجام شد.

به گزارش وبدا، فاز اول برنامه هفتم پیشرفت، مربوط به تحلیل وضعیت اقداماتی همچون انجام آسیب شناسی برنامه‌های توسعه پیشین، تدوین چارچوب مفهومی و گزارش آینده نگارانه ظرفیت و چالش‌های پیش رو بوده است. در فاز دوم تدوین احکام پیشنهادی بخش سلامت شامل تحلیل وضع موجود، تعیین اهداف و راهبردهای ۵ ساله نظام سلامت، تدوین پیش نویس متن احکام و تلفیق احکام پیشنهادی با سازمان برنامه بودجه کشور انجام شد.

فاز سوم این برنامه شامل بررسی و اصلاحیه نسخه‌های لایحه در هیات دولت، سازمان برنامه بودجه، مصوبات کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق و فاز چهارم مربوط به تصویب احکام در مجلس شورای اسلامی  بود که پیشنهادات مربوط به حذف الحاق مفاد احکام به مجلس و پیگیری روند بررسی و تصویب احکام در صحن علنی مجلس و نیز پاسخ به ابهامات و مغایرت‌های شورای نگهبان را شامل می‌شد.

 استقرار دبیرخانه اجرایی سازی برنامه هفتم پیشرفت شامل تهیه چارچوب و گردآوری پیش نویس آیین نامه‌های مربوط به تکالیف وزارت بهداشت برای فصول ۲۴ گانه لایحه و تدوین برنامه اجرایی پیشنهادی فاز پنجم این برنامه است.

 پس از ابلاغ قانون برنامه در تیر ماه 1403 اقدام به احصای تکالیف و مقرره‌ها (آیین نامه‌ها، اساسنامه‌ها، سند و غیره) شد که شامل ۲۸ مقرره در مهلت‌های زمانی سه تا یکسال و ۲۰۳ تکلیف مرتبط با حوزه های مختلف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی احصاء و در حال تدوین برنامه عملیاتی است.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید