شیرینی فروشان برای پخت شیرینی شب یلدا روغن ندارند/ شیرینی کالای فوق لوکس شده است
علی بهرهمند، رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران با بیان اینکه دو هفته اخیر روغن در بازار پیدا نمی شود، گفت: نسبت به سال گذشته 30 تا 40 درصد کاهش تقاضا داشتیم و شیرینی به یک کالای فوق لوکس تبدیل شده است.
رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران درخصوص قیمت شیرینی شب یلدا گفت: از سال ۱۴۰۰ اتحادیه قیمت شیرینی را به صورت دستوری به اعضا اعلام نمی کند و قیمت شیرینی در واحدهای صنفی برحسب کیفیت و درجه بندی و براساس عرضه و تقاضا مشخص می شود.
وی با بیان اینکه اتحادیه نظارت کافی را بر قیمت ها و کیفیت دارد، گفت: قیمت ها نسبت به سال گذشته تغییر زیادی نکرده است. ما از قیمت ها راضی نیستیم و ترجیح می دهیم همه مردم قدرت خرید شیرینی را داشته باشند اما چاره ای نداریم، چون مواد اولیه را گران می خریم.
رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران با بیان اینکه با این گرانی ها تقاضا نسبت به قبل کاهش یافته است، گفت: ادامه کار برای بسیاری از واحدهای صنفی ما سخت شده است. قیمت ها وقتی بالا می رود، قدرت خرید مردم هم پایین می آید و کمتر شیرینی می خرند.
وی در ادامه گفت: نسبت به سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش تقاضا داشتیم و همه مردم دیگر توانایی خرید شیرینی را ندارند و اگر قبلا می گفتم که شیرینی به یک کالای لوکس تبدیل شده، الان می گویم که به یک کالای فوق لوکس تبدیل شده است و در سبد خانوار ایرانی اولویت نیست.
بهرهمند درباره مشکلات این صنف گفت: چالش و دغدغه اصلی ما در دو هفته اخیر تهیه روغن و کره است. روغن در بازار پیدا نمی شود و کارخانجات باید پاسخ دهند که چرا روغن در بازار نیست و مشکل حاد ما تهیه روغن است. روغن بسیار سخت پیدا می شود و اگر هم پیدا شود باید با قیمت های گزاف بخریم.
وی افزود: در این خصوص از سازمان ها و نهادهای ذیربط پیگیری کردیم اما هنوز هیچ پاسخی دریافت نکردیم.
بهرهمند در ادامه گفت: مشکل دیگر ما کمبود نیروی انسانی است. ما با کمبود کارگر تخصصی و کارگر ساده مواجه هستیم و در این شرایط به سمت کار در قنادی نمی آیند.
دیدگاهتان را بنویسید