خودروهای بدون راننده؛ موتور حرکتِ کشتی به گِل نشسته آژانس های مسافربری/ تازه نفس برای نجاتِ یک صنف
پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران| سُکان اتحادیه صنف خودرو کرایه و موسسات توریستی تهران به تازگی در دستان مهدی حیدری قرار گرفته است؛ او در این گفتگو گریزی به برنامه هایی زده که می تواند نقش قابل توجهی در آشتی شهروندان با آژانس ها داشته باشد و کِشتی به گِل نشسته اتحادیه در میانه مشکلِ اپلیکیشن های مجازی، بیمه و غیره را نجات دهد؛ صنفی که با 60 سال سابقه، حداقل 60 درصد از اعضایش را از دست داده.
این روزها پلتفرم ها و اپلیکیشن های مجازی با سابقه ای حدود هشت و هفت ساله، بدون دارا بودن ساز و کارهای صحیح و اصولی و با وجود دسترسی آسان، فاقد هرگونه نظارتی، به مثابه یک زخم کهنه بیش از هرچیز دیگری برای واحدهای صنفی خودرو کرایه و موسسات توریستی تهران، آسیب زا شده و کسب و کار آن ها را با چالش جدی مواجه کرده اند؛ مهدی حیدری، رئیس اتحادیه صنف خودرو کرایه و موسسات توریستی تهران، می گوید: در این راستا چنیدن مرتبه و طی جلساتی با دادستانی تهران، صحبت شده و همین بحث نظارت مورد تاکید قرار گرفته. او توضیح می دهد که رانندگان آژانس ها و خودروهای کرایه و خودروهای آن ها چک می شوند اما در سیستم های مجازی هیچ راننده ای و اتومبیلش را نمی بینید که از فیلترهای نظارتی اصولی و فیزیکی، عبور کرده باشد؛ نظارت ها تنها به صورت مجازی هستند.
حیدری که بعد از دو ماه نیم که سکان اتحادیه را در دست گرفته، توضیح می دهد که با فاصله گرفتن از حالت سنتی، چیزی حدود ۷۰ درصد ساختار اتحادیه به سبک اداری درآمده و برنامه های خوبی برای آینده آژانس ها در دست اجرا داریم.
رئیس اتحادیه صنف خودرو کرایه و موسسات توریستی تهران با اشاره به رسته جدیدی که به این حرفه اضافه شده است، تصریح می کند که از این طریق تعداد اعضا و داشته های ما بیشتر شده؛ اتحادیه قوی تر می شود و ما می توانیم ساختار داخلی را هم به لحاظ منابع مالی وهم کمیت و کیفیت و گردشی که انجام می شود، بهبود بخشیم.
حیدری با اشاره به اینکه آژانس ها داشتند فراموش می شدند، ایجاد رسته های جدیدتر را هم در دستور کار اتحادیه دانسته و می گوید آژانس ها همیشه محل امنی برای رفت و آمد مردم بوده اند و ما حتی می توانیم ضمن تعامل با اپلیکیشن های مجازی، همکاری مان را در جهتی سازنده شکل دهیم.
رئیس اتحادیه صنف خودرو کرایه و موسسات توریستی تهران در پاسخ به مقایسه بحث امنیت آژانس ها با اپلیکیشن های مجازی، با تاکید بر اینکه امنیت آژانس ها در مقایسه با سایر گزینه های حمل و نقل مسافر، فوق العاده بالا است، می گوید که به دلیل همان نظارتی که بر تک تک راننده ها و اتومبیل های سایر گزینه های مسافربری وجود ندارد، تنها جایی که نظارت روزمره و لحظه ای بر رانندگانش دارد، آژانس ها هستند؛ آن ها در محل و به نحوی امین مردم هستند و حداقلش این است که پایگاه مشخصی دارند.
از حیدری می پرسیم تا پیش از حضور او در اتحادیه چه تعداد از واحدهای صنفی به دلیل کسادی بازار کار، مجبور به ترک حرفه خود شده اند؟ به گفته او حداقل چیزی حدود ۶۰ درصد صنف او دچار ریزش شده؛ صنفی که چیزی حدود ۶۰ سال سابقه دارد.
رئیس اتحادیه صنف خودرو کرایه و موسسات توریستی تهران با این گفته که ما در حال احیا کردن هستیم، می افزاید که اتحادیه که اگر نمرده باشد، در حال احتضار است و به دلیل که تعداد اعضاء کم شده اند، رسیدن و دست یابی به برنامه هایی که گفته شد تا حدی دشوار است اما با حمایت سازمان ها و نهادهای دولتی نظیر وزرات صمت و سازمان تامین اجتماعی و کمک در بخش هایی نظیر بیمه و با یاری حمایت کننده های مالی، می توان به سمت عملیاتی کردن برنامه ها پیش رفت.
دیدگاهتان را بنویسید