تقویت گردشگری مذهبی هدف اصلی بازار جنوبی حرم شاهچراغ(ع) است
شیراز- معاون توسعه حرم شاهچراغ(ع) با اشاره به بهرهبرداری از بازار فردوس ۲ در ضلع جنوبی حرم گفت: ارائه محصولات مختلف فرهنگی و ملزومات حجاب و ترویج گردشگری مذهبی هدف اصلی این بازار است.
به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا صحرائیان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح بازار جنوبی خرم شاهچراغ (ع) به نام بازار فردوس ۲ گفت: پس از سالها انتظار روز ۳ دیماه و در ایام ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) بازار فردوس ۲ در ضلع جنوبی حرم از سمت بابالرضا به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی با اشاره به ارائه خدمات خوب و ارزشمند به زوار حضرت شاهراغ (ع) ادامه داد: این حرم مطهر هماکنون در راستای ارائه مطلوب و افزایش سطح خدمات به خانوادهها و زوار و همه کسانی که به شیراز سومین حرم اهلبیت (ع) سفر میکنند دارالقران، دارالضیافه، دارالشفا، باغ کتاب را راهاندازی کرده است.
صحرائیان با اشاره به فعالیت بازار شاهچراغ (ع) افزود: در ضلع جنوبی حرم نیز از سال ۶۷ بنا بود بازاری ایجاد شود که به دلایل مختلف انجام نشده بود و خوشبختانه اکنون به مرحله بهرهبرداری رسیده و روز دوشنبه ساعت ۱۵ در طبقه همکف و اول افتتاح خواهد شد.
معاون توسعه حرم شاهچراغ (ع) با اشاره به اینکه شرکت توسعه گردشگری سرمایه گذار اجرای این پروژه است، گفت: چهار دستگاه پله برقی، یک دستگاه آسانسور، سیستم سرمایشی و گرمایشی از تجهیزات این بازار است.
وی ادامه داد: در مجموع مساحت طبقه اول با مشاعات ۱۹۶۰ متر مربع و همکف ۱۸۰۰ متر مربع است، همچنین زیرزمین بازار جنوبی ۳ هزار متر مربع زیربنا دارد که هنوز آماده بهره برداری نیست و لذا از سرمایهگذاران دعوت میکنیم تا اگر مایل به همکاری با حرم مطهر هستند، ورود کنند.
صحرائیان با تاکید بر شأن و جایگاه آستان حضرت شاهچراغ (ع) گفت: سیاست گذاری ما ایجاد بازاری است برای عرضه محصولات فرهنگی و گردشگری مذهبی و لذا برنامهریزی ما به سمتی است که خانوادههایی که به حرم مطهر مشرف میشوند بتوانند یک روز کامل از ظرفیت حرم بهرهمند شوند.
معاون توسعه حرم شاهچراغ (ع) تصریح کرد: ارائه محصولات مختلف فرهنگی، گردشگری مذهبی و ملزومات حجاب در این بازار باید این مجموعه را در کشور الگو کند.
دیدگاهتان را بنویسید