بزرگترین تبلیغ برای هر مدیر، کارکرد اوست/ دغدغه اصلی من جوانان صنفم هستند

پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران| به همت مهدی آذرنیا، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان ماشین آلات کشاورزی، صنعتی، ساختمانی و لوازم یدکی کشاورزیِ تهران، همایش گزارش عملکرد این اتحادیه پیش از ظهر امروز در معیتِ حمیدرضا رستگار، رئیس و احمد ابوالحسنی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران و با حضور هیات مدیره و دارندگان واحدهای صنفی اتحادیه، برگزار شد. آذرنیا هدف از برگزاری این همایش را آشتی صنف با اتحادیه دانسته؛ دغدغه اصلی او اما جوانان صنفش هستند؛ آن ها که شناخته نشده اند و با همه توانمندی هایشان، در دوره ها گذشته دیده نشده اند.

مهدی آذرنیا، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان ماشین آلات کشاورزی، صنعتی، ساختمانی و لوازم یدکی کشاورزیِ تهران در حاشیه همایش گزارش عملکرد اتحادیه خود و در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران از تجربه دوره ۱۸ ماهه ای که به ریاست اتحادیه انتخاب شده، به این نتیجه رسیده که صنف او با اتحادیه قهر بوده و یکی از رسالت های خود را آشتی صنفش با اتحادیه ای دانسته که ریاست آن را بر عهده داشته؛ ایده ای که به نظر در همین دوره ۱۸ ماهه تا حدودی  محقق شده.

آذرنیا، می گوید به این لحاظ که صنف ما بسیار وظیفه خطیر، حساس و اثرگذاری در جامعه بر عهده داشته و ما با گروه های صنعتی، کشاورزی، باغبانی، زیست محیطی و ملزومات حیاتی زندگی شهری، روستایی، کشاورزی و بسیاری موارد دیگر در ارتباطی تنگاتنگ هستیم، نیاز به توجه ویژه برای تسهیل امور صنفی خود داریم که متاسفانه باید گفت در مواردی نه تنها این نیازها برآورده و حتی تامین شان تا حد اندکی به واقعیت نزدیک نشده که در مواقعی هم از سوی مقامات بالادستی مورد آزار و اذیت قرار گرفته ایم.

او از ماشین آلات قدیمی و کارخانه هایی که به روز نیستند، صحبت کرده و می گوید که مشکلات و چالش های بسیاری در حوزه هایی که از وسایل و ابزار این صنف استفاده می کنند نظیر بخش کشاورزی، به وجود آمده.

حل و رفع این چالش ها در مواجهه با مقامات بالادستی در راس برنامه های اتحادیه در دوران ریاست مهدی آذرنیا بوده و او این را وظیفه خود و هیات مدیره می داند که بتوانند با اطلاع رسانی به روسا این چالش ها را پیگیری کنند و لازمه این امر حمایت هایی است که باید از این صنف صورت بگیرد. صنفی که حضورش در تمام زندگی و تک تک خانه های شهروندان با زحماتشان هم به لحاظ تولید و هم واردات، شاهد هستیم.

به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان ماشین آلات کشاورزی، صنعتی، ساختمانی و لوازم یدکی کشاورزیِ تهران «بزرگترین تبلیغ، کارکرد هر شخص و هر هیات مدیره ای است؛ با مشکلات عدیده ای در این ۱۸ ماه مواجه بوده ام و خوب است هر مدیری ناچار است تمام مشکلات گذشته و مدیران پیش از خود را نادیده گرفته و با حرکتی رو به جلو ابداعاتی نوین و به روز بیافریند تا صنف خود را زنده و پویا نگاه دارد.»

دغدغه من جوانان صنفم هستند

دغدغه اصلی که رئیس اتحادیه صنف فروشندگان ماشین آلات کشاورزی، صنعتی، ساختمانی و لوازم یدکی کشاورزیِ تهران را آزار داده و وادار کرده که با آشتی صنف و اتحادیه و بیشتر کردن وحدت و همدلی میان آن ها، آن را محقق کند، جوانان صنفش هستند؛ آن ها که شناخته نشده اند و با وجود نبوغ و استعداد و همه توانمندی هایشان، در دوره ها گذشته دیده نشده اند.

شناسایی و کشف این استعدادهای جوان از جمله فعالیت هایی بوده که آذرنیا با ریاستش بر اتحادیه در راس کارهای خود قرار داده؛ اشخاصی که در این ایام واقعا کمک حال بوده اند.

او معتقد است چه خود در جایگاه مدیریت اتحادیه باشد چه فرد دیگر، باید جوانگرایی را الگوی خود قرار داده و از استعدادهای جوان حمایت کند تا سازندگی توسط این تازه نفس ها با قدرت و بیشتری پیش رود.

آذرنیا که معتقد است سنتی کارکردن، ما را عقب نگاه می دارد و خطاب به همه اصناف می گوید که ضرورت دارد هرچه سریعتر خود را به روز کنیم.

به گفته او چنانچه مسئولان در اثر پیگیری های صورت گرفته، به مشکلات این صنف رسیدگی کنند از این راه به اقتصاد، صنعت، محیط زیست کشور و در مجموع زیست شهروندی کمک کرده اند؛ از آذرنیا می پرسیم که ارتباط با مسئولان را چگونه در دوره مسئولیت خود این مهم را به انجام رسانده؟

او از پیگیری های صورت گرفته از سوی اتاق اصناف تهران و همکاری های حمیدرضا رستگار، رئیس این سازمان مردم نهاد و هیات رئیسه یاد کرده و در عین حال این مهم را هم گوشزد می کند متاسفانه کمتر همکاری از سوی بالادستی ها با اصناف دیده شده و این مایه تاسف است؛ اما ما مایوس نشده و همچنان با وجود توانمندی ها  و استقلال اتحادیه به دنبال رفع این مشکلات به طور کامل خواهیم بود.

 

 

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید