با زخمِ رکود یک ساله بر تن، اصناف برای نمایشگاه بهاره به صف شدند/ با ۵ تا ۳۰ درصد تخفیف در ارم، مصلی، بوستان ولایت، فرهنگسرای خاوران و فرهنگسرای اشراق

پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران| در روزگارِ رکود، گرانی و اقتصاد متورم، شب عید از معدود فرصت هایی است که به اصناف دست می دهد تا شاید با افزایش میزان فروش، دخلشان تکانی بخورد، به همین دلیل اتحادیه های صنفی تهران می توانند از برگزاری نمایشگاه بهاره که شامل تخفیف های ویژه است، رضایت نداشته باشند با این حال واحدهای صنفی برای همراهی با مردمی که خود از دل آن ها بیرون آمده اند به همتِ احمد ابوالحسنی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران و برگزارکننده نمایشگاه بهاره به صف شده و آماده خدمت رسانی هستند.

احمد ابوالحسنی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران، می گوید برای ما درد است که می بینیم پدر و مادری چندین بار یک سالن را تا انتها رفته و برمی گردند تا چیزی با قیمت مناسب تر برای فرزندان خود پیدا کنند.

با نزدیک شدن به ایام نوروز، اتاق اصناف تهران امسال هم مثل سال های قبل نمایشگاه بهاره را برگزار خواهد کرد. احمد ابوالحسنی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران و مجری برگزاری این نمایشگاه با بیان اینکه مسئولیت برگزاری، پیگیری و نظارت بر اجرا و سایر امور مربوطه آن به عهده اتاق اصناف تهران است، می گوید که امسال هم معاون اول رئیس جمهور به خاطر رفاه حال مردم دستور به برگزاری نمایشگاه طبق روال گذشته را دادند و همه روسای اتحادیه ها به خاطر حمایت از حقوق قانونی صنفشان با اینکه ممکن است به دلیل متضرر و متاثرشدن واحدها رضایت نداشته باشند اما به دلیل حکم از نهاد ریاست جمهوری و البته کمک به اقشار ضعیف تر جامعه همه توان خود را گذاشته و همکاری لازم را به عمل می آورند.

برگزارکننده نمایشگاه بهاره در تهران ضمن اشاره به تخفیف های ویژه ای که همه واحدهای صنفی اتحادیه ها از ۵ تا ۳۰ درصد درنظر گرفته اند، توضیح می دهد که این تخفیف ها بر مبنای حاشیه سودی است که هر کالایی دارد از سوی دیگر مساله ای که ابوالحسنی به عنوان مجری این نمایشگاه و سایر روسای اتحادیه ها را اذیت و در کنار آن مسئولیت های آن ها را بیشتر می کند این است که بیشترین مخاطب نمایشگاه بهاره اقشار متوسط و متوسط به پایین است؛ ابوالحسنی می گوید برای ما درد است که می بینیم پدر و مادری چندین بار یک سالن را تا انتها رفته و برمی گردند تا اقلام و کالاهایی با قیمت مناسب تر برای فرزندان خود پیدا کنند یا اینکه کسانی حتی با خانواده خود فقط برای دیدن به نمایشگاه می آیند و چیزی نمی توانند خرید کنند و ممکن است چند نفره یک چیز خیلی کوچک، خریداری کنند.

او با بیان این نکته که به دلایل مذکور حجم بازدید هیچگاه با حجم فروش همخوانی ندارد، توضیح می دهد که همین درد، مسئولیت ما را زیادتر می کند که کاری کنیم تا تولیدکننده به طور مستقیم بتواند کالا را به دست مصرف کننده برساند تا برای او ارزان تر تمام شود. به گفته او ما اگر هم بتوانیم چیزی حدود ۲۰ درصد هم در این زمینه تاثیرگذار باشیم باز هم کار مثبتی انجام داده ایم.

از ۵ تا ۳۰ درصد تخفیف در ارم، مصلی، بوستان ولایت، فرهنگسرای خاوران و فرهنگسرای اشراق

نایب رئیس اتاق اصناف تهران به جلسه ی نمایشگاه بهاره که به ریاست او با حضور نمایندگان اماکن، استانداری و صمت و نیز تنی چند از روسای اتحادیه ها در اتاق اصناف تهران تشکیل شد اشاره کرده و می افزاید تصمیم بر این شده که نمایشگاه را مثل سال های قبل در پنج نقطه از تهران برگزار کنیم؛ ارم، مصلی، بوستان ولایت، فرهنگسرای خاوران و فرهنگسرای اشراق؛ ابوالحسنی توضیحاتی هم در خصوص قیمت غرفه ها و نحوه تقاضا ارائه می دهد که به زودی به اتحادیه ها اعلام می شود و آن ها هم در اختیار واحدهای صنفی قرار خواهند داد.

او می افزاید که برای پیشبرد کار از همه دوستان و همکاران و روسا در اتحادیه ها خواسته ایم که نهایتا تا تاریخ ۲۷ بهمن تقاضای خود را ارائه دهند.

از سوی دیگر به دلیل مقارن شدن ایام نوروز با ماه رمضان، نایب رئیس اتاق اصناف تهران، می گوید که پیشنهاد ما در برگزاری نمایشگاه از هشتم تا هفدهم اسفند است که هم نمایشگاه ضیافت و هم بهاره باشد.

 

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید