اعلام تخفیف‌های دروغین، به بازار آسیب زده است

شاهرخ شریفی، رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی در تهران گفت: متأسفانه برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تبلیغات گمراه‌کننده و اعلام تخفیف‌های دروغین، عملاً به بازار آسیب می‌زنند.

رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران با اشاره به شرایط اقتصادی در سال گذشته گفت: متأسفانه سالی که گذشت، سال خوبی برای صنف ما و دیگر کسبه نبود. افزایش مداوم قیمت‌ها باعث شد اغلب فروشندگان هرآنچه درآمد داشتند صرف خرید مجدد کالا و پر کردن قفسه‌های فروشگاه خود کنند. به همین دلیل بسیاری از کسبه فقط برای نگهداشتن شغل‌شان تلاش کردند و با وجود پرداخت مالیات‌های سنگین، عملاً در وضعیت مالی مناسبی قرار نگرفتند.

وی با بیان اینکه از نظر تامین کالا مشکلی در بازار وجود ندارد، تصریح کرد: خوشبختانه به جز مشکلات مقطعی در زمینه حبوبات، که آن هم در حال برطرف شدن است، در سایر بخش‌ها کمبودی احساس نمی‌شود و بازار در ثبات نسبی قرار دارد.

ضرورت بکارگیری افراد متخصص برای عبور از شرایط فعلی

شریفی درباره پیش‌بینی وضعیت صنف مواد پروتئینی در سال ۱۴۰۴ گفت: امیدواریم با بکارگیری افراد متخصص در حوزه‌های مرتبط و درک بهتر مشکلات هر صنف، راهکارهای مؤثری برای عبور از شرایط فعلی ارائه شود. چرا که اگر کسب و کاری از بین برود، روی بسیاری از حوزه‌های دیگر هم تأثیر خواهد گذاشت.

او همچنین به نقش فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایجاد چالش برای صنف اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تبلیغات گمراه‌کننده و اعلام تخفیف‌های دروغین، عملاً به بازار آسیب می‌زنند. این در حالی است که کالای ارائه شده در این فروشگاه‌ها گاهی نه از کیفیت لازم برخوردار است و نه از قیمت واقعی.

شریفی با تأکید بر پیگیری این موضوع از سوی اتحادیه، افزود: این موضوع را با رئیس اتاق اصناف نیز در میان گذاشتیم و از طریق ایشان در حال پیگیری هستیم تا راه‌حلی برای این شرایط ناعادلانه پیدا کنیم.

او با اشاره به سختی کار در صنف سوپرمارکت تصریح کرد: کار در این شغل نه ساعت مشخصی دارد و نه وقتی برای خانواده می‌توان گذاشت زیرا فروشنده از صبح تا نیمه‌شب در مغازه است و معمولاً حتی فرزندانش را هم نمی‌بیند و این حجم از زحمت وقتی با درآمد پایین همراه شود، اصلا انصاف نیست.

بار تأمین کالا و خدمات همچنان بر دوش فروشندگان است

رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت‌ها و پروتیئنی تهران درباره تأثیر طرح کالابرگ بر بازار نیز گفت: طرح کالابرگ کمک بزرگی برای مردم است، اما تأثیری روی فروش و سود صنف ما ندارد و دولت این طرح را برای حمایت از مردم اجرا کرده است که کار مثبتی‌ هم هست، اما بار تأمین کالا و خدمات همچنان بر دوش فروشندگان است.

وی در پایان افزود: افزایش قیمت‌ کارخانه‌ها در سال جدید شروع شده است و ما امیدواریم تدابیری اندیشیده شود تا در سال پیش‌رو فشار بیشتری بر دوش فروشندگان و مصرف‌کنندگان وارد نشود.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید