افزایش تخت‌های بیمارستانی نشانه گران بودن هزینه‌های سلامت است

معاون پرستاری وزارت بهداشت، با اشاره به هزینه‌های سنگین درمان بیماری‌ها، گفت: افزایش تخت‌های بیمارستانی، نشانگر این است که می توانستیم ارزان تر کار کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی، با بیان اینکه بخش عمده هزینه‌های سلامت به درمان اختصاص می‌یابد، گفت: عمده این هزینه‌ها می‌توانست با اصلاح سبک زندگی، آموزش مردم و ارتقای سواد سلامت در چند دهه گذشته صرفه جویی شود.

وی افزود: درست است که گسترش تخت‌های بیمارستانی یک شاخص توسعه است اما از طرفی نشانگر این است که در حوزه پیشگیری و بهداشت می‌توانستیم ارزان‌تر کار کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به تأکیدات رهبری در دیدار کارگزاران سلامت و ریاست جمهوری در افتتاح‌های بزرگ بیمارستانی که توسعه تخت‌های بیمارستانی و توجه به درمان مهم است ولی مهم‌تر از آن حوزه پیشگیری است، گفت: توجه به امور روزمره مردم در حوزه سلامت مهم است و باید به شبکه بهداشت و نیروهای حد واسط، توجه کنیم.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی غیر از جنبه آموزشی پژوهشی که مشترک با دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم است، بخش خدمات هم دارند که دارای بیشترین نمود اجتماعی است و شاید بیشترین انرژی که از هر رئیس دانشگاه، وزیر و معاونانش گرفته می‌شود، مربوط به این حوزه است.

عبادی با بیان اینکه اگر بدنه دانشی و تربیت نیروی انسانی قوی و محکم نباشد، هر سرمایه‌گذاری دیگری در حوزه درمان پاسخ دراز مدتی نخواهد داشت، گفت: درمان شاید بتواند پاسخ اولیه و تسکین وار داشته باشد ولی باید اولویت اول، حوزه پیشگیری باشد. چه بسا حوزه آموزش و پژوهش که پشتوانه‌های علمی و تولید نیروی انسانی هستند هم، اهمیتشان کمتر از دو حوزه بهداشت و درمان نباشد.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید