در مسیر اوج سرمایکس چه گذشت؟

مسیر اوج سرمایکس

به گزارش ریان، یکشنبه، سوم تیرماه، رویداد «مسیر اوج» صرافی رمزارز سرمایکس با حضور اصحاب رسانه‌های اقتصادی و رمزارزی در استودیو وی‌کست برگزار شد.  در این رویداد، مدیران سرمایکس از مسیر حدود 7 ساله این صرافی گفتند، از سرویس «استیکینگ» رونمایی کردند و وعده دادند در حاشیه نمایشگاه الکامپ  از دیگر سرویس سرمایکس که کاربران مدت زمان زیادی را در انتظار آن بودند، رونمایی می‌شود.  در پایان رویداد «مسیر اوج» نیز قرعه‌کشی کمپین جزیره پر جایزه انجام شد و برندگان کمک هزینه 150 میلیون تومانی سفر به پاریس و یک دستگاه 207 مشخص شدند. چهار اصل مهم سرمایکس حسن قلیچ‌خانی، […]

به گزارش ریان، یکشنبه، سوم تیرماه، رویداد «مسیر اوج» صرافی رمزارز سرمایکس با حضور اصحاب رسانه‌های اقتصادی و رمزارزی در استودیو وی‌کست برگزار شد.

 در این رویداد، مدیران سرمایکس از مسیر حدود 7 ساله این صرافی گفتند، از سرویس «استیکینگ» رونمایی کردند و وعده دادند در حاشیه نمایشگاه الکامپ  از دیگر سرویس سرمایکس که کاربران مدت زمان زیادی را در انتظار آن بودند، رونمایی می‌شود.  در پایان رویداد «مسیر اوج» نیز قرعه‌کشی کمپین جزیره پر جایزه انجام شد و برندگان کمک هزینه 150 میلیون تومانی سفر به پاریس و یک دستگاه 207 مشخص شدند.

چهار اصل مهم سرمایکس

حسن قلیچ‌خانی، مدیر ارشد بازاریابی سرمایکس به عنوان تنها سخنران این رویداد ضمن برشمردن اصول اساسی فعالیت سرمایکس گفت:« از دی ۹۶ که سرمایکس (با نام پیشین ارزجو) شروع به کار کرد، به دنبال یک رویا بود. رویایی به منظور ایجاد راه‌حلی برای سرمایه‌گذاری تا کاربران از روش‌های گوناگونی برای کسب سود از اندوخته‌های خود اقدام کنند.»

بر اساس گفته‌های قلیچ‌خانی با «توجه به نیاز کاربران»، 4 اصل شفافیت، نوآوری، مشتری‌محوری و امنیت کنار یکدیگر قرار گفتند تا ارزش‌های سرمایکس را شکل دهند.

مدیر ارشد بازاریابی سرمایکس در توضیح اصل شفافیت گفت:«شفافیت مهمترین اصلی است که باید در جایی که سرمایه مردم قرار دارد، بیشتر مورد توجه قرار گیرد. شفافیت در سرمایکس نیز شالوده ارائه سرویس به کاربران است؛ در این راستا و در سالروز تاسیس سرمایکس در دی ماه و به منظور ایجاد و توسعه شفافیت، اولین گزارش سال را برای استفاده کارشناسان و فعالان رسانه‌ای و رمزارزی منتشر کردیم»

امنیت از دیگر اصول سرمایکس بود که قلیچ‌خانی به آن اشاره کرد و گفت:«تلاش و افتخار ما در این سال‌ها این است که سرمایکس بالاترین درجه امنیت را داشته است.»

او در بخش دیگری از سخنرانی خود، نوآوری را اصل سوم سرمایکس معرفی کرد و گفت:« تا پاییز سال 1402 سرویس OTC ارائه می‌کردیم اما از مهر 02 پلتفرم معاملاتی را نیز ایجاد کردیم که به نوعی بازار معامله حرفه‌ای برای افرادی است که معاملات بیشتر و حرفه‌ای‌تری در بازار انجام می‌دهند.»

بر اساس گفته‌های مدیر ارشد بازاریابی سرمایکس، سرویس «استیکینگ» که به نوعی نگهداری و قفل کردن از ارزهای مختلف و کسب سود است، نیز چند هفته پیش در دسترس کاربران قرار گرفت که آن نیز در راستای بهره‌مندی از نوآوری و ارائه سرویس‌های به‌روزتر در این بازار است. بر اساس گفته‌های قلیچ‌خانی این سرویس با توجه به نیاز کاربران و  بر اساس ارزهایی که بیشترین محبوبیت را داشته‌اند، در سرمایکس ایجاد شده است. با این سرویس کاربران در بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند با نوسان ارزش سبد ارزی خود، سود کسب کنند.

ماموریت در راستای آگاهی بخشی

مشتری‌محوری نیز چهارمین اصلی بود که قلیچ‌خانی به آن اشاره کرد و گفت:« اگر صرافی ارز دیجیتال مشتری‌محور نباشد و تصمیماتش بر اساس نیاز مشتریان شکل نگیرد، نمی‌تواند ایجاد کند. اگر اینجا هستیم و درباره اوج گرفتن صحبت می‌کنیم به این دلیل است که به این 4 اصل وفادار بودیم و سعی کردیم جلوه‌ای تمام و کمال از آن باشیم و در تک تک فعالیت‌های ما جاری و ساری باشد.»

بخش دیگر سخنرانی قلیچ‌خانی به ماموریت سرمایکس برای آگاهی بخشی به جامعه فعالان ارز دیجیتال اختصاص داشت که او در این خصوص گفت:«چندین کمپین برگزار کردیم که هدفمان تنها جذب کاربر و افزایش تعداد معاملات نبود بلکه هدف ارتقا دانش فنی را نیز در نظر داشتیم.»

او در خصوص برنامه‌های تیم بازاریابی به منظور آگاهی بخشی نیز توضیحاتی ارائه داد؛ حمایت از دوره‌های آموزشی، انتشار کتاب همچنین تهیه ویژه برنامه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های تیم بازاریابی در سرمایکس برای این هدف است.

68 درصد از کاربران، سرمایکس را با خیالی آسوده به دیگران معرفی می‌کنند.

قلیچ‌خانی در ادامه صحبت‌های خود به نرخ NPS این صرافی رمزارز که 54 درصد است، اشاره کرد و ادامه داد:«این نرخ در میان کسب و کارهای ایرانی نرخ بالایی محسوب می‎شود. از حدود دو هزار نفر کاربر نظرسنجی شده، 68 درصد کاربران سرمایکس را با اطمینان و خیالی آسوده به دیگران معرفی می‌کنند که این امر در افزایش شمار کاربران بی‌تاثیر نبوده است. »

از مدیران سرمایکس در خصوص مسئولیت اجتماعی پرسیده شد که مدیر ارشد بازاریابی در این خصوص گفت:«مهمترین مسئولیت اجتماعی آموزش دادن و آگاهی بخشی نسبت به بازار ارزهای دیجیتال است. تاکنون رویدادهای مختلفی برگزار کردیم که جنبه تبلیغات نداشته‌اند اما برای اهداف آگاهی‌بخشی و آموزشی برگزار شده‌اند.»

قلیچ‌خانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کمک به خیریه نیز اشاره کرد و گفت «کارمزد برخی تراکنش‌ها به حساب خیریه نیز واریز می‌شود.»

سرمایکس چگونه اتک خورد؟

مطلبی در پاسخ به این پرسش که برای مراقبت از داده‌ها و امنیت چه اقداماتی انجام شده، گفت:«تیم سرمایکس در ابتدا متشکل از افراد فنی و برنامه‌نویسان بوده است. در مباحث امنیتی، سعی شده تمام استانداردهایی که وجود داشته، رعایت کنیم. برخی موارد را به دلیل مباحث امنیتی نمی‌توان بیان کرد.» بنیان‌گذار و مدیر عامل سرمایکس در بخش دیگری از سخنان خود به بزرگترین اتک تاریخ ارز دیجیتال اشاره کرد و گفت:«در آستانه هفتمین سال فعالیت صرافی سرمایکس، هیچ مشکلی امنیتی برای کاربران وجود ندارد و پیش از این هم وجود نداشته است. ما شاهد بزرگترین اتک تاریخ ایران در سال ۹۹ به سرمایکس بودیم که به حمله زامبی‌ها معروف شد، که حتی در آن نیز هیچ گونه اطلاعات حیاتی از کاربران به دست حمله‌کنندگان نیفتاد و منتشر نشد.»

 برنامه‌هایی برای بهره‌مندی از خدمات بازار ارز دیجیتال مناسب افراد کم توان

از دیگر سوالات خبرنگاران حاضر در این نشست به «در دسترس‌پذیری سرمایکس برای معلولان» اختصاص داشت که قلیچ‌خانی گفت:« چت آنلاین و ارتباط با کارشناسان برای افراد ناشنوا و کم شنوا یکی از اقدامات سرمایکس است. البته در نظر داریم با همکاری تیم‌های محصول و طراحی، برای افرادی که مشکلاتی در تشخیص رنگ دارند، امکانات بهتری را فراهم کنیم.»

مطلبی نیز به این سوال پاسخ داد و گفت:« احراز هویت، مراجعه و خرید حضوری یکی از امکاناتی است که افراد کم توان می‌توانند از آن به منظور حضور بیشتر در بازار رمزارز استفاده کنند. افرادی که به هر دلیلی نمی‎توانند فرایند احراز هویت را طی کنند، با مراجعه به صورت حضوری از خدمات سرمایکس بهره‌مند می‌‎شوند.

در پایان قلیچ‌خانی در پاسخ به این سوال که آینده سرمایکس را چگونه پیش‌بینی می‌کند؟ گفت:« اولین صرافی رمزارز در کشور بودیم و جزو 5 صرافی از نظر حجم و تعداد معاملات هستیم. در نظر داریم در میان سه صرافی برتر کشور قرار گیریم.»

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید