روایت صادقانه از مجاهدت های خاموش مدیر عمل گرای غذا و داروی ایران

شاید اگر چند سال پیش نام داروخانه 13 آبان را در یک جمع خانوادگی می آوردیم، شلوغی، نقص دارویی، تعطیلی واحد ها و … کمترین صفات نامطلوبی بود که پیرامون این محل می شنیدیم. اما با تصمیم به هنگام دانشگاه علوم پزشکی تهران و انتصاب مدیر سیستم محور و دقیقی چون دکتر بیگلر طی 3 سال مشکلات به گونه ای رفع شده اند و اخبار منفی و حواشی این مرکز دارویی آنقدر کم شده است که تایید همگان را بر می انگیزد.

شاید اگر چند سال پیش نام داروخانه 13 آبان را در یک جمع خانوادگی می آوردیم، شلوغی، نقص دارویی، تعطیلی واحد ها و … کمترین صفات نامطلوبی بود که پیرامون این محل می شنیدیم. اما با تصمیم به هنگام دانشگاه علوم پزشکی تهران و انتصاب مدیر سیستم محور و دقیقی چون دکتر بیگلر طی 3 سال مشکلات به گونه ای رفع شده و اخبار منفی و حواشی این مرکز دارویی آنقدر کم شده است که تایید همگان را بر می انگیزد.
به عنوان یک رسانه بی طرف و مردمی در حوزه سلامت وظیفه خود دانستیم تا از سوی مردم ایران و شهر تهران برخی از موارد اجرا شده در این مجموعه داروخانه ها را برشماریم تا ضمن اینکه بگوییم توقعات مردمی هر روز از این نهاد تخصصی و ملی بالاتر می رود، تقدیری رسانه ای از همت و مجاهدت های خاموش مدیر سختکوش غذا و داروی ایران داشته باشیم. امیدواریم دکتر بیگلر همانند مسیری که در سال های قبل پیموده اند ، قدر این توجه مردمی را بدانند و در سمت های آتی همانند مجموعه 13 آبان چراغ مجاهدت بر افزوزند.

داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران مشتمل بر 6 داروخانه شهری است که شامل داروخانه‌ای جنب بیمارستان بوعلی، داروخانه ایثار، طالقانی، داروخانه‌ای واقع در جنب بیمارستان طرفه، داروخانه 13 آبان و نیز یک داروخانه در میدان بهارستان است، همچنین مجموعه‌های بیمارستانی در داخل بیمارستان‌ها در حال فعالیت و دارورسانی به بیماران هستند؛ مجموع این فعالیت‌ها باعث شده است بیماران نیازمند داروهای خاص بتوانند به مناطق مختلف شهر مراجعه و دارو دریافت کنند و تجمع بیماران در یک نقطه متمرکز نشود. در سال های گذشته داروخانه های مستقر در بیمارستان ها از روزانه به شبانه روزی ارتقا یافته اند که نشان از بالا رفتن نیاز مردم به دریافت خدمات مستمر و پاسخ به این نیاز از سوی مسئولان بوده است.
همچنین برای تسهیل روند خدمت‌رسانی به مراجعین، واحد تأیید نسخ بیمه در نزدیکی داروخانه ها راه‌اندازی شده است که البته انجام امور مربوط به بیمه به سازمانهای بیمه‌گر مربوط می‌شود و ارتباطی به داروخانه 13 آبان ندارد اما این کار به ‌عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و برای تسهیل روند خدمت‌رسانی به مردم انجام شده است.
شایان توجه است در داروخانه 13 آبان طرح دارورسان کلید خورده است و داروی بیماران مبتلا به “ام‌اس” به‌صورت رایگان در قالب این طرح در درب منزل آنها تحویل داده می‌شود و تاکنون داروی مورد نیاز بالغ بر چند صد بیمار به درب منزل آنها تحویل داده شده است. همچنین بخشی داخل داروخانه 13 آبان راه‌اندازی شده است که توسط متخصص داروسازی بالینی به‌صورت رایگان به ارائه مشاوره‌های دارویی می‌پردازد و نهایتا به طرح ملی “تله فارماسی” تبدیل خواهد شد تا مردم در هر ساعتی از شبانه‌روز بتوانند به‌صورت تلفنی مشاوره دارویی دریافت کنند.
نکته طلایی در مدیریت مراکز 13 آبان آنجاست که بیمارانی که به داروخانه 13 آبان مراجعه کنند به‌خاطر نداشتن پول، بدون دارو از داروخانه بیرون نمی‌روند. با همکاری تعدادی از شرکت‌های دارویی و تجهیزاتی، صندوق خیریه‌ای در داروخانه ایجاد شده است که ماهانه بیش از چند صد میلیون تومان به خرید داروهای بیماران نیازمند، کمک می‌کنند. و مهمتر اینکه با اجرای طرح اتوماسیون دارویی و سیستم شماره دهی مراجعین و فرآیند محور کردن پرداختی‌های بیماران با کشیدن کارت بانکی (cashless) در وقت و زمان مردم صرفه جویی شده است.
راه اندازی مراکز آموزش تخصصی کادر متخصص دارویی کشور، ایجاد فضایی جدید در محل قدیم داروخانه 13 آبان برای پاسخگویی بهتر و راه اندازی مرکز انبارش دارویی یاخچی آباد بخش های دیگری از این مجاهدت های خاموش است که هر آنچه بیشتر بررسی مینماییم نسبت به لزوم استمرار مدیران تصمیم ساز در فرآیند های مورد اشاره در حوزه کلان غذا و دارو خوش بین تر می شویم.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید