کیفیت خوب آموزش مستلزم افزایش شهریه رشته های علوم پزشکی است

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: برای کیفیت خوب آموزش لازم بود شهریه در رشته های علوم پزشکی افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قربانی سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی امروز چهارشنبه ۲۵ مهرماه در نشست با خبرنگاران در رابطه با افزایش شهریه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: هزینه آموزش پزشکی در کشور بسیار بالاست، دلیلش این است که حوزه پزشکی در رابطه با سلامت مردم است.

وی افزود: در المپیاد علمی دانشجویان پزشکی ۱۰ مدال توسط دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد کسب شد. ضمن اینکه دیگر هزینه ها بسیار بالاست، ما حتما باید کیفیت آموزش پزشکی را داشته باشیم و نمی شود کیفیت آموزش را کاهش دهیم. برای کیفیت خوب آموزش لازم بود شهریه افزایش پیدا کند.

قربانی یادآور شد: امکان اخذ وام برای درصد بالایی از شهریه و همچنین تقسیط شهریه نیز وجود دارد.

وی با تبریک به دانشجویان علوم پزشکی برای ورود به این رشته در دانشگاه آزاد گفت: شهریه دانشگاه آزاد در رشته پزشکی کمی کمتر از ۲ برابر افزایش پیدا کرده است. ضمن اینکه در اساس حوزه آموزش پزشکی حوزه هزینه‌ بری برای کشور است.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشگاه آزاد از تسهیلات دولتی بی بهره است و تقاضا دارم رسانه ها از حوزه آموزش کشور بخواهند که به دانشگاه آزاد کمک کند.

وی گفت: شهریه دانشجویان در کمیته شهریه بررسی می شود و در آنجا تعیین می شود.

قربانی گفت: در دفترچه سنجش دانشگاه های دولتی و نه در دفترچه دانشگاه آزاد، شهریه ها را نمی نویسند. نه تنها امسال بلکه هیچ سالی شهریه ها نوشته نشده است. ضمن اینکه ما مرکز سنجش مرجع اعلام شهریه نیستیم.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از دانشجویان ورودی پزشکی امسال ثبت نام کرده اند و بیش از ۷۰ درصد شهریه پرداخت کردند و ۱۶ درصد نیز درحال ثبت نام هستند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیش از ۳۵ درصد از درآمد های دانشگاه آزاد غیر شهریه ای است و این عدد هر سال قابل تغییر است. به زودی امیدواریم بیش از نیمی از درآمدها غیرشهریه ای شود.

وی گفت: میزان شهریه دانشگاه آزاد اسلامی نصف هزینه تمام شده رشته پزشکی هم نیست.

ادامه دارد…..

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید