آمادگی کامل وزارت بهداشت برای کمک به مردم فلسطین و لبنان

در حاشیه برگزاری هفتاد و یکمین اجلاس کمیته منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، دکتر علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت و دکتر نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل با دکتر زیاد سفیر فلسطین در قطر که وزارت بهداشت فلسطین را در اجلاس نمایندگی می کرد، دیدار و در خصوص گسترش همکاری های دو جانبه به بحث و گفتگو پرداختند.

به گزارش وبدا، دکتر رئیسی ضمن ابراز همدردی با مردم غزه و فلسطین اظهار داشت: دکتر ظفر قندی، وزیر بهداشت سلام گرم خود را به مردم مظلوم غزه و فلسطین اعلام داشته و آمادگی کامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را جهت کمک به مردم غزه و فلسطین اعلام کردند. 

 

دکتر رئیسی یکی از مشکلات موجود برای کمک به مردم فلسطین را عدم دسترسی به اراضی اشغالی و ارسال کمک به آنجا عنوان کرد.

 معاون بهداشت وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد که کشورهای مسلمان با اتحاد‌، اقدامات عملی، نه فقط حرف برای مردم مظلوم غزه و فلسطین انجام دهند.

 

دکتر زیاد سفیر فلسطین در قطر در این دیدار، گفت: ایران همیشه و طی تاریخ در کنار مردم فلسطین بوده است و این موضوع به مثابه میراث بین مردم ایران و فلسطین شده است. ارتباطات ایران و فلسطین بسیار عمیق بوده و از حمایت ها و کمکهای جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنیم.

 

وی تاکید کرد: با وجود تمام موانع، کمکها توسط سازمان های بین المللی (سازمان جهانی بهداشت و‌ یونیسف و) و صلیب سرخ در حال انجام است و انشالله آینده برای مردم فلسطین خواهد بود.

linkلینک کوتاه خبری :

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید